רוצה פרטים על לימודי התפתחות האדם?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ייעוץ והתפתחות האדם

רוצה לדעת על לימודי התפתחות האדם? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי התפתחות האדם


התהליכים השונים אשר בני האדם עוברים לאורך חייהם, משפיעים עליהם בהיבטים פסיכולוגיים, חינוכיים, חברתיים ותרבותיים. ילדים, בני נוער, מבוגרים וקשישים – כל שלב בחיי האדם הוא בעל מאפיינים משלו, קשיים ואתגרים, וכן אפשרויות שונות למימוש אישי.


האבחון של הקשיים וההתערבות המקצועית לסיוע בהתמודדות עמם, מצריכים ידע רב תחומי המגיע מעולמות מדעי ההתנהגות, הפסיכולוגיה והאנתרופולוגיה, וכן מהחינוך, הייעוץ ואף ממדעי המוח. כדי לרכוש הבנה מקיפה זו, ניתן להשתתף בלימודי ייעוץ והתפתחות האדם לתואר ראשון.


תכניות הלימוד לרוב מוצעות במתכונת דו חוגית, ועוסקות באתגרים ומאפיינים שונים אלו; במהלכן הסטודנטים מפתחים תובנות המאפשרות להם לזהות את הקשיים, ולומדים כיצד להציע דרכי התערבות מתאימות לכל גיל.


תכנית הלימודים


במהלך התואר, הסטודנטים רוכשים ידע מעולמות מגוונים, ובמיוחד בנושאי מדעי ההתנהגות. הם מקבלים הבנה לגבי זיהוי קשיי הסתגלות אצל אנשים בשלבים שונים של חייהם: החל מהגיל הרך וכלה בבגרות. בפרט, מתמקדים בתכנית הלימודים בעבודה עם אוכלוסיות בסיכון ובסיוע לאוכלוסיות שהתפתחותן לא תקינה, או שסובלות מבעיות בתפקוד או בהתנהגות.


בקורסים השונים נסקרות התנהגויות אנושיות שונות, דרכי התפתחות נורמטיביות וחריגות, מערכות יחסים בינאישיות, וכן ההקשרים התרבותיים והסביבות השונות שבהן בעיות בתפקוד נחשפות, במיוחד במשפחה ובמערכת החינוך.


נוסף על המיומנויות לזיהוי ואבחון הפרעות וקשיים, חלק חשוב מהלימודים עוסק גם בדרכי ההתערבות המתאימות לאוכלוסיות גיל שונות. הבסיס שניתן לסטודנטים במהלך התואר, מאפשר להם לרכוש תשתית ידע נחוצה לקראת לימודי תואר שני בתחומים טיפוליים וייעוציים שונים.


מתכונת הלימודים


משך הלימודים הוא כ – 3 שנים, והם לרוב נערכים במתכונת דו חוגית. עם זאת, בחלק ממוסדות הלימוד, מאפשרים לסטודנטים להשתתף במסלול לתואר ראשון שאורכו שנתיים, במסגרת תואר זה.

 

קיימים מספר שילובים אפשריים יחד עם חוג זה. בין היתר, ניתן למנות את החוג לחינוך מיוחד, לפסיכולוגיה, לסוציולוגיה, ולספרות עברית והשוואתית – כולם עוסקים בנושאים קרובים או רלבנטיים ללימודים אלו.


לצד הלימודים התיאורטיים במסגרת התואר, הסטודנטים משתתפים גם בהתנסויות עבודה מעשית במוסדות חינוכיים ובקהילה. כך מתאפשר להם ליישם את החומר הנלמד בקורסים השונים. עשייה זו לרוב נעשית עם אוכלוסיות שמתמודדות עם שלבי מעבר התפתחותיים, כגון מעבר מגן הילדים לבית הספר, או שלבי מעבר בין תרבותיים, כגון פעילות עם עולים חדשים במסגרות שונות.


כמו כן, בחלק מתכניות הלימוד, סטודנטים שמצטיינים במהלך התואר יכולים להתקבל לתכניות מצטיינים מגוונות. כך למשל, בפורום המצטיינים באוניברסיטת חיפה, הסטודנטים נחשפים לתכני העשרה, ולוקחים חלק בהרצאות עם אנשי חינוך ופעילים לשינוי חברתי. חלק מההשתתפות בפורום כרוכה בהשתלבות בתכנית מעורבות חברתית, במסגרתה עובדים עם ילדים בסיכון.


ברוב מוסדות הלימוד, קיים היצע מלגות לימוד למצטיינים, המיועד לרוב למועמדים שהישגיהם בפסיכומטרי גבוהים.


נושאי הלימוד


הנושאים הנלמדים במהלך התואר מגוונים, וכוללים היבטים חינוכיים, פסיכולוגיים וביולוגיים של סוגיות כמו:

 

 

  • מבוא לפילוסופיה של החינוך
  • מבוא לסוציולוגיה של החינוך
  • למידה וחשיבה בקרב ילדים
  • סטטיסטיקה ושיטות מחקר בחינוך
  • נוער בסיכון – חינוך, חברה והדרה
  • התנסות מחקרית בהקשרים חינוכיים
  • הבסיס הביולוגי של התפתחות האדם
  • רגשות במערכת החינוכית ובחיי היומיום
  • סוגיות ומחלוקות במערכת החינוך בישראל
  • התפתחות הילד – גורמים, תהליכים ותוצרים
  • ועוד

 

על סגל ההוראה


הסגל האקדמי בתארים השונים מגיע מעולמות תוכן מגוונים, משום המיקוד הרב-תחומי של תכניות הלימוד. בין היתר, המרצים כוללים אקדמאים וחוקרים מתחומי מדעי ההתנהגות, אנתרופולוגיה, חינוך וייעוץ חינוכי, פסיכולוגיה קלינית, חברתית וקוגניטיבית, וכן הלאה.


