רוצה פרטים על חינוך יצירתי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי חינוך יצירתי לתואר ראשון

רוצה לדעת על חינוך יצירתי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר ראשון בחינוך יצירתי

  

גישות חינוכיות רבות כיום משלבות בתוכן אמצעים נוספים מלבד ההוראה הפרונטלית, וזאת לאור מחקרים המוכיחים את חשיבות הלימוד החווייתי, בעיקר בשלבי ההתפתחות הצעירים. חינוך יצירתי היא אחת מן הגישות המיושמות כיום במוסדות חינוכיים; מדובר בתפיסה הנשענת על חשיבות השימוש באמנות ככלי ביטוי, וככלי המפשט רעיונות מורכבים באמצעים מוחשיים. באסכולה זו, עושים המחנכים והמורים שימוש בכלים מן האמנויות השונות, לצורך הוראה של מקצועות כגון תנ"ך, חשבון, היסטוריה, וכן לצורך חינוך למיומנויות חברתיות. אם ברצונכם ללמוד חינוך, ואתם גם מאמינים גדולים בכוחה של יצירה בתהליכי ההתפתחות של האדם, אולי כדאי לכם לבחור בתכנית לימודים מיוחדת לתואר ראשון בחינוך יצירתי.

 

על מסלולי הלימוד

 

בלימודים מתמקדים בהכשרת מורים ומחנכים לגיל הרך – גילאי 0-6, וכן לגילאי בית הספר היסודי. תכניות הלימודים במסלולים השונים מורכבות מההכשרה החינוכית הדרושה, בהתאם לגיל הנלמד במסלול המסוים, והן כוללות את תחומי הפדגוגיה, הפסיכולוגיה, מתודות חינוך והוראה, וכדומה – כפי שנלמדים באופן רגיל במסלולי תואר ראשון בחינוך.

 

מדובר על התמחות או נתיב לבחירת הסטודנטים, במסגרת לימודי חינוך לגיל הרך, או תואר ראשון בחינוך. לצד הידע הכללי הנרכש בתחום החינוך, הסטודנטים בנתיב זה נחשפים לתיאוריות ופרקטיקה הרלוונטיים לקשר שבין אמנות לבין העשייה החינוכית.

 

בתכניות לימוד אלו מושם דגש רב על הפן המעשי של תהליכי ההוראה, ומלבד הפרקטיקה הנערכת במוסדות החינוך (כנדרש בכל מסלול לתואר בחינוך), נהנים הסטודנטים בתכנית גם מלימודי אומנות, עיוניים ומעשיים. תחומי האמנות השונים, כגון מוזיקה, אמנות פלסטית, תיאטרון, ותנועה נלמדים בהתנסות סדנאית ומתוך חקירה ופיתוח של מתודות הוראה וחינוך אפשריות באמצעות כלים אלה.

 

כמה זמן לומדים?


משך הלימודים נע בין שלוש שנים (בתכנית ללא תעודת הוראה), לארבע שנים (בתכניות הכוללות תעודת הוראה). במסלולים הארבע שנתיים, השנה הרביעית מוקדשת ברובה לביצוע סטאז' (התנסות מעשית) במערכת החינוך.

 

נושאי לימוד

  • ביבליותרפיה.
  • תנועה בגיל הרך.
  • מחשבת האמנות.
  • דרמה בעבודה החינוכית.
  • עיצוב הסביבה הלימודית.
  • תיאטרון בובות ככלי חינוכי.
  • מוזיקה ככלי לביטוי האישי.
  • התערבויות מבוססות אמנות.
  • יצירה ככלי ללימוד כישורי חיים.
  • ועוד.

