רוצה פרטים על קורס אסבסט?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס עבודות אסבסט

רוצה לדעת על קורס אסבסט? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכשרה לעבודות אסבסט


מטפלים במקצועיות בחומרים מסוכנים


אסבסט הוא חומר סיבי שמקורו בסלעים, והוא נודע בעמידות הגבוהה שלו לחום, לאש ולמים. במשך שנים, נעשה שימוש נרחב באסבסט, בעיקר בבנייה בבתים פרטיים ובעסקים, או לציפוי גגות ולהכנת לוחות תקרה. עם זאת, התגלה כי החומר עלול לגרום לנזקים חריפים לבריאות, בעיקר בעת נשימת האבק שמתפזר בעת פירוק החומר. שחרור סיבי האסבסט לסביבה מעמיד בסכנה הן את הפועלים ואנשי המקצוע העוסקים בהתקנתו, והן את תושבי האזור הסמוך. מסיבה זו, חוקקו גופים ממשלתיים בשנים האחרונות מגוון תקנות שבאות להסדיר את השימוש באסבסט לבנייה. כיום, אסורה בנייה חדשה באמצעות אסבסט בישראל, ומגוון חוקים נועדו להבהיר את אופן הפירוק של בניינים קיימים, לרבות איסוף הפסולת והטמנתה במקום בטוח.


כחלק ממערך האכיפה הנרחב, נוצר קורס עבודה באסבסט, אשר מאושר מטעם ועדות הפיקוח של המשרד להגנת הסביבה. ההשתתפות בתכנית היא חובה לכל הנדרשים לעבוד עם החומר המסוכן, והם מספקים את הידע הנדרש על פירוק המבנים.

 


למי מיועדים הלימודים


הקורס מתאים לעובדי צוותי בניה העוסקים בטיפול במשטחי אסבסט במהלך עבודתם השוטפת, שנדרשים לעבור הכשרה בפירוק ובהרכבת אסבסט על פי חוק, כמו למשל ראשי צוותים, אנשי תפעול, מפקחים ומנהלי פרויקטים בבנייה. כמו כן, הוא מיועד לממונים על בטיחות באתרי בניה ובחברות תשתיות, לשם הרחבת הידע המקצועי שלהם.


תכנית הלימודים


בתחילת הקורס, מתוודעים המשתתפים לתכונות האסבסט, ולשימושים השונים שנעשו בו לאורך השנים. בהמשך, הם סוקרים את הנזקים הבריאותיים שעלולים להיגרם כתוצאה מחשיפה ממושכת למשטחי אסבסט ישנים, או לנשימת החלקיקים שהם משחררים. כמו כן, הם לומדים על תהליך העבודה הבטוח והנכון עם החומרים הללו, וכך, למשל, בוחנים את הדרכים לפירוק גגות אסבסט במגוון בתים פרטיים ובמוסדות ציבור, מבלי לסכן את הנמצאים בהם. לאחר מכן, הם מתרגלים את מיומנויות הטמנת הפסולת המזיקה, וניקוי אתרים בהם נעשה טיפול באסבסט, בהתאם להנחיות הגופים הממשלתיים המפקחים.


מתכונת הלימוד


קורסים לעבודה באסבסט מתפרשים על פי רוב על פני מפגשים בודדים. השיעורים נערכים בדרך כלל אחת לשבוע, בשעות הבוקר ואחר הצהרים. במהלכם, לוקחים המשתתפים חלק בהרצאות עיוניות, בדיונים קבוצתיים, ובתרגול מעשי של מיומנויות העבודה. בחלק מהמוסדות, הם נדרשים לבצע עבודת גמר יישומית.


נושאי הלימוד

 

  • הטמנת פסולת אסבסט
  • פיקוח בריאותי
  • פירוק גגות אסבסט
  • פינוי פסולת מבתים ואתרים
  • תכנון שלבי העבודה
  • מניעת מפגעים באתרי בניה
  • שחרור סיבי אסבסט
  • מדידת ריכוז אסבסט באוויר
  • ועדות ומנגנוני אכיפה   
  • סכנות בריאותיות מחשיפה לאסבסט   
  • ועוד


תנאי קבלה


לקורס מתקבלים קבלנים הרשומים כחוק בפנקס הקבלנים, וכן עובדיהם השכירים, בדרגות שונות. הם נדרשים להציג מסמכים רשמיים המעידים על הניסיון המקצועי שלהם בענף ועל אופן הכשרתם. חלק ממוסדות הלימוד מגבילים את גיל המשתתפים ל - 18 שנה לפחות.

 


תעודה


משתתפים המסיימים בהצלחה את לימודיהם בקורס ועומדים בדרישות הנוכחות, זכאים לקבל תעודת גמר, המוענקת מטעם מוסד הלימוד, באישור המשרד להגנת הסביבה. על מנת לקבל את הדיפלומה, נדרשים המשתתפים להגיש את כל המטלות לאורך הקורס, להשלים את עבודת הגמר ולעבור את המבחן המסכם.


מוסדות

 

  • מכללת שבירו (באר שבע): המכללה מקיימת קורס קצר זה המיועד לקבלנים ולעובדיהם, המשלב בין ידע עיוני להכשרה מעשית בטיפול באסבסט. בנוסף על ההיכרות עם האופן הנכון לפירוק ועיבוד החומרים, מתוודעים המשתתפים גם להתנהלות מול הגופים המפקחים ולוועדות הבטיחות הרשמיות. במכללה מתקיימים קורסים מקצועיים נוספים בענפי הבנייה והבטיחות, כמו למשל קורס אחראי רעלים.

 

  • קבוצת שלהבת (חיפה): הקורס מתפרש על פני כ - 48 שעות אקדמיות, המחולקות לשישה מפגשים. אלה נערכים אחת לשבוע, בשעות אחר הצהרים והבוקר. הקורס מקיף את מגוון הסוגיות החוקיות והמעשיות של פירוק האסבסט, ובסיומו נערכות בחינה מסכמת ועבודת גמר מעשית.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס אסבסט?

רוצה לדעת יותר על קורס אסבסט?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
כמה מרוויח יועץ תזונה בכיר?
לימודי תעודה מעשיים לבעלי תואר בשיווק
תזונה והרגלי אכילה נכונים
עלות קורס רשיון אוטובוס
קורס מנב"טים - תנאי קבלה
קורס סיבים אופטיים
מה המשכורת של סייעת רופא שיניים?