רוצה פרטים על הומאופתיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הומאופתיה

רוצה לדעת על הומאופתיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הומאופתיה

 

"דומה בדומה"

 

הומאופתיה היא אחת משיטות הטיפול והריפוי הוותיקות בתחומי הרפואה המשלימה והיא החלה את דרכה בגרמניה, כבר לפני כמאתיים שנה, כאשר מרפאים הומאופתיים הצליחו בריפוי מחלות רבות שבהן כשלה הרפואה המערבית לתת פיתרון שורשי למחלה. המילה הומאופתיה מורכבת משתי מילים יווניות: Homoisos – שפירושה "דומה" ו- Pathos – שפירושה "סבל" או "מחלה". באופן מפתיע, שיטה זו משתמשת באלמנטים המזכירים בפעולתם ובסימפטומים שלהם את הסימפטומים של המחלה עצמה – וזאת לצורך ריפוי על פי התפישה העומדת בבסיסה "דומה בדומה יירפא".

 

גישה זו היא הפוכה לגישת הרפואה המערבית, אשר לעתים רבות מתרכזת קודם כל בטיפול הנוגד את הסימפטום של המחלה. כך, כוחה של ההומאופתיה אינו טמון רק בריפוי מחלות אקוטיות, אלא גם ואולי בעיקר במחלות כרוניות, בהן, לדוגמה, מחלות נפש – תחום שבו מרבית השיטות האחרות לא מצליחות לפתור את הבעיה, ולעיתים גם לא להקל עליה.

 

שיטת הטיפול

 

התרופות נלקחות בעיקר מעולם הצומח – צמחי מרפא, עשבים, עצים, אך גם מעולם החי -חלב, ארס נחש, קורי עכביש, ומעולם הדומם – מינרלים ומתכות. בנוסף, התרופות עושות שימוש במרכיבי מחלה כוירוסים או חיידקים. תרופות אלה מורכבות ממים שאליהם מוחדרת כמות מזערית של החומר הגורם למחלה המסוימת - כשהוא מדולל היטב. המים יוצרים התגבשויות סביב המולקולות של אותו גורם מחלה, וכך מקבלים את הצורה המהותית שלו, והוא מאבד את רעילותו תוך כדי התהליך; שיטה זו משחררת האנרגיה של החומר והיא נקראת פוטנטיזציה. לדוגמה, אדם בריא המקלף בצל, עיניו יאדימו, הוא ידמע ואפו יתחיל לנזול. ולעומתו, אדם המפגין את אותם סימפטומים במהלך מחלת השפעת למשל, יוכל לקבל בצל בצורתו ההומאופתית – allium cepa, והדבר יקל עליו את הסימפטומים – בתוך דקות ספורות.

 

כיצד מתנהל טיפול הומיאופתי?

 

הפגישה הראשונה בין המטופל לבין ההומאופת נמשכת כשעתיים, ובמהלכה מתאר המטופל את הסיבות הכוללות שהביאו אותו למפגש הטיפולי. ההומאופת יוסיף ויפנה שאלות הבהרה כדי לקבל תמונה מצב מלאה ויבקש מהמטופל לתאר את מצבו הנפשי, את תגובותיו למצבי קור וחום, העדפותיו הקולינריות, מחלות העוברות בתורשה או במשפחה ועוד – באמצעות התשובות לשאלות אלה עורך ההומאופת אבחנה מקצועית.

 

בתום המפגש יגבש המטפל תמונת מצב שעל פיה יתאים את למטופל את התרופה הנכונה והמתאימה ביותר. כחודש וחצי לאחר מתן התרופה בפעם הראשונה, תתקיים פגישה נוספת שתאמוד את המצב העדכני של המטופל ואת תגובתו לטיפול. במהלך כל תקופת הטיפול מתבקש המטופל לדווח להומאופת על שינויים במצב בריאותו הכללית ולהתייעץ איתו במקרה הצורך.

 

על הלימודים

 

לימודי הומאופתיה מכשירים מטפלים בשיטה ומקנים להם ידע והבנה מעמיקים בעקרונותיה של ההומיאופתיה הקלאסית, לצד פיתוח כישורים ויכולות יישומיות. בלימודים אלה קיים דגש על ההתנסות הפרקטית, ובמהלכם משתלבים המשתתפים בסטאז' קליני שבמסגרתו הם מנהלים עשרות מקרי טיפול וצופים בהם לאורך זמן; כל אחד ואחת ממשתתפי הקורס זוכה לראיין מטופלים בקליניקה, כאשר היתר צופים במקרה בכיתת הלימוד. העבודה הקלינית נעשית, כמובן, בהנחייה צמודה מקרב מנחי הקורס.

