| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| המרכז האקדמי פרס - מדעי ההתנהגות | 41 | 3.6 | 2.8 | 4.2 | 3.6 | 4.4 |
| קרימינולוגיה - בית ברל | 61 | 3.6 | 1.8 | 3.9 | 4.0 | 4.3 |
| המסלול האקדמי המכללה למינהל - תואר ראשון במדעי ההתנהגות | 21 | 3.5 | 2.1 | 3.9 | 4.0 | 4.2 |
| מכללת עמק יזרעאל - מדעי ההתנהגות | 26 | 3.3 | 2.5 | 3.9 | 4.1 | 4.2 |
| לימודי קרימינולוגיה - אשקלון | 45 | 3.5 | 2.5 | 3.9 | 3.8 | 4.1 |
| לימודי קרימינולוגיה - אוניברסיטת בר אילן | 16 | 3.8 | 2.4 | 4.1 | 3.3 | 4.1 |
| מדעי ההתנהגות - אוניברסיטת בן-גוריון | 24 | 4.0 | 3.2 | 3.5 | 3.5 | 4.0 |
| גליל מערבי - קרימינולוגיה | 36 | 3.8 | 2.6 | 4.0 | 3.3 | 4.0 |
| מכללה אקדמית צפת - מדעי ההתנהגות | 28 | 3.3 | 2.0 | 4.3 | 3.6 | 4.0 |
| המרכז האקדמי רופין - מדעי ההתנהגות | 41 | 3.7 | 2.3 | 3.9 | 4.0 | 4.0 |
| אריאל - מדעי ההתנהגות | 80 | 3.6 | 2.7 | 3.6 | 2.7 | 3.8 |
| מדעי ההתנהגות - המכללה האקדמית נתניה | 22 | 3.3 | 2.3 | 3.5 | 3.8 | 3.7 |
| מכללת רמת גן - מדעי ההתנהגות | 9 | 4.0 | 1.9 | 3.8 | 4.2 | 3.6 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
מאוד חברתי, אני והסטודנטים שאיתי גרים מאוד קרוב וכולם באו לבאר שבע כדי להכיר סביבה צעירה חדשה וזה ממש כיף החברה והאנשים. אני פחות מתחברת לחוג של סוציולוגיה אנתרופולוגיה ובחרתי בתואר בשביל הפסיכולוגיה אבל זה עדיין שילוב טוב קרא עוד...
על הקמפוסאין חניה ממש מסביב לקמפוס, חייב להגיע ברגל / בתחבצ כי עם אוטו זה קשה מבחינת חניה. הקמפוס יפה ונעים, הרבה מדשאות וכיף ללמוד בו ממש. יש הרבה פעילויות לסטודנטים כמו מסיבות, הופעות וכו מטעם האגודה. קרא עוד...
קודם כל לבחור בתואר שאתם אוהבים- יכולה להגיד על עצמי שאני רציתי ללמוד תואר שיש בו הרבה כסף, אבל בסופו של דבר אם אתה טוב ובן אדם טוב לא משנה איזה תחום תבחר אתה תצליח ויהיה כסף טוב.
עצה עבור סטודנטים לעתיד זה להנות מהדרך, תמיד יהיו דברים שפחות נאהב, לא להתלונן לזרום להנות להבין שהגעת לתואר שזה בדרכ 3-4 שנים ואחרי זה אתה יוצא לעולם ועובד, הלימודים זה חוויה מטורפת- תנצלו את זה ותשמחו בזה.
ממליצה להתייעץ עם יועץ לפני הכל
לשמוע על כלל הדברים הקשורים לתואר-שעות, מבחנים, עבודות וכו כדי לדעת שזה המקום שאתה רוצה.
תחשבו על הכל- לימודים ויוקרה זה רק פקטור אחד. חשוב לחיות, ואם זה אומר שאתם מתחתנים חתונה קתולית, כדאי לחשוב שוב.
להיות על הדברים, לעבוד תוך כדי ולשלב מלגה. לא לשקוע רק ללימודים אלא ליהנות גם מהעיר והחברים
אני שמח במכללה האקדמית צפת כי היא נקיה ורחבה ויש בה הרבה מסלולים ללמוד
ממליצה להירשם למכללה הזאת, מכללה איכותית מאוד, דואגים לאחד אחד
להשקיע בבית ספר כדי להקל על תנאי הקבלה לאוניברסיטאות.
אין המלצות.
