רוצה פרטים על השתלמות סגני מנהלים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

השתלמויות סגני מנהלים בתכנית אופק חדש

רוצה לדעת על השתלמות סגני מנהלים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


השתלמויות סגני מנהלים בחינוך
 
מזוהים עם החינוך
 
רפורמת אופק חדש מאפשרת הרחבה ובנייה מחדש של תפקידי סגני מנהלים בבתי הספר. לפי הרפורמה, סגני המנהל מהווים שותפים מרכזיים לניהול בית הספר בתהליכי החינוך, ההוראה והלמידה, ועליהם להוביל פרויקטים מנהליים ופדגוגיים. התפקיד דורש מקצועיות ומומחיות והבנייה של הזהות המקצועית.
 
מטרות הלימודים
 
הלימודים במתווה אופק חדש מכשירים את סגני המנהל לפתח ראייה מערכתית בתנאים של אי ודאות, הם מרחיבים את ארגז הכלים המקצועי של הסגנים, ומשכללים את היכולות האישיות והבין אישיות שלהם לניהול צוות והנהגתו. כמו כן, בעלי המקצוע מפתחים יכולות לתרגום ממצאי מבחנים ארציים ובינלאומיים כמדד לצמיחה וליעילות בבתי הספר, ומחדדים את תהליכי ההוראה, הלמידה והחינוך הממוקדים בפרט.
 
מתכונת הלימוד
 
משתתפי השתלמויות סגני מנהלים משלבים פרקטיקה עם תיאוריה, מנתחים מקרים שונים מתוך העשייה בבתי הספר, לומדים בקבוצת עמיתים שבה הם עוברים תהליכים רפלקטיביים, ורוכשים כלים ניהוליים ויישומיים המסייעים לתרגם את הידע והעמדות שעוצבו בתהליכי הלמידה.
 
הרפורמה מציעה תכנית השתלמות לפי שנת פעילות בתפקיד סגני מנהלים, בשלוש השנים הראשונות. לסגני מנהל בשנת הפעילות הראשונה, הלימודים מתמקדים בבניית הזהות המקצועית, בהובלה ותכנון של מהלכים פדגוגיים, ובהעמקת מודעות יחסי הגומלין עם מנהלי בית הספר. משתתפי התכנית מחויבים ללמוד 70 שעות.
 
סגנים בשנתם השנייה בתפקיד מתמקדים בחיזוק הזהות המקצועית שלהם בתחום החינוך, בהנהגת צוות ובפיתוח תכניות לימודים. התכנית בשנה השנייה אורכת כ - 40 שעות. בשנה השלישית, הדגש הוא על הובלת תהליכי שינוי בבתי הספר, קבלת החלטות, דרכים לטיפול בהתנגדויות, התמודדות עם סוגיות בניהול והובלת צוותים, הערכת מורים ותמיכה במורים חדשים. התכנית בשנה השלישית אורכת כ - 40 שעות.
 
חלק חשוב מתכנית הלימודים הוא ההתנסות המעשית, המקיפה בכל שנה עשר שעות. ההתנסות נועדה לסייע לסגני המנהל בהתפתחות ובצמיחה בתפקיד החדש. היא מלווה בהדרכה ובייעוץ, ובה שואפים הסגנים להגביר את היכולת לפעול באופן עצמאי ולבסס את ההתמחויות בסמכויות החדשות.
 
 
אפשרויות לימוד
 
  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה - דרום) - ביחידת לימודי התעודה של המכללה האקדמית אחוה ניתן למצוא השתלמות סגנים המיועדת לסגני מנהלים בתכנית אופק חדש בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים וחטיבות עליונות.
 
  • האוניברסיטה העברית בירושלים – מאפשרת ללמוד בתכנית בת שלוש שנים אקדמיות, במפגשים חד שבועיים שמטרתם לפתח את זהותם המקצועית של סגני המנהל, להעמיק את המודעות ליחסי הגומלין עם המנהלים, ולהקנות כלים פרקטיים להנהגה.

 

  • מכללה לחינוך דוד ילין (ירושלים) - מציעה תכנית בת שנתיים אקדמיות, הנערכת במפגשים חד שבועיים שמטרתם לפתח חשיבה אסטרטגית להובלה חינוכית בשיתוף עם המנהלים, ולפתח קשרי גומלין בין הקהילה לבתי הספר.

 

  • מכללת הרצוג בגוש עציון - מציעה תכנית דו שנתית במפגשים המתקיימים אחת לחודש, במטרה לפתח את הזהות המקצועית הפדגוגית ולהקנות מיומנויות לקידום תרבות של הערכה ושיפור ההוראה.

  

  • מכללת אורות ישראל (אלקנה) - מציעה שתי תכניות לימוד לסגני מנהל במגזר הדתי, תכנית בת 17 מפגשים בני ארבע שעות כל אחד, לסגני מנהל חדשים, ותכנית בת עשרה מפגשים בני ארבע שעות לסגני מנהל וותיקים.  
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על השתלמות סגני מנהלים?

רוצה לדעת יותר על השתלמות סגני מנהלים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד השתלמות סגני מנהלים
שאלות הגולשים בנושא
השתלמות סגני מנהלים למורים באופק חדש
קורס הכשרת סגני מנהלים
האם קורס סגני מנהלים מתאים למורה שאינו סגן בפועל?