תחומי העניין המחקריים שלהם כוללים פסיכותרפיה, מוח וקוגניציה; חקר תחושת העצמי; היבטים פסיכולוגיים על סביבות למידה; תהליכי ויסות עצמי ומוטיבציה; תהליכים פסיכוסוציאליים של התמודדות עם לחצי היומיום; ועוד.


הם מקנים לסטודנטים מניסיונם המקצועי ומלווים אותם בדרכם האקדמית, תוך הענקת יחס אישי ועצות מתוך העבודה בשטח.


על מוסדות הלימוד האפשריים


אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטה זו, ניתן להשתתף בתואר דו חוגי בייעוץ והתפתחות האדם, ולשלב אותו עם חוגים כמו החוג לפסיכולוגיה, החוג לסוציולוגיה, החוג לספרות עברית והשוואתית, וכן החוג לחינוך מיוחד.


פורום המצטיינים באוניברסיטה מיועד לסטודנטים שהישגיהם בשנת הלימודים הראשונה גבוהים; בשנים השנייה והשלישית לתואר, הם יכולםים להשתלב בעשייה חינוכית וקהילתית, וכן לקחת חלק בתכנית מואצת לתואר שני בייעוץ והתפתחות האדם, שנערך באוניברסיטה.


מועמדים לאוניברסיטה, בעלי הישגים גבוהים במיוחד – ציון פסיכומטרי של 640 ומעלה – זכאים למלגות הצטיינות.


משך לימודי תואר זה הם לרוב כ – 3 שנים, אך במסגרת האוניברסיטה ישנה אפשרות להשתתף במסלול תואר ראשון בשנתיים.


תנאי קבלה


דרישות הסף לתכניות הלימוד השונות כוללות תעודת בגרות מלאה, או לחילופין תעודת סיום מכינה קדם אקדמית.


כמו כן, על המועמדים להחזיק בציון במבחן הפסיכומטרי וכן ציון בפרק האנגלית, או במבחן אמיר"ם/אמי"ר.


מעבר לכך, מועמדים בוגרי תיכונים ששפת ההוראה בהם אינה עברית, וברשותם ציון פסיכומטרי ממבחן שאינו בשפה העברית, נדרשים להציג גם ציון במבחן יע"ל.


בנוסף, בחלק ממוסדות הלימודים המועמדים נדרשים להציג קורות חיים או לעבור ראיון קבלה אישי.


ניתן להשתתף גם במסלולי קבלה מיוחדים, המתאימים למי שרוצים להתקבל ללא בגרות או פסיכומטרי. בין היתר, קיים מסלול אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטת חיפה, המיועד עבור במסגרת אפיק קבלה זה, יכולים להשתתף סטודנטים שברשותם ממוצע כולל של 90 ומעלה וציון 70 לפחות בכל אחד מהקורסים הבאים: פסיכולוגיה בחינוך או מבוא לפסיכולוגיה, פרקים בסוציולוגיה של החינוך, מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א, ואישיות: תיאוריה ומחקר.

 

מסיבה זו, המסלול יכול להתאים גם למי שמעוניינים ללמוד לתואר ראשון בייעוץ חינוכי ללא פסיכומטרי.


אפשרויות תעסוקה והמשך


לאחר סיום הלימודים, הבוגרים יכולים להשתלב במשרות חינוכיות במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, עם מגוון גילאים: החל מהגיל הרך וכלה בבני נוער. מי שמשלבים את התואר הראשון עם לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה, וכן הלאה, יכולים להשתמש בתובנות הייחודיות ובניסיון מהעבודה בשטח הנצברים במהלך לימודי תחום דעת זה, בעת עבודתם. כך הם יכולים לפתח את הקריירה לאפיקי עבודה במסגרות חינוכיות, עם אוכלוסיות בסיכון, או עם אוכלוסיות הנמצאות בשלבי מעבר בחייהן (בגיל הרך אך גם בגיל השלישי).


מעבר לכך, קיימת אפשרות ללמוד לתעודת הוראת פסיכולוגיה, וכך לשלב בין ההיבטים החינוכיים והפסיכולוגיים הנלמדים במהלך התואר. בחלק ממוסדות הלימוד, ניתן לרכוש את תעודת ההוראה כבר בעת השנה האחרונה לתואר, ובלבד שהם עומדים בציון הממוצע הנדרש להשתתפות בתכנית זו.


בפני מי שמסיימים את התואר בהצלחה, עם הישגים גבוהים, עומדת האפשרות להמשיך בלימודים הגבוהים לתארים מתקדמים. בין תכניות הלימוד שיכולות להתאים לבוגרי תואר זה, ניתן למנות תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני בהנחיית קבוצות, תואר שני בגיל הרך, וכן בתואר שני בביבליותרפיה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי התפתחות האדם?

רוצה לדעת יותר על לימודי התפתחות האדם?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי התפתחות האדם