רוצה פרטים על תואר שני בהנדסת חומרים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים לתואר שני בהנדסת חומרים

רוצה לדעת על תואר שני בהנדסת חומרים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהנדסת חומרים
 
הנדסת חומרים היא תחום הנדסי הקשור למדע החומרים, המתמקד בהבנת חומרים, טכניקות עיבוד (יציקה, כבישה, ריתוך, גידול גבישים וכו'), טכניקות אנליטיות (כגון מיקרוסקופיה אלקטרונית, עקיפת קרני x וקלורימטריה) ויחסי גומלין בין עלות לתועלת בייצור תעשייתי של חומרים. זהו מקצוע הנדסי צעיר יחסית, שהחל כמסלול התמחות בתארים גבוהים במסגרת הנדסת מכונות.
 
בהנדסת חומרים באים לידי ביטוי הטכנולוגיות החדשות ביותר בעולם, ככל שאנו מתקדמים. בהנדסת חומרים ללימודי תואר שני מתמקדים במספר תחומים ובשכלול מבנה החומר והתייחסותו לסביבה. תחום הנדסת חומרים נמצא בתנופה גדולה בשנים האחרונות. בשל התחרות הגוברת בשוק והצורך לשפר עלויות ואיכויות מוצר וליצור נקודות יתרון לפיתוחים מקוריים, וכן בשל האפשרות לרשום פטנטים על חומרים מורכבים ומוצרים, יש ביקוש למתמחים בתחום הנדסת החומרים. במרבית תחומי ההי טק מתעסקים בחומרים מורכבים, וביחסי גומלין בין חומרים. לכן בעלי תואר שני בהנדסת חומרים ישולבו במערך הראשון של התעשייה המתקדמת ובכך גם שכרם יהיה בהתאם.
 

מה לומדים?

 

לימודי הנדסת החומרים עוסקים בטכניקות השונות לעיבוד חומרים ובקשר בין עלות לתועלת בתהליכי הייצור התעשייתים של חומרים. הנדסת חומרים עושה שימוש במגוון רחב של חומרים: חומרי מתכת, פולימרים סינתטיים או טבעיים. בוגרי לימודי הנדסת חומרים מתמקצעים בסוגי החומרים השונים ואמונים על התאמת החומרים בתהליך הייצור, יישום שיטות בדיקה של חומרים, פיקוח הייצור ומתן פתרון לבעיות הנדסיות שונות.

  

תחום הנדסת החומרים נמצא בתנופה בשל מגמות הייצור והפיתוח של מערכות ומוצרים חדשניים שדורשים שימוש בחומרים בעלי תכונות ייחודיות. הנדסת החומרים קשורה באופן ישיר ומשפיעה במידה רבה על הסביבה בה אנו חיים, ולפיכך, נראה כי תחום זה ימשיך להתפתח ולהוות תחום מרכזי בזירה הטכנולוגית והתעשייתית גם בשנים הבאות.

 

 

מסלולי לימוד

 

הלימודים מוצעים במסלולים הבאים, לבחירת הסטודנטים:

  • מסלול מחקרי (עם תזה): המסלול המחקרי כולל כתיבת עבודת מחקר מתקדמת (תזה) בליווי מנחה. מסלול זה מתאים למעוניינים להמשיך לתואר שלישי ולעסוק במחקר באקדמיה ובמכוני מחקר.

 

  • מסלול יישומי (ללא תזה): מסלול ללא תזה, עם פרויקט גמר. מתאים במיוחד למהנדסים העובדים בתעשייה ומעוניינים בקידום הקריירה ובהרחבת הידע.
     

מה משך הלימודים?

 

משך התואר השני הינו שנתיים, לרבות במסלולים המחקריים. במקרים שבהם יש צורך בהשלמות, משך הלימודים עשוי להיות ארוך יותר, בהתאם לרקע האקדמי הקודם.

 

נושאי לימוד

  • ננו טכנולוגיה.
  • אנליזה תרמית.
  • אפיון מיקרו מבנה.
  • הדפסת תלת ממד.
  • קרמיקה מתקדמת.
  • תופעות פני השטח.
  • טכנולוגיות קוונטיות.
  • המרת אנרגיה ואגירתה.
  • מיקרוסקופיה אלקטרונית.
  • ועוד.

 

למי מתאימים הלימודים?


הלימודים מתאימים לבוגרי תואר ראשון בהנדסת חומרים או בענפים הנדסיים ומדעיים משיקים, המעוניינים להעמיק ולהרחיב את הידע שברשותם ולקחת חלק במחקרים מתקדמים. נוסף על כך, התכנית יכולה להתאים למהנדסים בעלי ניסיון רלוונטי בתעשייה, שברשותם הרקע האקדמי המתאים, שברצונם להרחיב את הידע שברשותם כדי לקדם את הקריירה או לקבל יתרון בעת הגשת המועמדות לתפקידים בכירים.

 

מה הם תנאי הקבלה?

