רוצה פרטים על תואר שני בשילוב בחינוך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

שילוב בחינוך לתואר שני - מקום מיוחד במערכת החינוך

רוצה לדעת על תואר שני בשילוב בחינוך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך משלב
 
יחד רגיל ומיוחד
 
בכל כיתה ממוצעת קיימות רמות שונות של למידה. בכיתה א', למשל, תלמיד אחד מחבר מילים ומשפטים קצרים ללא כל קושי, בשעה שחברו לספסל עדיין לא מצליח לכתוב את כל האותיות. זהו מצב נורמאלי שבו כל מחנכת אמורה לדעת איך להתמודד. אך מה קורה כאשר באותה כיתה בדיוק נמצא גם ילד שלא מסוגל בכלל לאחוז בעיפרון, כיוון שנולד עם מגבלה שלא מאפשרת לו להפעיל את כפות ידיו?
 
בשנת 2005 קבעה ועדת דוברת בישראל, כחלק ממגמה כללית בעולם, כי לכל ילד במדינה קיימת הזכות המלאה להיות חלק בלתי נפרד מכלל החברה, ולהשתתף בכל אירוע המתקיים בכל מקום ובכל זמן. בהתאם לקביעה זו, ילדים בעלי צרכים מיוחדים אמורים להיות מסוגלים ללמוד בכיתה רגילה, יחד עם ילדים בעלי תפקוד נורמטיבי. בחינוך הרגיל הם מתחברים, משחקים וצוחקים יחד, ואינם מרגישים חריגים או מנודים. החינוך המשלב מעודד אף קבלה של גיוון ושונות בחברה, ובאדם פנימה.
 
מטרת הלימודים
 
בתכניות הלימודים לתואר שני בחינוך משלב קיימת השאיפה לפתח תפישת עולם ערכית אצל מורים ומחנכים. הכוונה היא לקדם את המודעות למושג הרווחה של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות רגילות, וכן לעודד התחברות בין ילדים מרקעים תרבותיים שונים בחברה הישראלית.
 
 
תכנית הלימודים
 
הלימודים מקנים ידע רחב ומקיף, המבוסס על מחקרים עדכניים, להכרת המאפיינים והצרכים של אוכלוסיות שונות. הסטודנטים מפתחים את היכולת להפעיל תכניות התערבות ייחודיות, במטרה לתת מענה לאתגרים חינוכיים העומדים בפני מורים בכיתות משלבות. התכניות כוללות אף הכשרה בהנחיית קבוצות ובהדרכת עמיתים למקצוע.
 
מבנה הלימודים
 
ככל מסלול לתואר שני בחינוך, גם תכניות אלה אורכות שנתיים, והלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע. דרכי ההוראה הן מגוונות; הסטודנטים נוכחים בהרצאות פרונטאליות, מתנסים בסדנאות חווייתיות, לומדים באופן עצמאי, ומפתחים תכניות התערבות במסגרת עבודה מעשית עם אוכלוסיות משולבות.
 
נושאי לימוד
 
  • תקשורת ושיתוף פעולה בצוות רב מקצועי
  • הנגשת תכניות לימוד
  • פסיכולוגיה חיובית ותרומתה לאקלים כיתה 
  • דרכי תמיכה בילדים בסיכון
  • חשיבות טיפוח החוסן והכוחות של התלמידים
  • אימון בלמידה חברתית ורגשית
  • פיתוח גישה סובלנית כלפי שונות אצל תלמידים
  • דרכי התערבות לשיפור האקלים בכיתה
  • עמדת הגננת בשילוב וטיפול ילדים חריגים בגן הרגיל
  • התערבות באמצעות דינאמיקה קבוצתית     
  • תהליכים להכללת ילדים עם הפרעת קשב וריכוז בבתי הספר ובגנים    
  • ועוד
 
קהל היעד
 
הלימודים לתואר שני בחינוך משלב מיועדים לאנשי חינוך, שהתנסו בעבודה במוסדות לחינוך מיוחד או במסגרות משלבות, ומעוניינים להעמיק ולהרחיב את הידע שלהם בתחום השילוב, ולאחר מכן לייעץ למורים אחרים ולהדריכם.
 
 
תנאי קבלה
 
המועמדים צריכים להיות בעלי תואר ראשון במקצועות החינוך בממוצע ציונים הנע בין 80 ל - 85 ומעלה. עליהם להיות בעלי תעודת הוראה, ובעלי ותק של שלוש שנים במקצוע.
 
אפשרויות לימוד
 
  • המכללה האקדמית גורדון בחיפה – מקיימת תכנית הכוללת תפישות וגישות של חינוך משלב, סוגיות בתכנון לימודים ודרכי התערבות עם אוכלוסיות משולבות שונות.
 
  • המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין (ירושלים) - מציעה תכנית לימודים המאפשרת התמחויות בנושאים: ליקויי למידה או בעיות התנהגות. התכנית מוכרת לאופק חדש.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בשילוב בחינוך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בשילוב בחינוך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בשילוב בחינוך
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בחינוך משלב - היכן לומדים?