רוצה פרטים על רפואה משלימה לציבור הדתי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי רפואה משלימה למגזר הדתי

רוצה לדעת על רפואה משלימה לציבור הדתי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רפואה משלימה למגזר הדתי

 

גוף ונפש, ברוח היהדות

 

הרפואה המשלימה היא שם כולל לכל תחומי הטיפול השאובים ממסורות עתיקות, בעיקר של תרבויות המזרח השונות. גישת הטיפול ההוליסטית מתבססת על ההנחה כי "האדם איננו רק גוף", וכי קיים קשר הדוק בין הגוף, הרוח והנפש. העלאת המודעות לתרומתה ולהשפעתה המיטיבה של הרפואה המשלימה, הובילה לפתיחה של קליניקות רבות, חלקן אף סמוכות לקליניקות הרפואה הקונבנציונלית – כאשר אלה מאפשרות למטופלים להשלים את הטיפול באמצעות מגוון רחב של שיטות הוליסטיות.

 

כאמור, תהליך דומה מתרחש בשנים האחרונות גם בקרב המגזר הדתי, ואף בו גובר הביקוש ללימודי קורסים ותכניות לימוד בתחומי הרפואה המשלימה השונים; בעקבות הביקוש הרב, קמו מכללות רבות המציעות קורסים בתחום – לעתים כשלוחות של מכללות אלו ולעתים כמכללות עצמאיות, קמו להם מרכזי לימוד שונים המלמדים את עקרונות הרפואה המשלימה ברוח היהדות.

 

שומרים על הצביון

 

המיסטיקה היהודית תרמה רבות להתפתחותה של הרפואה המשלימה ובשנים האחרונות נעשה שימוש נרחב בין ההגות המיסטית היהודית לבין שיטות טיפול אלטרנטיביות המותאמות לחברה המערבית המודרנית. מכללות רבות ברחבי הארץ נפתחו במטרה להכשיר מטפלים בתחומים שונים ומגוונים, ביניהן גם מכללות שמציעות לימודים לציבור הדתי בישראל ומיועדות במיוחד לו; המכללות הדתיות הקיימות הן בעלות צביון דתי בכל תכניות הלימודים ללימודי הרפואה המשלימה ומשמרות את הקשר ההדוק בין ההגות היהודית לבין הפילוסופיה העומדת מאחורי שיטות הטיפול ההוליסטיות השונות.

 

מכללות אלו מתבססות על הקשר הקיים באופן טבעי בין תחומים אלה לרוח היהדות, וכן על השילוב שבין הגוף והנפש – שילוב הנדון רבות ולעומק בהגות היהודית במקורות שונים. בין תחומי הלימוד ההוליסטיים השונים ניתן ללמוד: עיסוי, הדרכת יוגה לדתיים, צמחי מרפא, תזונה הוליסטית, הילינג קבלי, שיאצו, טווינה ועוד. יש לשים לב כי ההתאמה של חלק ממוסדות הלימוד ההוליסטיים לציבור הדתי אינה מתבססת רק על החומר הנלמד, המוגש לכם בזיקה ליהדות ולמקורות הטיפוליים הקיימים בה לאורך הדורות, אלא גם מבחינה פיזית – ישנן מכללות שאף מקיימות תכניות לימודים נפרדות לגברים ולנשים. כמו כן, חלק ממוסדות הלימוד מותאמים באופן בלעדי לציבור הדתי, וישנם כאלה הפתוחים לכולם אך מקיימים מסגרת נפרדת העונה לצרכיו של התלמיד שומר המסורת.

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

דגמנו כאן חלק ממוסדות הלימוד המלמדים את התחום ההוליסטי בשילוב זיקה ליהדות:

 

  • מכללת מירב - האוניברסיטה הפתוחה לימודי חוץ (שלוחת ירושלים) - בשלוחת ירושלים של מכללת מירב מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה מתקיימים קורסים המתאימים לנשים מהציבור הדתי. הקורסים נערכים במסגרת מכללת "מעיינות" לרפואה משלימה. ניתן ללמוד קורסים כגון נטורופתיה, הרבליסט קליני, רפלקסולוגיה, רפואה סינית ועוד.

 

  • מכללת בינה (ירושלים, אשקלון, חיפה, רעננה) – האקדמיה לרפואה משלימה מציעה חטיבה דתית שבמסגרתה קיימת הפרדה בין גברים ונשים לפי דרישות ההלכה ותוך הדגשת הצרכים השונים של הציבור הדתי. דגש מיוחד מושם על התפתחות הסטודנטים ברוח היהדות מתוך דגש על תורת המוסר היהודית. למכללה שלוחות בירושלים, באשקלון, ברעננה ובחיפה.