 

קהל היעד ותנאי הקבלה

 

קהל היעד לתואר הוא כל המעוניינים להשתלב באופן מקצועי בתפקידי חינוך והוראה, ולעשות זאת באופן שונה מן הרגיל ובמתכונת מאתגרת וחווייתית, הן עבור המורה והן עבור תלמידיו. תנאי הקבלה למרבית המסלולים זהים לאלה הנהוגים בחוג לחינוך באותו מוסד לימודים, ולרוב – אין דרישה מיוחדת להכשרה או לניסיון קודמים בתחומי האמנות, אלא רק להיכרות עמם, ולאהבת התחום. תנאי הקבלה הינם:

  • ציון התאמה 525-570 (משתנה ממוסד למוסד). ציון ההתאמה מורכב משקלול הפסיכומטרי וממוצע הבגרויות.
  • ראיון קבלה או ועדת קבלה לקבלה לנתיב ההתמחות.
  • או - קבלה ללא פסיכומטרי לבעלי ממוצע בגרות גבוה (90-95 ומעלה, משתנה בין המוסדות).
  • במסלול ללא פסיכומטרי יש להציג ציון במבחן אמי"ר.

 

היכן לומדים?  

  • מכללת סמינר הקיבוצים (תל אביב): בסמינר הקיבוצים מתקיימת תכנית המתמקדת בחינוך לגיל הרך בשילוב של אמנות. לאורך התכנית לומדים על שלל שיטות להוראת ילדים בגיל הרך ולקידומם באמצעים יצירתיים. הלימודים משלבים אמנויות כגון מוזיקה, תנועה, אמנות חזותית, דרמה, תיאטרון בובות, ועוד. משך הלימודים 4 שנים.

 

  • המכללה האקדמית תל חי (אצבע הגליל - צפון): במסגרת לימודי החינוך (B.A) במכללה האקדמית תל חי הסטודנטים יכולים לבחור במוקד שילוב אמנויות בחינוך. במוקד זה ניתן להכיר כלים להכנסת סוגי אמנות שונים לכיתה ולשימוש באמנות לרווחתם של צעירים. משך התכנית שלוש שנים.

 

אילו תעודות מקבלים?

סוג התעודות המוענקות לבוגרים משתנה ממסלול למסלול, באופן הבא:

  • בסיום הלימודים במסלול הארבע שנתי, מוענקים תואר ראשון מסוג B.Ed ותעודת הוראה (בסמינר הקיבוצים).
  • או - בסיום המסלול התלת שנתי מוענק תואר ראשון B.A (במכללת תל חי). ישנה אפשרות להשלמת תעודת ההוראה במקביל לתואר הראשון, או לאחריו.
     

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בידיהם של בוגרי המסלול סל כלים עשיר, המותאם לכל סוגי התלמידים, במסגרות חינוכיות שונות ומגוונות. בתום הלימודים בתכניות אלה, יוכלו הבוגרים להשתלב בגני ילדים ובבתי ספר, במגוון תפקידי הוראה וחינוך. במערכות החינוך הבלתי פורמלי יוכלו בוגרי התכניות הללו לשמש בתפקידי הדרכה קבוצתיים או פרטניים, בבניית תכניות חינוכיות המשתמשות בכלים אמנותיים, ובליווי, הדרכה והוראה בפנימיות, בבתי ילדים, בצהרונים, במסגרות לילדים בסיכון, ועוד. נוסף על כך, ניתן להשתלב בפרויקטים וביוזמות חברתיות וקהילתיות, במסגרות החינוך הבלתי פורמלי.

  

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חינוך יצירתי?

רוצה לדעת יותר על חינוך יצירתי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד חינוך יצירתי
שאלות הגולשים בנושא
לימודי חינוך יצירתי
סמינר הקיבוצים חינוך יצירתי
לימודי המשך לתואר שני אחרי חינוך יצירתי לגיל הרך
הסבה להוראה של הגיל הרך - חינוך יצירתי
חינוך יצירתי לגיל הרך - האם כולל גם תעודת הוראה?
הוראה לגיל הרך - חינוך יצירתי - תכנית הלימודים
לימודי ערב לתואר בחינוך יצירתי או בשילוב אמנויות