רוצה פרטים על תואר שני בחו"ל?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחו"ל

רוצה לדעת על תואר שני בחו"ל? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בחו"ל

 

לימודים בחו"ל הם חלומם של צעירים רבים אשר שואפים לרכוש השכלה גבוהה באחד מהמוסדות היוקרתיים באירופה, בארה"ב ואפילו במדינות רחוקות כמו אוסטרליה וניו זילנד. עם הופעתו של עידן האינטרנט שמאפשר תקשורת בין יבשות בדרכים זולות ופשוטות, יותר ויותר סטודנטים מצליחים להגשים את החלום ולהופכו למציאות.

 

לימודי תואר ראשון בחו"ל מבוקשים ופופולארים בקרב סטודנטים רבים ברחבי הארץ, אולם לימודי תואר שני מבוקשים אף יותר, מכמה סיבות עיקריות. תקופת הלימודים לקראת תואר שני היא תקופה קצרה יותר מלימודי התואר הראשון ומאפשרת לסטודנטים לשהות זמן קצר יותר הרחק מהבית ומהמשפחה. בנוסף, מוסדות לימוד רבים מציעים מלגות קיום ומלגות מחייה לסטודנטים מישראל המעוניינים לעבור למדינה זרה ולהשתלב בתוכניות ללימודים מתקדמים.

  

מסלולי לימוד פופולאריים

 

הרוב המכריע של הסטודנטים בישראל בוחרים להמשיך ללימודים מתקדמים במדינות זרות בתחומי מנהל עסקים ופיננסיים. בנוסף, סטודנטים רבים משתלבים במסלולי לימוד בתחומי הרפואה השונים, רוקחות וטרינריה וכיוצא באלה. זאת משום שבזכות תנאי הקבלה ללימודי רפואה במוסדות לימוד באיטליה או הונגריה לדוגמא, יכולים סטודנטים להתקבל בקלות יחסית לעומת אוניברסיטאות בארץ.

 

סטודנטים שסיימו את לימודיהם בחקר השפות השונות בוחרים להמשיך את לימודיהם במדינות הדוברות את השפות שחקרו במהלך התואר הראשון על מנת לחוות את התרבות המקומית ולהתנסות בשפה באופן יומיומי. קיימים מסלולי לימוד רבים ומגוונים ללימודי התואר השני המוצעים במוסדות לימוד בחו"ל, לדוגמא לימודי תקשורת, לימודי אדריכלות, עיצוב, אומנות, כל מקצועות הבמה (משחק, עיצוב תפאורה וכו') וגם בתחומי המדעים המדוייקים וההנדסה. כל אלו מהווים תחומי לימוד פופולאריים בקרב סטודנטים ישראלים שמעוניינים לחצות את גבולות המדינה ולנסות להשתלב במדינות זרות.

 

מלבד לאלו, סטודנטים שסיימו את לימודי התואר הראשון מרגישים בשלים יותר, שולטים בשפה האנגלית (או בשפה זרה אחרת) ומכירים מקרוב את עולם האקדמיה. כל אלו מעניקים ביטחון להתנסות בחוויה לימודית בארץ זרה, ולאמיצים מובטחת חוויה בלתי נשכחת.

 

בשנים האחרונות מסלולי מוסמך בתחום המשפטים הנלמדים מעבר לים הפכו לקרש קפיצה משמעותי עבור משפטנים רבים. בוגרי תוכניות מובילות ללימודים בחו"ל מדווחים כי הם הצליחו להשתלב בעמדות מפתח בעולם המשפט ובעולם האקדמיה, לאחר שסיימו את לימודיהם במדינות שונות באירופה או בארה"ב וחזרו להתגורר ולעבוד בארץ.

 

במוסדות אקדמיים מסוימים בחו"ל מציעים אפשרות לתואר שני מקוון. בתכניות אלה לתואר מוסמך הלמידה נעשית מהבית או מכל מקום באמצעים טכנולוגיים.

 

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה ללמודי תואר שני בחו"ל משתנים ממוסד למוסד וממדינה למדינה, לרוב המועמדים יידרשו לענות על הדרישות הבאות:

 

  • בחינת שפה, גם אם אתם עובדים ללמוד במדינה דוברת אנגלית תדרשו להוכיח שליטה בשפה.
  • תואר ראשון בתחום הלימודים הרלוונטי הכולל רשימת קורסים, ציונים (הכל מתורגם) ואישור על ידי הנוטריון.
  • מכתבי המלצה ממרצים בלימודי התואר הראשון ו/או מהמעסיקים
  • הוכחה בנקאית שיש ברשותכם מספיק כסף להתקיים ולממן את לימודיכם
  • מדינות שונות דורשות ויזת לימודים ושהייה בחו"ל.
  • מכתבי הצהרת כוונות ושאיפות שבהן תדרשו להסביר מדוע אתם מעוניינים להתקבל ללמודים

 

 

מוסדות לימוד, שכר לימוד ומלגות

 

אם החלום שלכם הוא ללמוד באוניברסיטת הארוורד או ייל, כדאי מאוד שתהיו מוכנים להתגמש, כיוון שהלימודים במוסדות יוקרתיים כאלו דורשים תנאי קבלה גבוהים במיוחד ובעיקר מהווים לימודים יקרים מאוד. סטודנטים שמעוניינים ללמוד לקראת תואר שני בחו"ל מתקשים לממן את שכר הלימוד הגבוה ובעיקר להתקיים במדינות יקרות, אשר לרוב, ללא דרכון זר, אינן מתירות את האפשרות לעבוד לתקופת הלימודים. לכן, בראש ובראשונה כדאי לבדוק את מלגות הלימודים המוצעות במסגרות של קרנות שונות, מלגות שמוצעות על ידי המוסדות עצמן, מלגות שמוצעות על ידי השגרירויות ומכוני מחקר שונים.

 

רוב מוסדות הלימוד במדינות השונות מקיימות תוכניות לימודים לתואר שני בשפה האנגלית, אולם קיימים מוסדות שהלימודים בהם מתבצעים בשפה המקומית ועל כן מצריכים מהסטודנטים שליטה גבוהה מאוד בשפה. אם יש לכם רקע קודם בשפה אתם יכולים להתחיל לשפר אותה ולתרגל כבר בארץ, במידה ואתם חסרי רקע קודם, כדאי שתיקחו בחשבון שלעיתים מחסום השפה יכול מאוד להקשות על תקופת הלימודים בחו"ל.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחו"ל?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחו"ל?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור