רוצה פרטים על קורס אבטחת אישים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי אבטחת אישים

רוצה לדעת על קורס אבטחת אישים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אבטחת אישים

 

בעלי משרות רמות, הן בסקטור הציבורי והן במגזר הפרטי, חווים מדי יום איומים מוחשיים על ביטחונם האישי. אנשי עסקים, בעלי ממון, מנהלי חברות פרטיות ועיתונאים מוצאים עצמם פעמים רבות חשופים לפגיעה בהם או בקרוביהם. לא אחת נזקק אדם לאבטחה אישית, אשר מטרתה הינה לאפשר לו להמשיך לנהל את אורך חייו כתמול שלשום - חרף האיומים. הביקוש לאותם אנשי מקצוע גובר והדרישה לעובדים איכותיים בשירותי אבטחת האישים עולה בכל שנה.

התרחבות הפשיעה במגזרים השונים הביאה את משטרת ישראל להכיר בכך שישנו צורך גם באבטחת אישים במגזרים הפרטיים והעסקיים. אי לכך, קבעה המשטרה תווי תקן מחמירים להכשרת מאבטחים בתחום.

 

מטרתו של הקורס לאבטחת אישים הינה להכשיר את הבוגרים לתת מענה למגוון רחב של סיטואציות אפשריות, תוך שמירה על קור רוח וקבלת החלטות שקולה בזמן אמת. מדובר בקורס איכותי אשר מוכר על ידי משטרת ישראל, ומהווה פעמים רבות קרש קפיצה לשירותי אבטחה יוקרתיים.

 

מלבד היוקרה שבתפקיד, עבודתן של מאבטח האישים כוללת גם אחריות גדולה ודורשת מנהיגות וחשיבה מערכתית. בנוסף, ככל עבודה ששכרה בצידה, הגנה על בכירי האישים בישראל או בחו"ל מלווה לא אחת גם במשכורות מתגמלות.

 

 

למי זה מתאים?

הקורס מיועד בדרך כלל לבעלי ניסיון קודם בתחום הביטחון. המועמדים נדרשים להציג שירות מלא בצה"ל או במשטרה (או שירות מקביל בחו"ל), שלהם כושר גופני ברמה גבוהה ורצון להשתלב בתפקיד מבוקש בתחום האבטחה. המסלול יכול להתאים במיוחד לבעלי תפקידים כגון חוקרים פרטיים, קציני ביטחון ומאבטחים המעוניינים לקדם את הקריירה ולהרחיב את תחומי התמחותם.
 

 

מה לומדים

 

לימודים לאבטחת אישים כוללים בדרך כלל מערך קבוע המורכב מקורסי יסוד וקורסי הרחבה. נושאי הלימוד הינם מגוונים וכוללים לימודים תיאורטיים כגון עקרונות האבטחה, אבטחת אישים בתנועה, אבטחת אירוע, אבטחת מתקנים, נהלי אבטחה של משטרת ישראל ועוד.

 

לצד הלימוד העיוני הקורסים כוללים גם תכנים מעשיים רבים המשלבים תרגולי רכב וירי, שיטות מילוט וחילוץ, קרב מגע אבטחתי ועוד.
 

כמה זמן לומדים?

 
אורכו של הקורס לאבטחת אישים משתנה ממכללה למכללה. קורסים בסיסיים אורכים כמאה שעות, וקורסים מתקדמים יכולים להימשך גם 300 שעות ויותר.

 

על פי רוב, קורסים ארוכים נערכים במסגרת סגורה ובתנאי פנימייה, וכוללים לא אחת גם תרגולי לילה. לימודי אבטחה כוללניים (קורס קציני ביטחון וכדומה), מתארכים גם עד לכדי תקופה של סמסטר, כלומר מספר חודשים.

 

נושאי לימוד

 

הנה כמה מן הנושאים הנלמדים במהלך הקורס:

  • לוחמה בטרור
  • עזרה ראשונה
  • תכנון תחת לחץ
  • לחימה וקרב מגע
  • סריקה נגד חבלה
  • הגנה על מאובטחים
  • שיטות חילוץ ומילוט
  • איתור וזיהוי חשודים
  • מטענים ואמצעי חבלה
  • ועוד

 

מהם תנאי הקבלה?