 

  • מכללת שלם (ירושלים) – מרכז ללימודי רפואה משלימה ברוח היהדות. המכללה מוכרת על ידי משרד החינוך וזכתה להכרה כמרכז הפועל ברוח ההלכה. תכנית הלימודים נלמדת על ידי מיטב המורים השומרים על רמה מקצועית גבוהה ובמגוון מסלולי לימוד; רפואה סינית או נטורופתיה הם מסלולי הלימוד הארוכים, הנמשכים כארבע שנים. תזונה טבעית, רפלקסולוגיה, גרפולוגיה לדתיים והומיאופתיה הם מסלולים הנמשכים שלוש שנים. כמו כן, במסלולי הלימוד הדו-שנתיים מציעה לכם מכללת שלם לימודי שיאצו, טיפול בצמחי מרפא, טיפול במגע, אמנות העיסוי ופסיכותרפיה הוליסטית רוחנית. מלבד כל אלו יש גם סדנאות קצרות יותר בענפים שונים מתחום הרפואה האלטרנטיבית כמו טיפול בצחוק, רפלקסולוגיה לשימוש ביתי, ותזונה – לפני, במהלך ואחרי הריון. המכללה נמצאת בירושלים.

 

  • מכללת אילמה (ירושלים, יישוב אור הגנוז בצפון) – מכשירה במקצועות הרפואה ההוליסטית ברוח היהדות; מציעה תכניות לימודים מגוונות לאיזון גוף ונפש. מתקיים מסלול המשלב מגמה בבריאות טבעית ומגמה ברפואת נפש בדרך היהדות.

 

  • מכללת אחלמה (תל אביב) – המכללה לרפואה משלימה על פי תורת הקבלה, מציעה קורסים בתחומים כגון: הילינג קבלי, רפואה קבלית, שחזור גלגולים ועוד. המכללה הוקמה במטרה להעניק לתלמידים ידע רפואי במקביל לידע רוחני מהקבלה. נמצאת בתל אביב.

 

  • מכלול – המרכז להשכלה הוליסטית (יישוב משואות יצחק) – מציע מסלול לימודים המכשיר מטפלים במגע, מסלול לטיפול אלטרנטיבי והתפתחותי וקורס צמיחה אישית. המכללה מותאמת לצרכי הציבור הדתי ונמצאת ביישוב משואות יצחק.

 

  • מכללת אורות ישראל - בית הספר "בריאה" (רחובות) - במקום זה ניתן ללמוד במסלול ארבע שנתי בנטורופתיה לדתיים, הכולל לימוד של מגוון שיטות טיפול ברוח יהודית ותוך שמירה על ההלכה. השיטות כוללות: עיסוי, דמיון מודרך, פרחי באך, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא ועוד. הלימודים התיאורטיים מתקיימים בכיתות מעורבות, ואילו השיעורים המעשיים נערכים בכיתות נפרדות לגברים ולנשים. שבע תעודות מקצועיות ניתנות כבר במהלך שנות הלימודים, והשיעורים מתפרשים על שלושה ימי לימוד בשבוע בלבד, כך שניתן להתחיל לעבוד עוד לפני גמר המסלול. 

 

לסיכום

 

תחום הרפואה המשלימה מצמיח שורשים בשנים האחרונות בעולם המערבי בפרט ובישראל בכלל. האמונה ההולכת וגוברת של חלקים נכבדים מציבור המטופלים בארץ בשיטות הטיפול האלטרנטיביות השונות יוצרת ביקוש הולך וגובר לשיטות אלו, תהליך היוצר מקומות עבודה רבים יותר לשואפים לטפל בתחום. תמורות דומות מתחוללות בקרב המגזר הדתי וכך עלה הצורך לספק תכניות לימודים ברוח היהדות.

 

קיימות מכללות רבות במרכז הארץ המציעות לימודי רפואה משלימה, על הענפים השונים והמגוונים הקיימים בה. לכל מוסד לימודים אופי שונה, תכנית לימודים שונה הנפרשת על גבי פרקי זמן שונים, ובתעריפים שונים. שימו לב במיוחד לוותק המוסד, לארגונים המכירים בו, למורים העובדים בו, לדרישות הקורסים וכמובן לתעודה שמספקים לכם עם תום הלימודים. שימו לב באופן מיוחד לשיטת הלימודים הנהוגה במוסד – הפרדה בין גברים ונשים או לימודים מעורבים. המגוון הגדול עשוי לעתים לבלבל וחשוב לבחור את מוסד הלימודים המתאים ביותר עבורכם. נשמח לעזור לכם למצוא את תכנית הלימודים שלכם.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על רפואה משלימה לציבור הדתי?

רוצה לדעת יותר על רפואה משלימה לציבור הדתי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור