קורס מפקחי מטווח במרכז הרב תחומי לביטחון אבטחה וחקירות IDS

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי ביטחון? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על מפקח מטווח - IDS.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


 
קורס מפקחי מטווח במרכז הרב תחומי לביטחון אבטחה וחקירות IDS
 
לפי כל התקנות
 
קורס מפקחי מטווח במרכז הרב תחומי לביטחון אבטחה וחקירות IDS, הוא קורס מקצועי הבנוי בהתאם לתקנות המשרד לביטחון פנים ולדרישותיו; הקורס מעניק לכם את האפשרות לאחוז בהסמכה מקצועית מוכרת, ולשמש כמפקחים במטווחים שונים, לנהל ולשאת באחריות החשובה הכרוכה בתפקיד מעניין זה. בוגרי הקורס יוכלו להמשיך ללימודי קורסים בכירים בתחום.
 
תכנית מכשירה את הלומדים בה בכל תחומי האחריות הנכללים בתפקידו של מפקח המטווח, ומקנה להם את הידע בתקנות ובנהלים המוסכמים שעל פיהם יש לפעול בתוך מטווח. בנוסף, המסלול מעניק ללומדים יכולות ומיומנויות להדרכה, כמו גם היכרות ואימונים בירי במטווח. תכנית הלימודים כוללת ידע תיאורטי והכשרה מעשית בכל התחומים הללו. 
 
נושאי הלימוד
 
הוראות המשרד לביטחון פנים בנוגע למטווחים הן ברורות ומפורטות, ומפקח המטווח צריך להיות בקיא בהן. עליו להכיר את סוגי המטווחים הקיימים ואת ההוראות לגבי כל אחד מהם. הוא צריך לדעת, למשל - באיזה כלי ירי מותר להשתמש במטווח מתרסים? האם מותר לירות תוך כדי תנועה במטווח מסוג זה? לאן אסור לירות? מה ההבדל בין מטווח מתרסים למטווח סגור מבחינת ההגבלות? מהו מטווח מכולה? מתי מגדירים גזרת ירי? כיצד מתנהל ירי במטווח עם מפלסים? מהן זוויות הירי המותרות במטווח מחצבה?, ועוד.
 
בנוסף, מפקח המטווח אמור להתמצא בניהול הנשק ובשימוש בו. עליו לדעת – כיצד בודקים נשק, ומהן התקלות האפשריות בכלי ירי שונים? איזה קליע מתאים לכל כלי ירי? כיצד לטפל בתחמושת פסולה או פגומה? עליו להכיר סוגים שונים של רובים, אקדחים וקליעים, והוא מוכרח ללמוד את כללי הבטיחות הנוגעים לכלי הירי ואת אמצעי הזהירות בעת ניקוים, שכן יהיה עליו להדריך את היורים בהם. 
 
הימצאות במטווח בפני עצמה טומנת בחובה סיכונים רבים. על מפקח המטווח ללמוד על כל גורמי הסיכון ולהיות מוכשר באמצעי המניעה והטיפול. לדוגמא, עליו לדעת - באלו אמצעי זהירות עליו ועל המתאמנים לנקוט מפני הרעלת עופרת? כיצד מונעים יציאת קליעים מחוץ למטווח? איך למנוע חזרת נתזים לכיוון היורים? מה עושים בעת שריפה וכיצד מונעים אותה? מהן הדרכות משרד הבריאות במטווחים? מהם התנאים בהם מותר לירות באדם לצורך הגנה עצמית? בנוסף, על מפקח המטווח לעבור הכשרה להגשת עזרה ראשונה ולביצוע החייאה.
 
פרטים נוספים
 
היקף הלימודים בקורס מפקחי מטווח במרכז הרב תחומי לביטחון אבטחה וחקירות IDS, הוא 80 שעות אקדמיות, ובתום הלימודים במסלול יוכלו הבוגרים להשתלב כמפקחי מטווחים או כמנהלי חדרי נשק במוסדות שונים. הקורס מתקיים בתל אביב ועל המועמדים אליו להיות בעלי 12 שנות לימוד, ללא עבר פלילי ובעלי בריאות תקינה. בנוסף, עליהם להיות בוגרי שירות צבאי. בתום המסלול עומדים הבוגרים בבחינה חיצונית, והעוברים אותה בהצלחה יקבלו תעודת הסמכה מטעם מוסד הלימודים, ומטעם המשרד לביטחון פנים. חשוב לציין כי קורס זה מעניק לבוגריו נקודות זכות ואפשרות להמשך לימודים בקורס ניהול ארגון חמוש.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: IDS - המרכז הרב תחומי לביטחון אבטחה וחקירות

כלים שיעזרו לך לבחור