קורס הנחיית קבוצות בגישה פסיכודינמית ביחידת לימודי ההמשך באוניברסיטת חיפה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי קורסים בפסיכולוגיה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי המשך חיפה - קורס הנחיית קבוצות פסיכודינמית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הכשרה בהנחיית קבוצות בגישה הפסיכו דינמית ביחידה ללימודי המשך של אוניברסיטת חיפה


על היחיד והקבוצה


הגישה הפסיכודינמית בפסיכותרפיה, שפיתח זיגמונד פרויד, עוסקת בתכנים לא מודעים בנפש האדם שמשפיעים על יחסיו עם אנשים בסביבתו. מרגע שאנו נולדים, אנחנו מצויים בקבוצות רבות ושונות ואנחנו מקיימים עמן יחסים מורכבים. הפסיכודינמיקה מתמקדת באינטראקציה בין הסביבה הפנימית והחיצונית, ובאופן בו היחיד משקף את הקבוצה וגם משתקף בה. הטיפול בשיטה מדגישה ביטוי של מחשבות ורגשות בדרך להתקדמות במסגרות חברתיות, אישיות ומקצועיות.


ביחידת לימודי ההמשך של אוניברסיטת חיפה נערך קורס הנחיית קבוצות שעושה שימוש בכלים של הפסיכותרפיה הפסיכודינמית. במסגרת התכנית, המשתתפים בוחנים מגוון תהליכים קבוצתיים ואת האופן בו אלה משפיעים על מציאות החיים של היחיד. התכנית מעניקה למטפלים כלים מתחום הנחיית הקבוצות וכוללת התנסות מעשית מרובה שעוזרת להפנים את החומר הנלמד באופן חווייתי.

 


תכנית הלימודים


המשתתפים בקורס הנחיית קבוצות מתוודעים למגוון גישות פסיכואנליטיות ולתיאוריות של הוגים שונים, כגון פוקס, יאלום וביון, שעוסקות בהנחיה ובתהליכים קבוצתיים. במסגרת זו הם גם מכירים גישות מתחומי ההבעה וגישות הומניסטיות. בהמשך, הם בוחנים לעומק את מקומם של המנחים בתהליכים שעוברת הקבוצה ועוסקים בתהליכים בין אישיים שקשורים בזהות שלהם ובתחומי אחריותם.


מתכונת הלימוד


קורס הנחיית קבוצות פסיכודינמית מתפרש על פני כשנתיים וכולל כ - 330 שעות הוראה אקדמיות. השיעורים מתקיימים פעם בשבוע, בשעות אחר הצהרים. במהלכם, המשתתפים לוקחים חלק בהרצאות עיוניות ובהתנסות מעשית וחווייתית במסגרת סדנאות שונות, בהן מיישמים באופן פעיל יישום של כלים יצירתיים בהנחיה. כמו כן, הם צריכים להשתתף בפרקטיקום מעשי בהדרכה של קבוצת מטופלים.

 


נושאי הלימוד

 

  • פסיכולוגיה של הקבוצה
  • הנחיית עמיתים
  • הבנת תהליכים קבוצתיים
  • מיומנויות הנחייה
  • גישה אקזיסטנציאליסטית להנחיה
  • זהות ותפקידי מנחים
  • גישה הומניסטית בהנחיית קבוצות
  • גישות מתחום ההבעה    
  • תיאוריות פסיכואנליטיות בהנחיית קבוצות    
  • ועוד

 

סגל הוראה


בין המרצים בקורס ניתן למצוא: מנחת קבוצות שמתמחה בעבודה עם אוטיסטים ועוסקת גם בהדרכת קבוצות הורים בשילוב אמנויות; פסיכיאטר בעל תואר דוקטור שעוסק במחקריו בפסיכותרפיה דינמית וקבוצתית ומתמחה גם בביבליותרפיה; פסיכותרפיסטית ומטפלת זוגית שמוסמכת בפסיכולוגיית הגשטלט; פרופסור לסיעוד שחוקרת תהליכי בקרה וויסות של כאב; פסיכולוגית קלינית ואנליטיקאית קבוצתית שגם עסקה בהנחיית קבוצות באגף השיקום של משרד הביטחון; ועוד.

 


תנאי קבלה


לקורס ביחידת לימודי ההמשך של אוניברסיטת חיפה מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון לפחות, בעדיפות לבוגרי מקצועות טיפוליים, כמו למשל פסיכולוגיה, חינוך, ריפוי בעיסוק, פסיכותרפיה, עבודה סוציאלית וטיפול בהבעה וביצירה. כחלק מתנאי הקבלה, הם צריכים לעבור ראיונות אישיים או קבוצתיים.


תעודה


משתתפים שמסיימים בהצלחה את לימודיהם בקורס זכאים לקבל תעודת גמר, שמוענקת מטעם היחידה ללימודי המשך בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות של אוניברסיטת חיפה. כדי לקבל את הדיפלומה, הם צריכים להיות נוכחים בשיעורים ובסדנאות, לסיים את עבודת הגמר ולערוך את הפרקטיקום המעשי בהנחיה בשדה.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: היחידה ללימודי המשך - אוניברסיטת חיפה

כלים שיעזרו לך לבחור