 

יתקבלו לתואר מועמדים אשר יעמדו בכל תנאי הקבלה הבאים:

  • תואר ראשון במקצוע הנדסי או מדעי רלוונטי בממוצע 80 ומעלה.
  • יתקבלו בוגרי תואר באחד מן המקצועות הבאים: הנדסת חומרים, תחומי הנדסה נוספים (כגון הנדסת מכונות, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת כימיה, ועוד), לימודי מדעים מדויקים (פיזיקה, כימיה), לימודי רפואה, או מדעי הטבע (ביולוגיה).
  • מובא בחשבון המדרג בתואר הראשון (המיקום היחסי של הסטודנטים בגירוד בוגרי התואר), לרוב יתקבלו בוגרי השליש העליון או החציון האחרון במדרג.
  • המלצות אקדמיות.
  • קורות חיים.
  • ראיון אישי או ועדת קבלה.
  • בוגרי תואר ראשון שאינו בתחום הנדסת החומרים נדרשים להשלמות, בהיקף הנקבע על ידי מוסד הלימוד. אותם סטודנטים מתקבלים במעמד "מן המניין" עד לעמידתם בכל דרישות תכנית ההשלמות.
     

* שימו לב, תנאי הקבלה משתנים מעת לעת וממוסד למוסד.

 
כמה זה עולה?
 
גובה שכר הלימוד במסלולים הללו הינו שכר לימוד אוניברסיטאי. נכון לשנת הלימודים תשפ"ד, גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי לתואר השני הינו 15,256 שקלים. יש להדגיש כי סכום זה מתעדכן מדי שנה בהתאם להנחיות המל"ג. כמו כן, קיימת אפשרות להגיש בקשה לקבלת מלגות בהתאם להנחיות במוסדות הלימוד, לעיתים מוצעות לסטודנטים במסלול המחקרי מלגות מחיה, שמטרתן לסייע בהשקעת הזמן במחקר ובלימודים.
 
היכן לומדים? 
  • אוניברסיטת תל אביב:  באוניברסיטת תל-אביב מתקיימת תכנית לתואר שני במדע והנדסה של חומרים, במסלול מחקרי או עיוני. משך הלימודים שנתיים.
 
  • אוניברסיטת בן-גוריון בנגב (באר שבע): ניתן לבחור בין מסלול עם תזה לבין מסלול ללא תזה. תחומי המחקר במחלקה כוללים ננו חומרים, מטלורגיה, מערכות ביו רפואיות, מבנה אטומי, ועוד. משך הלימודים שנתיים. 
 
  • הטכניון (חיפה): בפקולטה למדע והנדסה של חומרים בטכניון ניתן ללמוד במסלולים לתואר מתקדם בהנדסת חומרים, במסלול עם או ללא תזה. הסטודנטים לוקחים חלק במחקרי הנדסי מתקדם, בנושאים כגון חומרים קרמיים ופולימריים, המרת אנרגיה, ננו גבישים, מתכות וסגסוגות, ועוד. משך הלימודים שנתיים.
 
  • מכללת שנקר (רמת גן): בשנקר מוצעת תכנית לתואר שני בהנדסת חומרים פולימרים, במסלול עם תזה או במסלול ללא תזה. התכנית מתמקדת במבנה, בתכונות וביישום של פולימרים, ובתהליכי עיבודם. משך התכנית שנתיים.
 
אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.
 

איזו תעודה מקבלים?


למוסמכים מוענק תואר שני M.Sc עם סיום כל חובותיהם (לרבות הגשת עבודת התזה במסלול המחקרי).

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


בפני המוסמכים נפתחות מגוון אפשרויות תעסוקה בתפקידי מחקר ופיתוח (מו"פ), ניהול, ייצור, ועוד. באפשרותם להשתלב בענפים כגון תעשיית ההייטק, ענף הביוטק והביו רפואה, תעשיית האנרגיה, בתעשייה הביטחונית, משרדים ממשלתיים, ועוד. מוסמכי המסלול המחקרי יכולים להמשיך לתואר שלישי (דוקטורט) ולהשתלב במחקר באקדמיה ובגופי מחקר מחוץ לאקדמיה.

 

כמה מרוויחים?

 

תואר שני אינו חובה כדי להשתלב בתעשייה בתחום החומרים, אולם תואר מתקדם (לצד קריטריונים נוספים כגון ותק וניסיון) יכול להקנות יתרון למעוניינים להשתלב בתפקידים בכירים כגון ראש מחלקת ייצור, ראש צוות ייצור, או מנהלי הנדסה, וכן במשרות מחקר ופיתוח מבוקשות. שכר מהנדסי חומרים הינו כ - 15,000 שקלים בממוצע, מהנדסים בעלי ניסיון שבין 5-10 שנים, יכולים להרוויח בין 20,000 - 25,000 שקלים.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהנדסת חומרים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהנדסת חומרים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בהנדסת חומרים
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בהנדסת חומרים או מכונות?
תואר שני בהנדסת חומרים/כימית/פלסטיקה
תואר שני בהנדסת חומרים אחרי הנדסת סביבה
תואר שני בהנדסת חומרים לבוגרי תואר בוגר בביולוגיה