קורס נהגי רכב ציבורי במכללה האזורית צפת

קורס נהגי רכב ציבורי במכללה האזורית צפת

קורס נהגי רכב ציבורי במכללה האזורית צפת - היחידה ללימודי חוץ


הכבישים הם מקום מסוכן ויעידו על כך המספר הגבוה של תאונות הדרכים שמתרחשות מדי יום ביומו. אנשים שהעבודה שלהם היא על הכביש צריכים להיות אחראים במיוחד כאשר הם אוחזים בהגה, בעיקר כאשר הרכב הוא רכב ציבורי אשר משרת את הציבור הרחב, כמו מוניות ואוטובוסים.

 

בשנים האחרונות, לאור ריבוי חברות התחבורה וההסעים שיש בישראל, נהגי רכב ציבורי הפכו למבוקשים ונזקקים להם הן בחברות התחבורה הגדולות והן לעסקים פרטיים הנזקקים לשירותי הסעה לעובדים שלהם. אך לא כל אחד יכול לקום בבוקר ולהכריז על עצמו כנהג מונית או כנהג אוטובוס, ולמעשה כדי לעסוק בתחומים אלה יש לעבור הכשרה מסודרת ולעבור בחינות של משרד הכלכלה. קורס נהגי רכב ציבורי נועד בדיוק למטרה זו – להכשיר נהגים מקצועיים שיכולים להסיע בבטחה את ציבור הנוסעים.


תכנית הלימודים

 

קורס נהגי רכב ציבורי במכללה האזורית צפת מכשיר נהגים לקבלת רישיון נהיגה למונית דרגה D1 או לאוטובוס זעיר ציבורי דרגה D. הקורס מכין את המשתתפים לקראת בחינות ההסמכה החיצוניות של משרד הכלכלה למען קבלת רישיון נהיגה מטעם משרד התחבורה.

 

תכנית הלימודים מקנה לתלמידים את כלל הידע הנדרש להכשירם לעבודה כנהגים בכלי רכב ציבוריים המודעים לכללי הזהירות והביטחון הנחוצים בכביש. הלימודים הם עיוניים בלבד והם מתמקדים בחוקי התעבורה ובנהיגה מקצועית וזהירה. במהלך הקורס התלמידים ניגשים לבחינות פנימיות ובתום הלימודים הם ניגשים לבחינות חיצוניות של משרד הכלכלה – מבחן על הכרת הרכב וידיעת הארץ ומבחן תיאורה בדיני תעבורה.

 

הלימודים המעשיים נעשים אצל מורה נהיגה לאחר מעבר בחינת התיאוריה. ניתן לגשת לטסט רק לאחר קבלת תעודת הסיום מטעם משרד הכלכלה.

 

  • מעוניינים בעוד כלים בעולם הרכב? קראו על קורסי רכב

 

מתכונת הלימוד

 

הקורס נפרש על פני כ - 4 חודשים והוא כולל כ - 148 שעות לימוד. שיעורים מתקיימים בשלושה ימים בשבוע, בשעות הערב.


נושאי לימוד

 


על מוסד הלימודים

 

המכללה האזורית צפת היא מוסד להשכלה גבוהה אשר מאפשר לתושבי צפת והסביבה ללמוד ולרכוש מקצוע שיתווה את הקריירה

שלהם. אחד מיתרונותיה הבולטים של המכללה הוא הדגש ששמים על היחס האישי שהתלמיד צריך לקבל כדי להצליח בלימודים, לשם כך התלמידים מקבלים ליווי צמוד מסגל המכללה. גישה זו של המכללה בשילוב עם המקום הקסום שבו היא נמצאת מקנים לחוויית הלימוד ערך מוסף. במכללה פועלות ארבע יחידות – בית היוצר, מטפלי הידרותרפיה, יחידה ללימודי חוץ ובית ספר להנדסאים.


תנאי קבלה

 

המועמדים לקורס נהגי רכב ציבורי צריכים להיות תושבי הארץ שגילם 20.5 ומעלה. כמו כן, המועמדים צריכים להיות בעלי רישיון נהיגה בתוקף לרכב פרטי או לרכב משא עם ותק של שנתיים לפחות. נוסף על כך, עליהם להיות בוגרי 10 שנות לימוד לפחות שיודעים עברית ברמה של קריאה וכתיבה. כדי להירשם לקורס יש להוציא טפסים לבקשת רישיון נהיגה לרכב ציבורי ממשרד הרישוי, עם כל הכרוך בכך.

 

 

תעודה

 

בתום הקורס ולאחר קבלת ציון עובר בבחינות הפנימיות ובבחינות החיצוניות התלמידים מקבלים תעודת סיום קורס נהגי רכב ציבורי מטעם משרד הכלכלה.

למידע נוסף לחצו: המכללה האזורית צפת