רוצה פרטים על קורס הנחיית קבוצות פסיכואנליטית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הנחיית קבוצות בגישה פסיכואנליטית

רוצה לדעת על קורס הנחיית קבוצות פסיכואנליטית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס הנחיית קבוצות בגישה פסיכואנליטית


מבינים לעומק את הקבוצה


על פי גישות בפסיכואנליזה, תהליכי למידה כרוכים בהתפתחות ובהתהוות תמידית של העולם הפנימי. מטפלים נדרשים להתבונן בחוויות ובהתנסויות רגשיות ומהן להפיק משמעות. הם צריכים להשתמש באינטואיציה שלהם כדרך לגשת לעולם הפנימי של עצמם ושל מטופליהם וכך להתבונן בתופעות ובחוויות שלהם. כך, הם יכולים לסייע במקרים של בעיות בקשרים משפחתיים, זוגיים, חברתיים ועסקיים ולאפשר התפתחות וצמיחה אישית.


קורס הנחיית קבוצות בגישה הפסיכואנליטית מיועד למטפלים וליועצים ומספק להם היכרות עם תיאוריות שונות מן הפסיכואנליזה שעוסקות בהדרכה של קבוצות מטופלים. במהלכו מכירים מושגים תיאורטיים דרכם אפשר להבין לעומק את עולמם הפנימי של מטופלים, כפי שהוא מתבטא בתהליכים בתוך הקבוצה. התכנית מקדמת חשיבה אינטואיטיבית ופורמלית של המטפלים ומאפשרת להם להתנסות בשיטות הנחייה באופן מעשי במהלך הקורס.

 

 

למי מיועדים הלימודים


קורס הנחיית קבוצות בגישה פסיכואנליטית מיועד לאנשי מקצוע בענפי טיפוליים כמו פסיכולוגיה, ייעוץ ארגוני, עבודה סוציאלית, סוציולוגיה ארגונית וניהול משאבי אנוש. כמו כן, הוא מתאים לעובדים במוסדות ובארגונים חברתיים וקהילתיים.


תכנית הלימודים


המשתתפים בקורס הנחיית הקבוצות מתחילים ועוסקים בסוגיות שונות בפסיכולוגיה של קבוצות דרך הכרת תיאוריות מגוונות מתוך הפסיכואנליזה. הם לומדים על דרכי התהוות של קבוצות ועל תהליכים שמתרחשים בהן, כמו שיתופי פעולה ויחסי עמיתים ובמקביל גם מחלוקות וסכסוכים. לאחר מכן, הם עוסקים בדרכים לפתרון של קונפליקטים ולניהול של מצבים מורכבים בתוך הקבוצה. בהמשך, הם דנים בתפקידים של מנחים ובמקומם בתוך מערך הטיפול הקבוצתי. כמו כן, הם מנתחים מושגים כמו העברה והעברה נגדית ובביטויים שלהם במהלך תהליך ההנחיה של קבוצות טיפוליות ומשימתיות.


מתכונת הלימוד


קורסי הנחיית קבוצות בגישה הפסיכואנליטית מתפרשים על פני כ - 152 שעות לימוד. השיעורים נערכים אחת לשבוע, בדרך כלל בשעות אחר הצהרים והערב. השיעורים מתחלקים להרצאות עיוניות והצגות של מקרי בוחן, שלאחריהם מתנסים המשתתפים בתהליכים קבוצתיים. חלק משעות התכנית מוקדשות לביצוע של פרקטיקום מעשי, בו מתנסים בהנחיה של קבוצות טיפוליות.

 


נושאי הלימוד

 

  • שלבים לבניית צוותים
  • העברה נגדית
  • ציפיות ממנחי קבוצות
  • תהליכים בקבוצה
  • שיתוף פעולה ותחרות
  • יחסים בין עמיתים
  • פסיכולוגיה של העברה
  • פתרון קונפליקטים
  • חילוץ קבוצות ממצבי העדר
  • התהוות של קבוצות
  • התנהגות קבוצתית אופיינית
  • תוקפנות כלפי מנחים    
  • קבוצה טיפולית וקבוצה משימתית    
  • ועוד


תנאי קבלה


לקורס הנחיית קבוצות בגישה פסיכואנליטית מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון לפחות, בעדיפות לבעלי ניסיון בהדרכה ובהנחיה במסגרות התערבות קבוצתית או בסביבה התעסוקתית. מתאימים שעומדים בתנאי הסף מוזמנים לראיון אישי שנערך מול ועדת קבלה, לצורך מידת התאמתם למסלול.

 


תעודה


משתתפים שמסיימים בהצלחה את לימודיהם במסלול ועומדים בכל חובותיהם זכאים לקבל תעודת גמר שמוענקת מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבל את הדיפלומה, הם צריכים להיות נוכחים בכל המפגשים ולהשלים את חובות ההגשה העיוניות.


מוסדות

 

 

  • אוניברסיטת חיפה - לימודי המשך ולימודי חוץ: יחידת לימודי ההמשך והחוץ של אוניברסיטת חיפה מציעה שלל קורסים ללימודי תעודה לאקדמאים ולמנהלים, במקצועות כמו ייעוץ, פיננסים, ביקורת ושוק ההון. קורס הנחיית קבוצות בגישה הפסיכואנליטית שואף לסייע למטפלים ולפסיכולוגים לסייע לקבוצות מסוגים שונים דרך התבוננות בעולמם הפנימי, ולאו דווקא באמצעות יישום של מונחים וכלים מובנים מראש. המשתתפים מתנסים באופן חווייתי בעבודה עם קבוצות מסוגים שונים וגם משתתפים בכ - 40 שעות של פרקטיקום מעשי בליווי של מנחים.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס הנחיית קבוצות פסיכואנליטית?

רוצה לדעת יותר על קורס הנחיית קבוצות פסיכואנליטית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס הנחיית קבוצות פסיכואנליטית
שאלות הגולשים בנושא
קורס בהנחיית קבוצות בגישה פסיכואנליטית