רוצה פרטים על קורס אקטואריה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תעודה באקטואריה

רוצה לדעת על קורס אקטואריה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אקטואריה

 

ענף האקטואריה עוסק בבניית ובהערכת תכניות כלכליות אישיות, כמו - חסכונות, ביטוחים, השתלמויות ופנסיות. מדובר בתחום כה חשוב ומרכזי בחיים, שנותן בפועל מענה לאנשים רבים הרוצים לארגן לעצמם את העתיד באופן מיטבי, ואף על פי כן - המעמד החוקי של העיסוק בו עדיין אינו מוסדר במדינת ישראל. יחד עם זאת, קיימת בארץ התאגדות של בעלי מקצוע, המחויבים לתקנון המותאם לנוהל בינלאומי, כפי שמוגדר במכון הבריטי.

 

כיצד מתקבלים לאגודה?

 

תקנון זה קובע מספר שלבים, שאותם יש לעבור כדי להתקבל כחברים מלאים באגודה. שלבים אלה, משקפים רמת התמקצעות הדרושה לשם השגת מעמד אקטואר לפי ראות עיניה של האגודה. מצד אחד, אין כל מניעה מצד מי שאינו חבר בה לעסוק במקצוע ולתת שירותים מסוג זה. מצד שני, התדמית הציבורית שלה מקנה יתרון לחבריה בסביבה התחרותית.

 

כדי להתקבל כחבר מלא באגודה יש לעבור מספר שלבים מעמדיים, המכונים: עמית לומד, עמית מתמחה ועמית חבר מלא. הנרשמים ולומדים במסלולים המוכרים על ידי האגודה, נחשבים לעמיתים לומדים. במעמד זה מצויים גם אנשים הלומדים לתואר שני באקטואריה. לאחר צבירת ניסיון של שנתיים לפחות במקצוע ניתן להתקדם למעמד של עמית מתמחה.

 

התנאים לקבלת חברות מלאה הינם מעמד עמית מתמחה, ניסיון בהיקף שנתיים ומעלה במקצוע, ומעבר מוצלח של בחינות האגודה. ניתן לגשת לבחינות האגודה גם במעמד של עמית לומד, אך לשם קבלת החברות המלאה יש לעבור קודם כל דרך שלב המתמחה. הבחינות המאפשרות עלייה בסולם המעמדות, בודקות בקיאות בנושאים הרלוונטיים לענף ויכולת התמודדות עם בעיות אופייניות.

 

מה לומדים?

 

חשוב לוודא כי מסלול הלימודים מוכר על ידי האגודה, וכי הוא כולל את כל הנושאים הכלולים בבחינות. מטרת ההכנה לסייע למעבר הבחינות בהצלחה, תוך הכנה לאתגרי המקצוע. נוסף על כך, התכנית כוללת התמחות במגמה נבחרת מתוך תחומים כגון: ביטוח אלמנטרי, ביטוח פנסיוני, ביטוח בריאות, או ביטוח חיים. הסטודנטים מקבלים הסברים בכיתה בשפה העברית, אך עליהם לקרוא חומר עיוני רב בשפה האנגלית. במהלך תקופת הלימודים הם עוברים בחנים פנימיים, ועליהם להגיש מטלות.

 

 

מה משך הלימודים?

 

הלימודים אורכים בין שנתיים לשלוש שנים וחצי, בהתאם לרמה הראשונית של הלומדים (בסיסית או מתקדמת). המפגשים נערכים אחת לשבוע, כאשר לקראת הבחינות מתווספים מפגשים לצורך תגבור. 

 

 

נושאי לימוד

  • סיכוני חיים.
  • חקר ביצועים.
  • כלכלה פיננסית.
  • הסקה סטטיסטית.
  • מתמטיקה של מימון.
  • שיטות סטטיסטיות בביטוח.
  • מודלים סטוכטיים ומודלים בתמותה.
  • ועוד.
     

למי מיועד הקורס? 