 

בתכניות אלו הסטודנטים נחשפים לידע מעמיק וזוכים להבנה בעקרונות שעליה נשענת הפילוסופיה של השיטה. הלימודים כוללים הקניית ידע אודות אופן איסוף המידע מהמטופל במסגרת ראיון קליני, ניתוח מקרים והתאמת התרופה למטופל, לימוד המרכיבים והכנת תרופות הומאופתיות ועוד.

 

נושאי לימוד

 

נושאי הלימוד בתכניות כוללים, בין היתר:

 

  • אמנות הראיון ההומיאופתי
  • פרמקולוגיה
  • רפואת חירום הומיאופתית
  • פתולוגיה
  • שימוש באינדקס התרופות
  • פסיכולוגיה
  • סוגי המחלות הכרוניות ודרכי הטיפול בהן
  • עבודה קלינית
  • שימוש בספרות מקצועית ובתוכנות מקצועיות
  • תרגול טכניקות
  • ניהול מקרים אמיתיים והדרכת מטופלים
  • פילוסופיה הומאופתית
  • פילוסופיה ומתודולגיה של ההומיאופתיה
  • תורת הרפואה ההומיאופתית לטיפול במצבי פתולוגיה
  • ועוד

 

מסלול הלימודים

 

מסלול הלימודים הרגיל בתחום הוא מסלול ארבע-שנתי. אם הנכם בעלי מקצוע רפואי או טיפולי וכבר הוכשרתם בנושאים מסוימים, תוכלו ללמוד רק שלוש שנים. עלות הלימודים עומדת על כ-15,000 ₪ לכל שנת לימודים ובסיום הקורס יוכלו הבוגרים להשתלב במרפאות פרטיות, בקליניקות הרפואה המשלימה השייכות לקופות החולים השונות או לעסוק במקצוע כמטפלים עצמאיים. מנחי התכניות הם לרוב מטפלים מקצועיים בשיטה ובעלי ניסיון של שנים רבות בהוראת המקצוע ובטיפול בלקוחות.

 

מקומות לימוד אפשריים

 

הומאופתיה ניתן ללמוד בכמה מכללות ברחבי הארץ, וביניהן:

 

  • בית הספר ללימוד הומאופתיה מסלול ודרך – מוכר על ידי האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית. מציע מסלול לימודים בן 4 שנים המתקיים יום אחד מלא בשבוע לאורך כל השנה וכך מאפשר לתלמידים לעבוד בעבודה קבועה תוך כדי הלימודים.

 

  • קמפוס ברושים של אוניברסיטת תל אביב – בו תוכלו ללמוד הומאופתיה במסלול הכולל כ-2,564 שעות לימוד אקדמיות ומתפרש על פני 4 שנים. הלימודים כוללים אף קורס התפתחות אישית באחד מתחומי הרפואה המשלימה האחרים – וכלול במחיר.

  

  • העמותה הבינלאומית להומאופתיה - בית הספר נוסד לפני כ - 35 שנה על ידי יוסף רוס, מי שנחשב לאבי ההומאופתיה בישראל והכשיר רבים מההומאופתים בארץ. הלימודים מתפרשים על פני כחמש שנים וכוללים כ - 750 שעות לימוד. השיעורים מתקיימים פעם בשבוע, בשעות הבוקר ואחר הצהריים. בשנה השלישית מתחילים התלמידים לקחת חלק בהתנסות מעשית בטיפול הומאופתי במטופלים. הקורס מתקיים במושב כרם מהר"ל בצפון הארץ.

 

לסיכום

 

לימודי הומאופתיה יכניסו אתכם לעולם הרפואה האלטרנטיבית ויעניקו לכם ידע רחב היקף ומעמיק בנושאים רבים. תחום זה הוא אחד התחומים הרציניים ביותר בלימודי הרפואה האלטרנטיבית, כך שאם אתם מרגישים שיש לכם ייעוד מיוחד בתחום הריפוי והרפואה, אם מפעמת בכם רוח שליחות ורצון להעניק; אם אתם רוצים לעזור לאנשים, ניחנתם באינטואיציה טובה ואתם מסוגלים לפתוח את הלב לאנשים – אין ספק כי ההומאופתיה תתאים לכם. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הומאופתיה?

רוצה לדעת יותר על הומאופתיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור