קורס ניהול משרד בהתמחות מזכירות רפואית במכללה האקדמית צפת - היחידה ללימודי חוץ
ביחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית צפת מתקיים קורס ניהול משרד בהתמחות מזכירות רפואית, מטרתו של הקורס הינה הכשרת מזכירות רפואיות לעבודה במוסדות רפואיים ומדעיים. הקורס מקנה לימוד בסיסי של מונחי היסוד הרפואיים והמדעיים הנחוצים במקצוע ניהול המשרד הרפואי, לצד רכישת כלים המסייעים לניהול ולארגון יחידות רפואיות ומדעיות.
הקורס מתקיים במתכונת יישומית ופרקטית בשעות הערב, ומכין את משתתפיו לקראת ההשתלבות בשוק העבודה. הקורס מוכר למימוש הפיקדון הצבאי לחיילים משוחררים (לעומדים בתנאי הזכאות).
- קראו עוד על קורס מזכירות.
מה לומדים?
הקורס כולל את הפרקים העיקריים הבאים:
- מנהלת משרד: ההכשרה בניהול משרד מקנה ידע בשימוש בתוכנות אופיס, ביומן ממוחשב, ובתוכנות לעבודה מרחוק.
- עבודת המזכירה הרפואית: ניתנת הכשרה ממוקדת בתחום המזכירות הרפואית, לרבות כללי האתיקה במקצועי ותוכנה לניהול.
- אנטומיה ורפואה: הסטודנטים רוכשים בסיס להבנת התפקיד, ומכירים מונחים מדעיים ורפואיים אשר מסייעים להבנת הרשומות הרפואיות והמסמכים הרפואיים.
מה משך הקורס ומתכונתו?
היקפו של הקורס הינו כעשרה חודשים. הקורס כולל 300 שעות אקדמיות למפגשים פרונטליים ו - 40 שעות המוקדשות לסטאז' במערכת הבריאות. המפגשים בקורס נערכים פעמיים במהלך השבוע, בין השעות 17:00-20:15.
אילו נושאים נלמדים במהלך הקורס?
בין הנושאים הנלמדים בקורס:
- מידענות רפואית.
- חלוקת העבודה בארגון.
- ניהול ודיווח המידע הרפואי.
- מערכת שירותי הבריאות בישראל.
- מיומנויות ארגון במערכת הבריאות.
- אתיקה מקצועית וסוגיות משפטיות.
- חשיבות התקציב לפעילות הניהולית.
- ועוד.
למי מיועד הקורס?
לקורס מתקבלים מועמדים בוגרי 12 שנות לימוד, או בעלי תעודת גמר בית ספר תיכון. קהל היעד של הקורס הינו:
- המעוניינים לקבל הכשרה לתפקידי מזכירות רפואית.
- מזכירים ומזכירות העוסקים בתחום בפועל, ומעוניינים לקבל תעודה מקצועית.
אילו תעודות מקבלים?
מוענקות התעודות הבאות מטעם המכללה האקדמית צפת:
- תעודת מנהלת משרד.
- תעודת התמחות מקצועית - מזכירות רפואית.
דרישות הקורס כוללות נוכחות בלפחות 85% מן המפגשים. כמו כן, מתקיימים המבחנים המסכמים הבאים:
- בחינת מנהלת משרד.
- בחינת התמחות במזכירות רפואית.
- ייתכנו מבנים קצרים בתום פרקי הלימוד בהתאם לדרישות המרצה.
מה הן אפשרויות התעסוקה?
המזכירות הרפואיות הינן מבוקשות במערכת הבריאות, במסגרות מגוונות כגון מרפאות יישוביות, קופות החולים, מרכזים רפואיים, בתי אבות, קליניקות פרטיות, מכוני מחקר ומעבדות, ועוד. הביקוש לתפקיד זה מוסיף לעלות, באופן המבטיח יציבות תעסוקתית. כמו כן, התחום מציב הזדמנויות ללמידה ולפיתוח מקצועי באמצעות הכשרות ולימודי תעודה נוספים, באמצעותן ניתן להתקדם לתפקידים ניהוליים ובכירים יותר ולצמוח במערכת שירותי הבריאות.