רוצה פרטים על תואר שני בביוכימיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים לתואר שני בביוכימיה - אפשרויות הלימוד בארץ

רוצה לדעת על תואר שני בביוכימיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בביוכימיה
 
הביוכימיה עוסקת בחקר תכונותיהן הכימיות של המולקולות ביצורים חיים. מדובר בנושאים שהינם מהותיים להבנת גורמי מחלה והזדקנות, אשר רלוונטיים לפיתוח שיטות חדשות למניעת מחלות, לטיפול יעיל בחולים, ואף לריפוי מחלות סופניות. פרופסור אברהם הרשקו הוא דוגמה מצוינת לחוקר אשר תרם רבות  למדע הרפואה, בכך שגילה דרכי מניעה וריפוי של מחלות על בסיס המחקר שערך בחלבון האוביקוויטין בתא. לא לחינם זכה בפרס נובל בכימיה, יחד עם תלמידו, אהרון צ'חנובר (פרופסור). מי יודע, אולי גם אתם תחברו לפרופסור הנכון במחקר מרתק, תזכו בפרס עולמי ותסייעו רבות לאנושות.
 

למי מיועדים הלימודים?

 

מסלול זה מיועד לבוגרי תואר ראשון בביולוגיה (או במסלולים משיקים נוספים במדעי החיים), המעוניינים לפתח את כישורי המחקר שברשותם, כדי לפתוח צוהר לקריירה מחקרית באקדמיה או בתעשיות שונות, כגון ביוטק, תרופות, ומזון. מדובר במסלולים מחקריים אינטנסיביים ומאתגרים, אשר לרוב אינם מאפשרים שילוב עבודה לצד הלימודים והמחקר.

 

מה לומדים?


במהלך התואר השני, הסטודנטים רוכשים ידע מחקרי מתקדם הנוגע לחקר התא, ונחשפים לשיטות מחקר מולקולריות, אשר הינן בעלות יישום בענפי הביוטק, הביו-רפואה, ותחומים נוספים. הסטודנטים יכולים לחקור תהליכים שונים המתחוללים בתא ושאלות הנוגעות לתפקודו ולמבנהו, וכן באפשרותם לחקור תהליכים ביולוגיים אשר גורמים להתפתחותן של מחלות שונות כגון סרטן, אלצהיימר, ועוד.

 

נושאי המחקר

 

עיקר התואר מוקדש למחקר שאותו עורכים הסטודנטים בליווי מנחה. נושאי המחקר משתנים ממוסד למוסד, וכוללים:

  • תאי גזע.
  • איתות תאי.
  • ביולוגיה מבנית.
  • התחדשות תאים.
  • ביולוגיה של התא.
  • טכנולוגיה של מזון.
  • מנגנוני פעילות אנזימים.
  • היבטים תזונתיים בביולוגיה של התא.
  • ועוד.

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים לתואר השני הינו שנתיים. הלימודים מתקיימים במסלול מחקרי עם כתיבת תזה (למעט באוניברסיטה העברית, המציעה גם מסלול עיוני בהתמחות תזונה בפקולטה ברחובות), וככאלה, דורשים מן הסטודנטים להקדיש את מלוא זמנם לביצוע המחקר.
 

מתכונת הלימוד
 
תכניות לתואר שני בביוכימיה כוללות קורסי חובה וקורסי בחירה. במהלך תכנית מחקרית הכוללת הגשת תזה, עורכים הסטודנטים פרויקט מחקר בהנחיית מרצה אחד או כמה מרצים, בהתאם לנושא הנבחר. בכל מקרה מחויבים הסטודנטים בהגשת עבודת גמר. לעיתים הם נדרשים גם לגשת למבחן גמר בתואר לצורך קבלת תעודת המוסמך. מוסדות הלימוד מתנים את המשך הלימודים בתואר השני בממוצע מינימלי מסוים בגיליון הציונים של שנה א'.
 
 
מהם תנאי הקבלה?
 
לתואר זה יכולים להגיש מועמדותם בוגרי תואר ראשון באחד ממקצועות המדעים. יש לעמוד בדרישות הקבלה הבאות:
  • תואר ראשון בביולוגיה, או בתחום מדעי משיק ורלוונטי (בהתאם להנחיות כל מוסד).
  • ממוצע ציונים 80 - 85 בתואר הראשון (משתנה ממוסד למוסד).
  • מי שאינם בוגרי לימודי ביולוגיה, נדרשים להשלמות, בהיקף הנקבע על ידי מוסד הלימוד.
  • במסלול המחקרי - מציאת מנחה עד לתחילת שנת הלימודים.
  • במסלול המחקרי, נדרשות המלצות אקדמיות.
  • ראיון קבלה (במקרה הצורך).
     
* לתשומת ליבכם, תנאי הקבלה עשויים להשתנות מעת לעת.
 
היכן לומדים? 
  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטת בר אילן ניתן לבחור בהתמחות ביוכימיה במסגרת תואר שני במדעי החיים. התכנית מתמקדת בענפים כגון ביוכימיה פיזיקלית, ביולוגיה של הזדקנות, ובסיס מולקולרי של ממאירויות. משך הלימודים שנתיים.

 

  • אוניברסיטת תל אביב: מדובר בתכנית גמישה, שבה הסטודנטים יכולים להרכיב את הלימודים באופן הממוקד לתחומי המחקר שלהם, בחקר התא, או בביולוגיה מולקולרית. המסלול נלמד בשפה האנגלית. היקף הלימודים שנתיים.השלמת חובות הלימודים מזכה את הבוגרים בתעודת תואר שני M.Sc במדעים.

 

  • האוניברסיטה העברית (קמפוסים בירושלים וברחובות): מקיימת תכנית לימודים אישית לפי נושא המחקר הנבחר. הלימודים מוצעים באחד משני מסלולים לבחירה.  מסלול ביוכימיה מבנית ומולקולרית (בקמפוס גבעת רם) בתכנית עם תזה בלבד; ומסלול מדעי המזון והתזונה (בפקולטה ברחובות), בתכנית עם או ללא תזה. משך הלימודים שנתיים.
 
מהן אפשרויות התעסוקה?

התואר השני בביוכימיה פותח עבור המוסמכים מגוון אפשרויות לפיתוח הקריירה, ולהשתלבות במחקר ובפיתוח בתעשייה. ניתן להשתלב במכוני מחקר, במעבדות מחקר בבתי החולים, בארגונים פרטיים, ובסטארט אפים טכנולוגיים בענפים כגון תרופות, מזון, חקלאות, קוסמטיקה, איכות הסביבה, ביוטק, ועוד. כמו כן, ניתן לבצע מחקרים במסגרות כגון מכונים ממשלתיים או משרדים ממשלתיים. כמו כן, לאחר הגשת התזה והשלמת הלימודים במסלול המחקרי, ניתן להמשיך לתואר שלישי ולהשתלב בקריירה אקדמית במחלקות הביוכימיה במוסדות אקדמיים ובמחלקות משיקות.
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בביוכימיה?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בביוכימיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בביוכימיה ומדעי המזון
איך מתקבלים לתואר שני בביוכימיה ומזון
סילבוס לתואר שני בביוכימיה ומדעי המזון
תואר שני בביוכימיה בשפה האנגלית
תואר שני בביוכימיה - אפשרויות תעסוקה