לימודי איורוודה בקמפוס ברושים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס איורוודה - קמפוס ברושים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי איורוודה בקמפוס ברושים

 

ידע החיים

 

מקורה של האיורוודה הוא בתת היבשת ההודית ופרושה בסנסקריט – "ידע-החיים". רפואה זו עוסקת בשמירה על בריאות טובה ובמניעת מחלות, ובכלל זה מטרתה העיקרית היא להפחית את הסבל האנושי ולרפא מחלות גופניות. לצורך הגשמת מטרותיה, משלבת האיורוודה בין עקרונות הרפואה הטבעית לבין הקניית אורח חיים נכון ונוסף לזאת, היא תורמת לאיזון הנפשי והפיזי של מטופליה ולהגשמת הפוטנציאל האישי הקיים בכל אחד מהם.

 

על פי התפישה ההוליסטית ברפואה המשלימה, כך גם בתורה זו – הבסיס האיתן לחיים הרמוניים טמון באיזון המושלם בין עולם החומר לעולם הרוח, וכן בשמירה על יחסים שלווים בין האדם לסביבתו. רפואה זו מניחה כי העולם מבוסס על שילוב של חמישה יסודות: אש, מים, מרחב, אוויר ואדמה, והיא מאמינה כי הכול מגיע מן הטבע. מכאן, שהטיפול האיורוודי שואף ליצור איזון בין היסודות החומריים לרוחניים ולהנחיל אורחות חיים שאינם סותרים את הטבע.

 

המטפל באיורוודה מבצע במטופל אבחון מקיף באמצעות תשאול מקדים ובעזרת כלי אבחון אחרים כאבחון דופק, ובהמשך הוא מגבש תכנית בהתאמה אישית הכוללת תזונה נכונה, צמחי מרפא, טיפולי גוף וטיהור פנימיים, מדיטציה ועוד. בשנים האחרונות תופסת האיורוודה מקום מרכזי בין יתר הרפואות המשלימות בעולם, ונתפסת כמדע שלם ומקיף של בריאות ושל רפואה טבעית.

 

תכני הלימוד

 

בשנים הראשונות של התכנית יושם דגש על הכשרת המטפל לרופא משפחה איור-ודי בעל ידע באורח החיים האיור-ודי ובשיטות הריפוי של מחלות נפוצות ובשנים המתקדמות יושם דגש על הרחבת הידע בכל אחד מענפי הרפואה האיור-ודית: אבחון מחלות ופתולוגיות של מערכות שונות, ידע מהרפואה המערבית המודרנית ועוד.

 

מבין תכני הלימוד הרבים הנלמדים במסלול זה:

 

  • אורח החיים האיורוודי
  • שיטות הריפוי הבסיסיות של פתולוגיות ושל מחלות נפוצות
  • העמקה והרחבה בענפיה השונים של הרפואה האיורוודית
  • שיטות אבחון
  • טיפול במחלות ובפתולוגיות של מערכות הגוף השונות על פי האיורוודה הקלסית
  • הקניית הבנה וידע מהרפואה המערבית המודרנית ועוד.

 

על הלימודים בברושים

 

המסלול מכשיר מטפלי איורוודה מוסמכים בעלי ניסיון טיפולי נרחב וידע מעמיק בתחום. במהלך ההכשרה רוכשים הלומדים ידע בתזונה, בצמחי מרפא, באבחון, בטיפולי מגע וברפואה מערבית, והם עוברים תהליכי התפתחות כוללים המשלבים התנסויות באבחון אישי ובטיפול על פי השיטה. תכנית הלימודים מועברת על ידי מורים בכירים מהאקדמיה הבינלאומית לאיורוודה וכל תכניה מוכרים ונתמכים על ידי אקדמיה זו.

 

קמפוס ברושים מציע שני מסלולי הכשרה בתחום: מסלול דו-שנתי ומסלול ארבע-שנתי. בוגרי המסלול הדו-שנתי יקבלו תעודת מטפל מוסמך ברפואת איורוודה מטעם האקדמיה לאיורוודה ומטעם קמפוס ברושים והמרכז הישראלי לאיורוודה ותעודת מעסה איורוודי מוסמך. בוגרי המסלול הארבע-שנתי יקבלו בנוסף לאלו את התעודות הבאות: שתי תעודות מטפל בכיר ברפואת איורוודה מטעם האקדמיה לאיורוודה ומטעם קמפוס ברושים והמרכז הישראלי לאיורוודה, וכן תעודת מטפל מוסמך לטיפולי פאנצ'ה קארמה.

 

בנוסף, במהלך הלימודים עוברים הסטודנטים בעצמם אבחון איורוודי ומקבלים המלצות אישיות לשיפור האיזון והבריאות האישית. כמו כן סטודנטים מתקדמים המעוניינים לצבור התנסות והתמחות קלינית נוספת מוזמנים לצאת עם משלחת לימודים להודו. זאת ועוד, כל סטודנט בתכנית יהיה זכאי להשתתף בקורס העשרה ללא תוספת תשלום ויוכל ליהנות מהרצאות אורח כחלק מתכנית הלימודים.

 

לסיכום

 

רפואת האיוורדה, העוסקת בשמירה על בריאות טובה ובמניעת מחלות, מאפשרת למטפלים בשיטה זו להפחית את הסבל האנושי ולרפא מחלות גופניות. מסלול הלימודים להכשרת מטפלים איורוודים בקמפוס ברושים מעניק לכם את כל הידע והניסיון הדרושים למטפלי איוורדה, הנדרשים להפגין הבנה מעמיקה בעקרונות הרפואה הטבעית כמו גם ביסודות הרפואה המערבית – וזאת לצורך השגת האיזון הנפשי והפיזי של מטופליהם ולצורך הגשמת הפוטנציאל המלא הקיים בכל אחד מהם.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: קמפוס ברושים - לימודי רפואה משלימה

כלים שיעזרו לך לבחור