רוצה פרטים על תואר שני בלימודי תרבות?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תרבות לתואר שני

רוצה לדעת על תואר שני בלימודי תרבות? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בלימודי תרבות

 

לימודי תרבות לקראת תואר שני, מהווה תוכנית לימודים רב תחומית שמשלבת תפיסות ומתודות שונות מדיספלינות כגון: סוציולוגיה, ספרות, אנתרופולוגיה, תקשורת, פסיכולוגיה, תולדות האומנות והמוסיקה, פילוסופיה, היסטוריה ועוד. מטרת הלימודים היא לחשוף את נקודת המפגש בין התחומים השונים, תוך הענקה של ידע נרחב באמצעות גישה אינטרדיספלינארית אשר אינה כוללת אסכולה אחת, אם כי מגוון רחב של פעלויות תרבותיות וחברתיות שונות המלוות את האנושות משחר ההיסטוריה, הלימודים מקנים לסטודנט כלים להתבוננות בקורתית במחקר התרבות.

 

 

גישה זו, שהפכה למקובלת ופופולרית בקורפוס המחקרי של המאה ה-20 והמאה ה-21, מאפשרת התבוננות רחבה, תוך הרחבת האופקים והעשרה אינטלקטואלית במספר רב של תחומים המרכיבים את התרבויות השונות של החברה האנושית.

 

מסלולי לימוד

 

תוכנית הלימודים, אשר מוצעת במספר של מוסדות לימוד, כוללת לרוב שני מסלולי לימוד עקריים, כאשר לימודי תרבות במסלול המחקרי על הסטודנט לבצע עבודת מחקר מקיפה, תוך שימוש בכלים שרכש במהלך הלימודים והמסלול הנוסף הוא מסלול עיוני, שאינו מצריך עבודת מחקר, אך כולל מגוון של סמינרים המעניקים ידע מעמיק ונרחב. בסופם של הלימודים מוענקת לסטודנט תעודת M.A מוסמך בלימודי תרבות.

 

תחומי ההתמחות בלימודי תרבות לקראת תואר מוסמך משתנים בהתאם למוסד הלימודים הנבחר, בהתאם לסגל המלמד במחלקה. לרוב, מסלולי הלימוד מתחלקים לשניים:

 

  • המסלול המחקרי - כבר בשנה הראשונה ללמודים על הסטודנט לבחור נושא שבו הוא מעוניין לבצע את המחקר האישי שלו ולאתר מנחה מסגל המחלקה בעל תחום התמחות דומה שילווה אותו בתהליך המחקרי. הבחירה במסלול לימודים זו מאפשרת המשך ללמודי תואר שלישי.

 

  • המסלול העיוני - הלימודים במסלול זה אינם מצריכים הגשה של עבודת מחקר בתחום (תזה) אך לרוב כוללים מספר גדול יותר של נ"ז בסמינרים השונים הנכללים בתוכנית הלימוד.

 

נושאי הלימוד

 

נושאי הלימוד כוללים מגוון רחב של סמינרים, לדוגמא:

גוף ותרבות: מסורות, שאלות בעיות
סוגיות בתיאוריות של מרחב
מגדר, תרבות וזהות
יהדות, עבריות, ישראליות: היבטים תרבותיים
תיאוריות וגישות בחקר התרבות
פייר בורדייה: טעם, הון תרבות ואומנויות
תרבות פופלארית
סוגיות במעברים ומגעים תרבותיים
סמינר מתודולוגי לכתיבה מחקרית בלימודי תרבות
 

 

 

משך הלימודים

 

התוכנית ללימודי תרבות לקראת תואר שני אורכת לרוב כשנתיים אקדמיות, בהתאם להתקדמות האישית של הסטודנט (במידה ונבחר המסלול המחקרי ויש להגיש עבודת מחקר מקיפה).

 

מוסדות לימוד

 

ניתן ללמוד לתואר שני בלימודי תרבות במספר מוסדות לימוד להשכלה גבוהה, וביניהם:

  • המכללה האקדמית ספיר (סמוך לשדרות - דרום): במכללה האקדמית ספיר מוצע תואר שני בלימודי תרבות תוך התמקדות בפיתוח מנהיגות ויזמות תרבותית. הלימודים נפרסים על פני 4 סמסטרים, ומשכם הכולל הוא כשנה ו - 3 חודשים.

 

  • אוניברסיטת תל אביב: באוניברסיטה מוצעת תכנית לתואר שני בלימודי תרבות, במסגרתה הסטודנטים משתתפים במגוון קורסים בנושאים כמו תיאוריות תרבותיות, קריאה בטקסטים בסמיוטיקה של התרבות ובמחקר תרבות, ספרות ילדים בישראל, תאטרון ישראלי, ועוד.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): בתואר שני בלימודי תרבות באוניברסיטה הפתוחה, הסטודנטים לומדים תיאוריות תרבותיות וכן גישות של חקר תרבות ביקורתי, תוך הדגשת המולטי דיסצפלינריות של התחום.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): התואר השני בלימודי תרבות באוניברסיטה העברית מוצע כשיתוף פעולה בין הפקולטה למדעי הרוח ובין הפקולטה למדעי החברה. הלימודים נמשכים שנתיים אקדמיות.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי תואר שני בלימודי תרבות יוכלו להמשיך ללימודים מתקדמים (במידה ובחרו במסלול המחקרי) ולהשתלב במחקר והוראה באקדמיה או במוכני מחקר שונים. בנוסף, הבוגרים יכולים לעסוק בכתיבה עצמאית, בעריכה ותרגום להוצאות ספרים השונות, בהדרכה במוזיאונים בארץ ובעולם ובכל משרה המצריכה ידע רב תחומי נרחב.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בלימודי תרבות?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בלימודי תרבות?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בלימודי תרבות
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בלימודי תרבות במסלול עם תזה והמשך לדוקטורט
תואר שני בלימודי תרבות - קבלה עם ממוצע 83
אפשרויות תעסוקה אחרי תואר שני בלימודי תרבות
תואר שני בלימודי תרבות יהודית וספרות