רוצה פרטים על מידענות לתואר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מידענות תואר ראשון

רוצה לדעת על מידענות לתואר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מידענות - תואר בלימודי מידע

אחד מהתחומים החשובים ביותר במאה ה - 21 הוא תחום המידענות ולא מהסיבה הפשוטה כי ידע הוא כוח בייחוד בעת הזו. כל רשת האינטרנט בנויה על הידע המצטבר של בני האדם ובזכות החידושים הטכנולוגיים של שני העשורים האחרונים, אנו יכולים כיום לאגור כמויות רבות של ידע בכל מיני תחומים. אך כיצד מגיעים אל הידע הרב הזה ומפענחים אותו? זהו התפקיד של המידען.


מידענים עוסקים מאז ומעולם באיתור מידע, בעיבודו ובארגונו מחדש. לפני עשור או שניים האיתור וארגון הזה נעשה בדרכים פחות מתוחכמות ויעילות, והיום בזכות כניסת האינטרנט ושאר הפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים בתחום המידע ומאגרי המידע, ניתן לאתר ולארגן את המידע ביתר קלות.

 

 

לימודי מידענות - מה לומדים?

 

השוק המשותף והגלובאלי בו אנו חיים הביא לכך שהמידע נחשב כיום למשאב המרכזי בחברות, בארגונים עיסקיים ובמדינות. כאשר אלה נתקלים במצב שהמידע שברשותם הופך לעמוס ועודף, יש צורך בניהול כל היבטי הטיפול בו ביעילות ובמקצועיות, זאת למעשה עבודתם של המידענים.

 

המידענים מהווים שחקנים מרכזיים בארגון בכך שהם מסייעים להשגת יתרון תחרותי בשוק. יתרון זה מתקיים באמצעות איתור מידע רלוונטי במאגרי מידע מסחריים, ברשתות האינטרנט ובאתרי האינטרנט, וכן על-ידי מיון המידע, הערכת איכותו, עריכתו וארגונו. המידענים תורמים לעשיית שימוש משמעותי במידע ובהפיכתו לידע מועיל בארגון.

 

המידענים מהווים למעשה את המפתח ליצירת תפוקות במונחי מידע, המצאות, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים , ולכן קיים ביקוש רב למידענים מקצועיים ומיומנים שיוכלו להיענות לצורכי המידענות המשתנים של הארגון.

 

לימודי מידענות שואפים לפתח ולהכשיר אנשים בעלי רקע מגוון לעבודה כמידענים. הלימודים כוללים רכישת כלי עבודה החיוניים לאיתור, ארגון, איחזור, יצירה, ניהול והפצה של מידע בארגון תוך דגש על התנסות מעשית בעבודה מתקדמת בסביבת האינטרנט ובסביבות עבודה וירטואליות. תוכניות הלימוד בתחום שואפות להקנות לסטודנטים כלים ארגוניים שיסייעו לעבודתם באיתור ועיבוד מידע, שיהווה לבסוף מוקד עיקרי לתמיכה בקבלת החלטות בעסקים ובתעשייה.

 

ניתן ללמוד כיום בכמה מוסדות לימוד לקראת תואר ראשון במידענות וכן במסגרת קורסים מקוצרים יותר בתחום. התאריך הראשונים בתחום מכונים בשמות שונים כמו למשל: הם תואר ראשון במידע, בניהול מידע או במידענות וספרנות ואילו לקורסים הקצרים יותר שמות רבים (לרובם קרואים בפשטות קורס מידענות).

 

נושאי לימוד

 

לימודי מידענות מתמקדים בהקניית ידע בתחום מקורות המידע באינטרנט, החל מבסיסי נתונים ,מאגרי מידע וכלה באתרים ורשתות חברתיות. בנוסף לכך לומדים הסטודנטים את הדרכים לארגון המידע וכן את סוגי היישומים באינטרנט וזיהוי מגמות חדשות בתחום. נושאי הלימוד כוללים גם מנגנוני חיפוש ואסטרטגיות חיפוש ברשת, מיומנויות וטכניקות איחזור מידע , הערכת מקורות מידע וכלים התומכים בתהליכים אלו, יצירת תוצר מידע בעל ערך מאוסף פריטי מידע ועוד. הסטודנטים בלימודי מידענות מתבקשים להגיש פרויקט גמר שיכלול יישום של הגישות והכלים שנרכשו במהלך הלימודים.

 

קהל היעד ותנאי קבלה

 

הלימודים מיועדים לאנשים בעלי השכלה רחבה במגוון תחומים וביניהם רקע טכנולוגי, הנדסי, כלכלי, חינוכי בתחומי הרוח והחברה. כמו כן המעוניינים להשתלב בלימודים אלה צריכים להפגין מיומנות בעבודה במחשב ולהכיר היטב את סביבת האינטרנט. תנאי הקבלה ללימודי מידענות משתנים בהתאם למוסד הלימודים, למה שלומדים בתכנית ההכשרה ולתעודה שניתנת בסיומה.

 

היכן לומדים וכמה זמן?

בין מוסדות הלימוד בהם ניתן ללמוד מידענות במסגרת לימודי תעודה ניתן למנות:

 

  • תפנית - האוניברסיטה הפתוחה (רעננה, תל אביב): תפנית הוא בית הספר ללימודי ניהול של לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה.

 

לתואר ראשון - ניתן ללמוד תחום זה במוסדות הבאים:

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן מציעים תכנית לתואר ראשון בלימודי מידע. הלימודים כוללים התמחות בטכנולוגיות אינטרנט, המכשירים את הסטודנטים להשתלב בהייטק.

 

התארים הראשונים נמשכים בדרך כלל 3 שנים אך ישנם גם קורסים קצרים יותר של מספר חודשים עד שנתיים. הלימודים שלא לתואר ראשון הלימודים נמשכים 200-1200 שעות לימוד אקדמיות (בהתאם להיקף החומר הנלמד). חשוב לוודא כי בגמר לימודי מידענות תקבלו תעודת גמר מטעם מוסד הלימוד בו למדתם בהתאם למסלול הלימוד.

מהן אפשרויות התעסוקה?

בתום הלימודים בתחום המידענות ניתן לנסות ולהשתלב כמידענים בשוק הפרטי (בחברות במגוון תחומים) או במוסדות ציבוריים. ניתן לעבוד בתחום זה כמידענים, ארכיונאים, מנהלי מידע ועוד (בהתאם למסלול הלימוד שלכם). רוב העובדים בתחום זה הם שכירים ומעטים בלבד הם עצמאיים (אם כי זה אפשרי). שכר מידענים נע בטווח רחב למדיי, כאשר רמות השכר הגבוהות ביותר הן לרוב בהייטק ובתחום הרפואי.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מידענות לתואר?

רוצה לדעת יותר על מידענות לתואר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
הסבה למידענות בתחום ההייטק
לימודי מידענות טכנולוגיות אינטרנט - בר אילן
לימודי תעודה במידענות או תואר שני
לימודי מידענות - אפשרויות תעסוקה וקידום
לימודי מידענות - תואר או תעודה?
תואר ראשון במידענות וספרנות
לאחר תואר ראשון במידענות - לימודי המשך