 

קהל היעד של התכנית הינו:

  • אקדמאים בעלי ידע מתמטי נרחב, עניין בתחום הפיננסי, וכישורים אנליטיים גבוהים, המעוניינים להשתלב במקצוע מבוקש ומאתגר.
  • אקדמאים בתחומים מתמטיים וכמותיים, בעלי תואר ראשון לפחות, בתחומים כגון כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה, וכדומה, המעוניינים להרחיב את אפשרויות התעסוקה.
  • אקדמאים העוסקים בענפי ייעוץ ההשקעות והמימון, שברצונם להעשיר את הידע המקצועי שברשותם.
  • בעלי הכשרה חלקית בתחום במסגרת תכניות לימודים או לימוד עצמי לבחינות, שברצונם בהכנה ממוקדמת לבחינות ההסמכה למקצוע.
     

מהם תנאי הקבלה לקורס?

 

תנאי הקבלה הינם:

  • תואר ראשון בתחומים כמותיים רלוונטיים, כגון כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, חשבונאות, ביטוח, או מנהל עסקים.
  • במקרים מסוימים, בעלי תואר ראשון בתחום אחר בעלי יכולות מתמטיות גבוהות יכולים לגשת למבחנים מקדימים כתנאי לקבלתם.
  • תואר שני בענפים רלוונטיים, עם התמחות בייעוץ השקעות, או מימון.
  • הגשת קורות חיים.
  • יכולות מתמטיות גבוהות.
  • ראיון אישי.
     

היכן לומדים? 

  • מכון מגיד - האוניברסיטה העברית בירושלים: במכון מגיד מוצעת תכנית המאפשרת למידה במסלול מלא או במסלול מתקדם, וכן מתאפשרת השתתפות בקורסים בודדים מתוך התכנית.

 

  • אוניברסיטת חיפה: בחוג לסטטיסטיקה מוצעת תכנית ללימודי תעודה באקטואריה, הכוללת מבואות בכלכלה וחשבונאות ונושאים עיקריים השייכים למקצוע. החוג מציע גם לימודים לתואר שני באקטואריה, המתואמים עם האגודה הישראלית ועם דרישות המכון הבריטי.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


אקטוארים יכולים להשתלב בחברות ביטוח, בבנקים, בחברות בתחום הפנסיה, במשרדי רואי חשבון, וכן בחברות ומיזמים בתחום הפינטק (טכנולוגיה פיננסית). כמו כן, באפשרותם לעסוק בענפים כגון ניהול סיכונים, השקעות, ועוד. יש לציין כי בישראל ישנו מחסור באנשי מקצוע אלו, ושיעורים בארץ נמוך משמעותית משיעורים במדינות אחרות בעולם. המחסור בכוח אדם, וכן חשיבותו של התחום, הופכים את המקצוע למבוקש בישראל, וכן מדובר בתפקיד המתאפיין ביציבות תעסוקתית, באפיקים לקידום, ובהשפעה במסגרת הארגון.


התפתחות מקצועית


כמו כן, יש לציין כי חברים באגורה נדרשים לקחת חלק בקורסים להתפתחות מקצועית, כחלק מחובות האגודה לתיקוף החברות. יש לקחת חלק ב - 15 שעות העשרה בשנה. דרישות ההכשרה המקצועית השוטפת נאכפות על ידי האגודה. בין היתר, על אנשי המקצוע לעבור מבדקים, להשתתף בוועדות, לקרוא חומרים מקצועיים עדכניים, ועוד.

 

מה רמות השכר בתחום?


בתחילת הדרך במקצוע, מרוויחים העובדים בין 10,000 15,000 שקלים בממוצע. לאחר צבירת שנות ניסיון, ניתן להעלות את רמות השכר, ולהרוויח בין 17,000 - 25,000 שקלים לחודש. המשכורות הגבוהות יותר הינן למנהלי מחלקות, ולאקטוארים ראשיים, בעיקר בחברות הגדולות. רמות השכר משתנות בהתאם להיבטים כגון שנות הניסיון, היקף המשרה (מלאה או חלקית), סוג ההשכלה האקדמית שברשות העובדים ורמתה (תואר ראשון או שני), אופי הארגון המעסיק וגודלו, ועוד. העובדים בתחום כעצמאיים, או כאלו המועסקים במיקור חוץ בארגונים, גובים לרוב שכר טרחה לפי פרויקט, או בהתאם לשעת ייעוץ.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס אקטואריה?

רוצה לדעת יותר על קורס אקטואריה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס אקטואריה
שאלות הגולשים בנושא
קבלה ללימודי אקטואריה ללא תואר
קורס אקטואריה באזור המרכז