עבור סטודנטים לעתיד, קודם כל מאד מרגש להיות בפוזיציה שלכם, שעוד לא התחלתם ללמוד ואתם במחשבות על הצעד הבא בחייכם. הטיפ הראשון שהייתי נותנת לכם הוא לחשוב על תחומים שמעניינים אתכם, התשוקות שלכם, הנושאים שגורמים לכם לסקרנות ולרצות לחקור יותר. אחרך כך תוכלו לחפש את אותם תחומים במוסדות הלימודים הרלוונטיים ובלי להיות משוחדת, כנראה שתמצאו את המקצועות האלו גם בבן-גוריון כי באמת יש פה מבחר ענק של חוגים ומחלקות. הטיפ השני שלי עבורכם הוא לחשוב על אזור המגורים בו תרצו להיות בשנים הקרובות, וגם במקרה זה אתן את נקודת מבטי מניסיוני האישי בבאר שבע.
בבאר שבע יש עיר עתיקה מקסימה עם בתי קפה וברים מעולים וגם ממש באזור של האוניברסיטה יש המון מסעדות וברים שרוב האוכלוסיה שלהם מאופיינת בסטודנטים בגילאים דומים וזה ממש נחמד. לבסוף, אספר מנקודת מבטי כי האווירה החברתית והחוויות שאני אוספת במהלך התואר כיפיות ממש. האווירה בתואר מדהימה והכרתי חברים וחברות מדהימים ותומכים. חייבת לציין שבמהלך השנה הראשונה ללימודים, אפילו פגשתי את אהבת חיי ואנחנו ביחד מאז ולגמרי בזכות בן-גוריון, כאן הכרנו.
כן ,מי שמתכוון להירשם לשנת לימודים שיחפש מלגות לפחות חצי שנה קודם לכן כי ממש קשה מלחמת ההישרדות הזאת בין לממש חלום של רכישת השכלה אקדמאית לבין להילחם על המחיה בעיקר למי שאין עזרה בכלל הייתי ממליצה על מלגת מפעל הפיס, בנוסף יש את היחידה להכוונת חיילים משוחררים הייתי ממליצה לכם זה יעוץ חינם להחלטת התחום שאתם רוצים ללמוד וחבל שלא תנצלו את זה ככה זה מצמצם את האפשרות שתרגישו שאתם לומדים משהו שלא באמת חשבתם שזה יהיה התוכן שלו ,וזה באמת קורה כי אני ראיתי את זה אצל חברים שלי ,הכי חשוב להתחיל ללמוד עם הרבה מוטיבציה ולבוא בראש פתוח ובקלילות כי בסך הכל זוהי חוויה עם כל הקושי
אני מאוד על ממליצה לסטודנטים מתלבטים להגיע ליום הפתוח של רופין ולהתרשם מהמקום, מהקורסים וממה שיש לרופין להציע לסטודנטים. אני לא יודעת מה קורה בתארים אחרים אצלנו, אבל אני לומדת לתואר ראשון במדעי ההתנהגות עם התמחות במשאבי אנוש ובגדול אני מאוד מרוצה מהמרצים, מתכני הקורסים ומאופן העברתם. במחלקה שלנו תמיד יש אוזן קשבת לצרכים שלנו אך אין ספק שבמקרים רבים צריך להילחם ולהשמיע את קולנו כדי לקדם אותם. העצה היחידה שיש לי לתת זה לעשות הרבה שיעורי בית לפני שנרשמים לתואר, לעבור על הקורסים ולוודא שזה התחום שמעניין אתכם , שאתם רוצים בו ורואים עצמכם עובדים בו.
א. לא להילחץ מסטודנטים חרדתיים. לא להיגרר ללחץ של אחרים ובטח שלא לראות בפסיכולוגיה הקלינית כמעין פרס או פוליסת ביטוח לחיים מושלמים.
ב.להנות מהלימודים ומהתכנים ולא להיות כרוך רק אחר הציונים.
ג.להשתתף במלגות של מעורבות חברתית בה ניתן גם ללמוד רבות על עצמך והחברה בישראל דרך העשייה והתרומה לקהילה.
ד. ליצור קשרים.
ה. לדעת את זכויותיך כסטודנט ולהיעזר בשירותי המכללה.
ו. להיות קודם כל בן אדם טוב ואחר כך להצטיין.
בהצלחה לכולם.
