בית הספר לתיאטרון בובות חולון - יצירה, חוויה ולימוד

רוצה לדעת על לימודים בנושאי אמנות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על ביה"ס לתיאטרון בובות בחולון.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


בית הספר לאמנות תיאטרון הבובות בחולון
 
הנפשה תיאטרלית
 
בית הספר לאמנות תיאטרון הבובות בחולון קיים משנת 1989, והוא הוקם בתמיכת משרד התרבות והספורט – מנהל התרבות, ופועל אף בשיתוף עיריית חולון ובחסותה. זהו מוסד לימודים ייחודי בנוף האמנות בארץ, והוא מציע תכניות לימודים שקיימות במקומות מועטים אף בעולם הרחב.
 
על הלימודים
 
בכל המסלולים המוצעים בבית הספר לאמנות תיאטרון הבובות בחולון קיים שילוב בין חומרי לימוד תיאורטיים ובין התנסות והתמחות מעשית בבניית הבובות לתיאטרון, בהפעלתן, ובמתודות לשימושים נוספים בהן מלבד תיאטרון. כך לדוגמה, הלימוד העיוני כולל בין השאר היכרות עם ההיסטוריה של התחום, היכרות עם מהותו של תיאטרון הבובות, עם מסורות הקיימות בו ברחבי העולם, וכדומה. זאת בשילוב של לימוד תיאורטי עם התנסות מעשית בטכניקות עבודה ובניית בובות, בטכנולוגיות קיימות ובלימוד על אודות החומרים הקיימים בענף, כמו גם התנסות בהפעלת הבובות באופן מקצועי.
 
בנוסף, מושם דגש על פיתוח היצירתיות והשפה האישית של התלמיד ועל עיצוב דמויות. חלק מן המסלולים מתמקדים בשימוש בתיאטרון בובות לצרכים שמעבר לתיאטרון בלבד (למשל לצורכי טיפול), ובהם נלמדות התפישות וכן המתודות המעשיות השייכות לאותו תחום.
 
מסלולי הלימוד
 
בבית הספר מציעים מגוון של מסלולי לימוד למתעניינים בתחום; החל מלימודים בהיקף של שלוש שנים, ועד קורסים קצרים בני כמה מפגשים. מבין המסלולים ניתן למצוא גם מסלולי הכשרה מעמיקים בתחום אמנות בניית הבובות, מסלולים שונים לשימוש בתיאטרון הבובות ככלי הדרכתי או טיפולי, ואף מסלול דו שנתי להכשרת "מנחי קרנבל בקהילה".
 
קהל היעד ותנאי הקבלה
 
הקורסים המקיפים יותר מיועדים לכל מי שמעוניין לרכוש לעצמו מקצוע בתחום של תיאטרון בובות ולהכיר אותו לעומק, כאשר חלק מן המסלולים מיועדים באופן מיוחד לאנשים מתחומי הטיפול, החינוך וההדרכה, שמעוניינים ללמוד כיצד לשלב את תיאטרון הבובות ככלי עבודה בתחומם. לצורך הקבלה למסלולים אלה נדרשים בדרך כלל המועמדים לעבור ריאיון קבלה אישי. הקורסים הקצרים מיועדים על פי רוב לכל המעוניין, והקבלה אליהם אינה מותנית בדרישות כלשהן.
 
פרטים נוספים
 
הלימודים בבית הספר מתקיימים בקבוצות המונות משתתפים מעטים, וזאת כדי לאפשר מעקב וליווי מקצועי אישי מצד צוות המורים והמנחים. הכיתות עצמן מתאימות לעבודה פיזית יצירתית – הן לעבודה בדרמה ובמשחק, והן ליצירת הבובות עצמן.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים במסלולים השונים, יוכלו הבוגרים להשתלב בעבודה בהדרכה בבתי ספר, בחוגים, במרכזים קהילתיים, במוזיאונים, ואף במרכזי שיקום וטיפול. הם יוכלו לעסוק בצד האמנותי של בניית בובות לתיאטראות ולהפקות שונות – החל מתיאטרון בובות ועד לבובות ענק להפקות שונות. הם יוכלו להשתתף בתערוכות, ליצור שיתופי פעולה עם אנשים מתחומי אמנות רבים ומגוונים, לארגן הפקות עצמאיות, ואף להמשיך ולהשתלם בלימודים בתחום בעולם הרחב.
 
לסיכום
 
בית הספר לאמנות תיאטרון הבובות הוא חלק מ"מרכז תיאטרון בובות חולון", ועל כן, בנוסף למסלולי הלימוד ניתן למצוא בו גם מוזיאון ייחודי לאמנות תיאטרון הבובות, המכיל אוספים נדירים של בובות מתקופות שונות ומאזורים רבים בעולם. במוזיאון מוצעים סיורים לימודיים ופעילויות חווייתיות לקבוצות מכל גווני האוכלוסייה. פעמים רבות משתלבים בוגרי מסלולי הלימוד השונים של בית הספר בפעילות המוזיאון, במסגרת עבודה עם קבוצות מבקרים.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
חוות דעת של סטודנטים על ביה"ס לתיאטרון בובות בחולון
התקבלו 2 דירוגיםבציון ממוצע: 4.0 מתוך 5
28/07/2014
5/ 3

ביה"ס לתיאטרון בובות בחולון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מצד יש עומס בלימודים והרבה לחץ אך מצד שני יש יחסים טובים בין התלמידים וביניהם למרצים

על הקמפוס

הסטודיו הוא מקום קטן יחסית שמייצר אווירה אינטימית שכוללת בתוכה יחס אישי ואנושי תוך כדי הלימודים

טיפים

אולי היה יכול להקל קצת עם חלק מימי הלימוד היו קצרים יותר והיו נגמרים בשעות הצהריים המוקדמות שהיו מאפ קרא עוד...

27/07/2014
5/ 5

ביה"ס לתיאטרון בובות בחולון

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני אוהב את החופש שמעניקים לי הלימודים בחיפוש הדרך שלי. אפשר לטעות. שזה הדבר הכי חשוב בלימודי משחק. קרא עוד...

על הקמפוס

הקמפוס שלי נותן דגש גדול מאד על יצירה מקורית. זה הדגל שהוא מנופף וזאת הסיבה שאני לומד בו. אין לו שם קרא עוד...

טיפים

להציב מטרות בתחילת הלימודים. על מה היית רוצה לשים דגש. מה אתה מצפה מעצמך מה אתה מצפה מהמוסד. מה ח קרא עוד...


לכל חוות הדעת
התאמה לתפקיד אמנותי
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)