במסגרת תנאי הקבלה לקורס, נדרש כאמור ניסיון מקצועי קודם בתחום הביטחון או ניסיון צבאי רלוונטי. המועמדים נדרשים להציג שירות מלא בצה"ל או במשטרה (או שירות מקביל בחו"ל), 12 שנות לימוד, כושר גופני, בריאות תקינה ועבר פלילי נקי. בדרך כלל יתבקשו מועמדים לקורס לעבור גם ראיון אישי בוועדת קבלה.

 


איזו תעודה מקבלים?

 

בסיום הקורס מוענקת לבוגרים תעודת גמר מטעם מוסד הלימוד. כדי לקבל את הדיפלומה עליהם לעבור בדרך כלל מבחנים עיוניים ומעשיים, לרבות מבחני ירי. במרבית המקרים על הבוגרים לחדש את התעודה מדי שנה, לאחר מעבר של השתלמויות ייעודיות.
בחלק מן המוסדות המשתתפים יכולים לעבור הכשרה לקבלת רישיון נשק ארגוני במקביל לקורס. הבוגרים העומדים בכל הדרישות ועוברים בחינות ממשלתיות יכולים לקבל רישיון נשק מטעם משרד הפנים, בעזרתו ניתן להשתלב בעבודה כמאבטחים ולחתום על נשק.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

האפשרויות העומדות בפני בוגרי הקורס לאבטחת אישים הינן רבות ומגוונות, אפיקי התעסוקה והדרישה לאנשי המקצוע הם רבים למדי, בין היתר עקב המצב הביטחוני המורכב במדינה וסוגי האיומים השונים בסקטור הפרטי והמדיני.

 

לדוגמה, בוגר הקורס יכול להשתלב בחברות המספקות שירותי אבטחה לחברות עסקיות, כאשר לא אחת שירותים אלה כרוכים בשהות בחו"ל על פי עיסוקו וצרכיו של הלקוח. כמו כן, לשירותי אבטחת אישים זקוקים באופן קבוע חברות רגישות כגון: חברות תעופה ותעשיות שונות.

לעיתים מדובר באבטחת אישים משולבת של משלחות, ולא של אישיות אחת בלבד. אחת השאיפות המרכזיות של בוגרי הקורס הינה להשתלב במה שנחשב ל"טופ" של הענף בישראל - היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות של שירות הביטחון הכללי. עמידה בתנאי הקבלה המחמירים של השב"כ כוללת לא אחת גם ערך מוסף דוגמת ידע כללי נרחב, דיסקרטיות, כוננות רציפה ועוד.

 

היכן לומדים?

 

  • מכללת תמיר (תל אביב) - מכללה לחקירות וביטחון, שבה מתקיימים לימודי תעודה בענפים נוספים כגון חוקרים פרטיים, בודקי פוליגרף ועוד. היקף קורס אבטחת אישים הוא 100 שעות לימוד. בוגרים אשר יעמדו בדרישות הקורס במכללת תמיר, יקבלו תעודת גמר מטעם המכללה. כמו כן, במסגרת הקורס מוכשרים החניכים להחזיק בנשק ארגוני מטעם משרד הפנים, דבר המקל על השתלבותם בעבודה בתום הלימודים.

 

  • א.גפן (לוד) - זוהי חברה לשירותי שמירה ואבטחה שבה מתקיימים גם קורסי ביטחון לתעודה. במהלך קורס זה מכירים סוגי איומים שונים ובמקביל נחשפים לשיטות חילוץ ומילוט ולחימה ללא נשק.

 

  • מכללת קורפוס (רמת אפעל) - היקף הקורס 250 שעות ומשולבים בו תרגילים מעשיים וסימולציות, כדי להעניק סל כלים פרקטי להגנה על אישים ובני משפחותיהם. בין ההכשרות הנוספות המתקיימות במכללה קורס מנהלי אבטחה, מנהלי מטווחים ומדריכי ירי.
     

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס אבטחת אישים?

רוצה לדעת יותר על קורס אבטחת אישים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס אבטחת אישים
שאלות הגולשים בנושא
משך זמן קורס אבטחת אישים