בבאר שבע עדיף דירה ולא מעונות. בחיפושי הדירה צריך לקחת בחשבון מיקום, מחיר, גודל דירה, ראות והכי חשוב השותפים. שימו לב אם אתם אנשים רגועים שצריכים מקום מפלט בבית כדי שתוכלו ללמוד בשקט, או אנשים שאוהבים חברה ורוצים בית כיף. כמו כן ישנן כיתות לימוד באוניברסיטה שתמיד ניתן להגיע אליהן. תלמדו במהלך הסימסטר ככל הניתן ואז תגיעו לתקופת המבחנים בשוק פחות גדול. ואל תשכחו לצאת ולבלות כי בשביל זה באים מכל הארץ לאוניברסיטת בן גוריון.
אל תוותרו על החלום שלכם ללמוד את המקצוע שאתם רוצים, לי לקח שנה שלמה במחלקה אחרת עד שהצלחתי לעבור לפסיכולוגיה על בסיס ציונים טובים, למרות שכביכול בזבזתי שנה- בנתים אני יכולה לומר שזה היה שווה את זה- מה שאני מנסה להגיד הוא שזמן זה לא פקטור, כל שנה שאתם מרוויחים באוניברסיטה זה זמן של חופש לפני החיים "האמיתיים"... תהנו מכל רגע, תצאו לבלות ותלמדו קשה- עם זה המקצוע הוא שחלמתם עליו!!
הייתי מציעה לסטודנטים לעתיד לבדוק עם אנשים שלומדים/ למדו באותו מוסד שהם רוצים להרשם לפעמים האזור לא מתאים לכל אחד, כמו דרכי הגעה בהנחה שאתה לא שוכר דירה. כמו כן, לבוא ליום פתוח, לא להתבייש לשאול ולבחון את כל האופציות, שיחות ייעוץ עם אנשי מקצוע, ולא 'להתקע' על אוניברסיטה אחת כי היא נחשבת או שכיף שם חברתית, בכל מקום אפשר למצוא אחלה אנשים.
אני חושבת שכדאי להציג בפני סטודנטים חדשים את אפשרויות המלגה הניתנותי בפניי לא הציגו והייתי קצת בשוק בהתחלה ופיספסתי המון מלגות שמחייבות התחלה משנה א'. חשוב לציין את האוכלוסיה שהולכים ללמוד איתה כי זה פרט מאוד משפיע. והייתי ממליצה להןלהוריד את הרף קבלה בכמה מהאוניברסיטאות כי הוא באמת לא הגיוני , ומצמצם את האפשרויות.
תעבדו טוב טוב לפני כי לצורך העניין לשנה אחת המעונות עלו לי כמו שכר לימוד לא כולל הוצאות שוטפות. בשיעורים הראשונים תראו מי התלמידים החזקים (אל תדאגו אתם תזהו אותם זה אותם חברים ששואלים שאלות גם אחרי הזמן שצריך כבר ללכת ומעקבים את כולם ובסוף לכם אין זמן לקנות קפה ולעשן סיגריה) בירות זה זורם בתקופת מבחנים! בהצלחה:)
אני הייתי ממליץ לסטודנטים, לפחות לאלו שבאים ללמוד מדעי ההתנהגות לקרוא הרבה מאמרים אקדמיים באנגלית כי זה מאוד חשוב, גם בשביל התואר וגם בשביל העתיד אחר כך, הכל עוסק וסביב אנגלית לתארים מתקדמים ולקריירה אחר כך. בנוסף תבואו גם בשביל להכיר אנשים חדשים ולא רק להיות תחרותיים למרות שזה קטע כזה בתואר.
הייתי ממליצה לסטודנטים לעתיד להיות בטוחים במה שהם רוצים ללמוד. לפני שהתחלתי חשבתי על משהו קצת שונה אך אח"כ הלכתי עם הלב וזה מאוד חשוב בעיניי. אם יבחרו תחום לימודים שאין להם חיבור אליו, לא ימצאו שום הנאה ועניין וחווית הלמידה תהיה מתסכלת. שווה להשקיע ולשאוף גבוה- יש תגמולים והמון סיפוק.
הקמפוס ממוקם במרכז ויש אליו גישה נוחה מצפון ומדרום. השכירות באזור יחסית יקרה ועולה בממוצע 2000 שח לאדם כשכמובן ניתן למצוא דירות במחירים זולים יותר. לאורך התואר עבדתי בחצי משרה כשבשנה השנייה קיים קושי מיוחד לשלב בין עבודה ללימודים וזאת מכיוון שהשנה מאוד עמוסה בעבודות ומבחנים.
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות