מנהל מערכות חינוך לתואר שני במכללת אורות ישראל

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על תואר שני בניהול החינוך לדתיים - אורות ישראל.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני לדתיים בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורות ישראל

 

אתיקה, כלכלה ומדיניות בחינוך

 

מנהל טוב מצליח לסחוף אחריו את הקהילה ולגייס את צוות המורים, את התלמידים ואף את ההורים למען השגת מטרות חינוכיות. הוא יודע להשרות אווירה חיובית של עשייה ולעודד מימוש פוטנציאל אישי. המנהל צריך לדאוג להמון תחומים, כמו כלכלה ותקציב, אתיקה חינוכית, נושאי לימוד, הדרכת מורים ועוד, ועם זאת הוא חייב לדעת כיצד להתאים את עצמו למערכת החינוך הישראלית, ולשינויים החלים בה.

 

התכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת אורות ישראל, המציעה לימודים לדתיים, מקנה ידע ומיומנויות ומאפשרת התנסות מעשית בשטח. היא מתמקדת ברכיבים הארגוניים מנהליים, בהנעה ומנהיגות הצוות ובפיתוח תכניות לימוד, ולצד זאת מקדישה תשומת לב להיבטים של יחסי אנוש, אקלים מיטבי וכללי אתיקה.

 

תכנית הלימודים

 

הסטודנטים בתכנית לתואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך לומדים כיצד ליזום ולהוביל שינויים מערכתיים, ואיך לאמוד את תוצאותיהם. הם מכירים כלים ומודלים לתכנון ולליווי של שינויים בארגון החינוכי, ונחשפים לטכניקות של העצמת עובדים, תוך כדי צמיחה מקצועית ומימוש פוטנציאל אישי. הסטודנטים גם מכירים מושגים בסיסיים תיאורטיים במיקרו ובמאקרו כלכלה, בניתוח של תהליכים אקטואליים ופרשנותם במערכת החינוך, ובוחנים תהליכים מרכזיים המובילים לקביעת מדיניות החינוך ויישומה.

 

בנוסף, משתתפי התכנית מכירים את דיני החינוך, את התקנות ופסיקת בתי המשפט בסוגיות אתיות. הם דנים בבעיות משמעת ובאחריות פדגוגית של מורים כלפי תלמידים, ועוסקים בשאלות הנוגעות לתפקידיו של המנהל לאור מקורות ישראל, לפי התנ"ך, התורה שבעל פה, ומחשבת ישראל בדורות השונים.

 

מבנה הלימודים

 

התכנית מתפרשת על פני שנתיים (ובכלל זה – סמסטר קיץ), ונלמדת במתכונת חד שבועית בקמפוס אלקנה. במהלך הלימודים מתקיימים סיורים מודרכים, ונערכת עבודה מעשית החל מהשנה השנייה.

 

נושאי לימוד

 

  • אתיקה ומקורות היהדות
  • ניהול יעיל של זמן
  • פיתוח ותכנון תכניות לימודים
  • ניהול משאבי אנוש
  • ניהול תקציב מערכות חינוכיות
  • הלכות חינוך ומוסר
  • מדיניות ומבנה מערכת החינוך
  • תיאוריית ההון האנושי
  • משימות המנהל ותחומי אחריותו
  • מוקדי שינוי בבית הספר
  • פוליטיקת פנים וחוץ במדיניות החינוך
  • הערכת תפקודי המורים
  • מנגנוני הפעולה של מערכת כלכלית בחינוך
  • מדידת הישגי התלמידים     
  • זיהוי מקורות כוח ותחושת יציבות במערכת חינוכית     
  • ועוד

 

פרויקט סיכום

 

לקראת סיום ההכשרה, הסטודנטים משתתפים בפרויקט סיכום, במהלכו מבחינים בין סוגי תכניות שונות והמאפיינים שלהן, נחשפים לעקרונות בפיתוח תכניות התערבות בית ספרית, מתנסים בבניית שלבי התכנית, מנתחים נושא מנהלי ארגוני ועוד. הסטודנטים רשאים לבחור תחום אחד שבו הם רוצים להעמיק, מתוך הנושאים הבאים: הכנסת שינויים מערכתיים, תכנית מניעה והתערבות, פיתוח אקלים מיטבי, פיתוח צוות למשימה, הכנה למצבי משבר.

 

קהל היעד

 

תכנית הלימודים לתואר השני מתאימה לגברים ולנשים, המעוניינים לפעול כמובילים במערכת החינוך הדתית, במסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות, בתחומי הדרכת מורים, ניהול בתי ספר, הובלת צוותים, פיקוח, ריכוז ועוד. חשוב לציין, כי המכללה מקפידה על הפרדה מגדרית, כאשר מתקיימים שיעורים לנשים ושיעורים לגברים.

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל למסלול זה לתואר שני בחינוך המועמדים נדרשים להיות בעלי תעודת הוראה, ולבוא עם חמש שנות ניסיון בחינוך לפחות, ועם תואר ראשון בכל תחום בממוצע 85 ומעלה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: מכללת אורות ישראל

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורות ישראל

כלים שיעזרו לך לבחור