רוצה פרטים על רפואת שיניים בחו"ל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי רפואת שיניים בחו"ל

רוצה לדעת על רפואת שיניים בחו"ל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רפואת שיניים בחו"ל
 
הזדמנות לחוויית חיים
 
לימודי רפואת שיניים מוצעים כיום במדינות רבות באירופה במסלולי לימוד בשפה האנגלית, אף במדינות שאנגלית איננה השפה המקומית בהן, ובמיוחד לסטודנטים זרים. הבחירה בלימודים בחו"ל טומנת בחובה יתרון של תנאי קבלה מקלים יותר לעומת אלה הנהוגים בארץ במרבית המקרים. בנוסף, סטודנטים הבוחרים מעבר לים יזכו בחוויית חיים ייחודית, ואף בשליטה בשפה נוספת שאותה ירכשו תוך כדי החיים במדינה זרה.
 
על הלימודים
 
לימודי רפואת שיניים בחו"ל נפרשים על פני מספר שנים, כאשר בכולם מוקדשת השנה האחרונה לסטאז' – התנסות והתמחות מעשית בבתי חולים ובמרפאות. במרבית המסלולים לומדים הסטודנטים במכינה ייעודית בטרם תחילת הלימודים עצמם, ובה מרעננים את הידע במקצועות כימיה, ביולוגיה, אנגלית רפואית ועוד.
 
במהלך השנים הראשונות לומדים הסטודנטים את בסיסי הידע בתחום הרפואה, ובין השאר הם דנים בנושאים תיאורטיים כביופיזיקה, אנטומיה ופיזיולוגיה, עזרה ראשונה, כימיה אורגנית, ורפואת חירום. בנוסף, בשנים אלה מכירים התלמידים את מהות תפקידו של אנשי המקצוע, את תפקידם של בעלי המקצוע הנוספים העובדים לצדו, את הציוד ואת המונחים המקצועיים המיוחדים לתחום זה, כמו גם את המבואות התיאורטיים לתחום.
 
בשלב השני של הלימודים משולבות בתכניות הלימוד גם התנסויות מעשיות, טיפולים, התמחויות קליניות ופתולוגיות. בשלב האחרון ללימודים משתתפים הסטודנטים בסטאז' – התמחות מעשית שנערכת במרפאות אוניברסיטאיות או חיצוניות, ובמפגש עם מטופלים לכל דבר ועניין. הקבלה לסטאז' מתבצעת לאחר עמידה בבחינות מעשיות פנימיות הנערכות בבית הספר.
 
נושאי הלימוד
 
  • מיקרוביולוגיה
  • רדיולוגיה
  • אתיקה רפואית
  • ציטולוגיה
  • כירורגיה כללית
  • נוירולוגיה
  • כירורגיה דנטלית
  • טיפול נמרץ
  • מחלות פה וחניכיים
  • אימונולוגיה
  • כירורגיית פה ולסת
  • רפואת ילדים
  • פתולוגיה ופתולוגיה אוראלית
  • ועוד
 
מוסדות לימוד אפשריים
 
להלן כמה מוסדות לימוד המציעים תכניות לימוד בשפה האנגלית:
 
  • האוניברסיטה לרפואה בשצ'צ'ין בפולין – מציעה מסלול ללימודי המקצוע הנפרש על פני חמש שנות לימוד. בטרם תחילת הלימודים הסטודנטים משתתפים במכינה ייעודית למשך חודש. בתום המסלול מקבלים הבוגרים תעודת DDS – Doctor of Dental Surgery.

 

  • האוניברסיטה הרפואית ביאש ברומניה – הלימודים באוניברסיטה זו מוצעים במסלול בן חמש שנים.

 

  • אוניברסיטת קלוז' נפוקה ברומניה – המסלול במוסד זה נפרש על פני שש שנות לימוד. שימו לב כי בשלוש השנים הראשונות ללימודים, ההוראה נערכת בשפה האנגלית, ואילו בשלוש השנים שאחריהן – שפת ההוראה היא רומנית.

 

  • אוניברסיטת צ'ארלס בפראג, צ'כיה – מציעה תכנית לימודים הנפרשת על פני שש שנות לימוד.

 

  • אוניברסיטת דברצן בהונגריה – במוסד זה מציעים מסלול ללימודי רפואת שיניים הנפרש על פני שש שנות לימוד.
 
תנאי הקבלה
 
על מנת להתקבל ללימודי רפואת שיניים בחו"ל נדרשת, בחלק מן האוניברסיטאות הזרות, תעודת בגרות בלבד ועמידה בבחינות קבלה המתמקדות בשפה האנגלית ובידע מתחומי הביולוגיה, הכימיה, הפיזיקה ועוד. במסלולים אחרים נדרשות מספר מסוים של יחידות לימוד בבגרות במקצועות מדעי הטבע ומדעי החיים, או תואר ראשון קודם הכולל קורסים מתאימים במדעי החיים.
 
לימודים במכינה מדעית מוכרת אף הם מהווים פתח לקבלה לתכניות לימוד אלה, ובחלק ממוסדות הלימוד קיימת אפשרות ללמוד במכינה מקיפה כזו מטעם המוסד עצמו לפני תחילת המסלול. בנוסף, לקבלה לחלק מן התכניות נדרש מעבר של ריאיון קבלה אישי, וכמו כן כדאי לשים לב כי באוניברסיטאות מסוימות מתקבל בכל שנה מספר מצומצם ביותר של תלמידים, ועל כן תנאי הקבלה מחמירים יותר בהן.
 
פרטים נוספים
 
אוניברסיטאות המקיימות לימודים המותאמים לסטודנטים זרים ערוכות לכך בהתאם, ועל כן לרוב מפעילות תכניות וגופים שתפקידם לסייע לסטודנט שאינו מקומי. כך לדוגמה, במקומות רבים יוצאים הסטודנטים הזרים לסיורים מקדימים בעיר ובסביבה כולה, והם מקבלים סיוע במציאת מקומות מגורים, בסבסוד קורסים ללימוד השפה המקומית, ועוד. 
 
לסיכום
 
במרבית המסלולים ללימודי רפואת שיניים בחו"ל ניתן להשלים את ההתמחות המעשית הנערכת בשלבי הלימוד האחרונים גם מחוץ למדינה שבה מתקיימים הלימודים, ואף בישראל. בחלקם אף ניתן לבצע את ההתמחות כולה במדינה אחרת. התעודות הניתנות בסיום הלימודים במסלולים אלה מוכרות על פי רוב בכל העולם; בתום הלימודים יוכלו הבוגרים הישראלים לשוב לארץ ולהשתלב בעבודה בקליניקה פעילה, במרפאות שבקופות החולים השונות, וכמובן גם לפתוח קליניקה פרטית משלהם. בנוסף, יוכלו לשמש כרופאי שיניים במדינות שונות בעולם.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על רפואת שיניים בחו"ל?

רוצה לדעת יותר על רפואת שיניים בחו"ל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד רפואת שיניים בחו"ל