שלום. האם אפשר להסביר לי איך פותרים את התרגילים הבאים: A+B+C=10 4A-2B-2C=22 רוצים למצוא:=B+C. תרגיל נוסף:נתונות המשוואות: A+B=3 B+C=8 A+C=5 רוצים למצוא [ A-B] ]B-C אשמח לתשובות, תודה.
מ
מר צחי בינשטוק
שאלה באלגברה
שרון שלום,
אם רוצים למצוא את B+C רוצים 'להיפטר' מ-A, כלומר יש ךלחלץ אותו מאחת המשוואות ולהציב בשניה. נתון: A+B+C=10 כלומר A=10-B-C יש להציב במשוואה השניה ולקבל: 40-4B-4C-2B-2C=22 נקבל -6B-6C=-18 B+C=3
את השאלה השניה לא הבנתי מה מבקשים למצוא. אבל באופן עקרוני אם תחסרי את שתי המשוואות הראשונות תקבלי ש-A-C=-5 ואז תחלצי מה שאת רוצה (A או C) ותציבי במשוואה האחרונה. מכאן כבר תמצאי את כל המשתנים.
בהצלחה, צחי
ש
שרון
צחי תודה רבה על ההסברים!
יש לי עוד שאלה חריגה במילולית, לוגיקה. להלן השאלה: ידוע כי אבי פוצח במחול חרבות סוער בכל פעם שיורד גשם. אתמול פצח אבי במחול חרבות סוער. מה מהבאים נכון בהכרח? 1 אתמול ירד גשם 2 אתמול לא ירד גשם 3 היום אבי לא יפצח במחול חרבות סוער 4 אף אחת מהתשובות לא נכונה תודה רבה, שרון.
מ
מר צחי בינשטוק
היגיון
אין בעד מה..
על אף שאיני יודע היכן ובאיזו שיטה את לומדת. אנסה.
כאשר מנתחים משפט בהיגיון, יש לבדוק מיהו התנאי/המצב/הקבוצה ומהי התוצאה/התכונה. אם ננתח את המשפט שצירפת: הרי שבכל פעם שיורד גשם אבי פוצח במחול חרבות סוער (מנהג מסוכן ומגונה לכל הדעות).
המשפט 'מבטיח' שכאשר יורד גשם התוצאה תהיה שאבי יפצח במחול חרבות, ומכאן שכאשר אבי לא פוצח במחול חרבות הרי שניתן להסיק כי בהכרח לא ירד גשם (שהרי שכיורד גשם אננו יודעים ש..). עם זאת, לא נאמר כי רק כאשר יורד גשם אבי מפזז עם חרבותיו או במילים אחרות, יכולים להיות מצבים נוספים שגורמים לאבי לצאת במחול עם חרבות ולכן כאשר אומרים לנו שזה מה שאבי עשה איננו יודעים כי האם הוא עשה זאת בעקבות ירידת גשם או כתוצאה מאירוע אחר. בקיצור - תשובה (4).
דוגמה נוספת: אם תלמד כמו שצריך תצליח. התנאי: תלמד כמו שצריך. התוצאה: תצליח. כאשר מישהו לא מצליח אנו יודעים כי הוא בהכרח לא למד הרבה, שכן אם היה לומד הרבה הרי בטוח שהיה מצליח. אולם יש שמצליחים גם כאשר הם לא למדו הרבה..