רוצה פרטים על קורס שילוב?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס שילוב - משתלבים בחינוך

רוצה לדעת על קורס שילוב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל87% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס שילוב
 

שילוב תלמידים עם מוגבלות במערכת החינוך הרגיל בישראל נמצא במגמת עלייה בעשורים האחרונים. אם בעבר דגלה המדינה בהפרדה בין ילדים מן החינוך הרגיל והמיוחד, כיום גוברת ההכרה בחשיבותו של שילובם של ילדים עם מוגבלויות בגנים ובבתי הספר של החינוך הרגיל, כדי להכינם לחיים עצמאיים. לצורך שילוב יעיל ונכון במסגרות החינוך ובקהילה, יש צורך במשלבים סבלניים ומסורים, שביכולתם לתרום לקידום הילדים.

 

נכון להיום, מקצוע הסייעת המשלבת אינו מוסדר בחוק, ולא קיימים תנאי סף הנדרשים להשתלבות בו, מלבד דרישה לסיום 12 שנות לימוד ולמעבר קורס עזרה ראשונה. עם זאת, ארגונים שונים בתחומי הטיפול והחינוך מציעים קורסים להכשרת סייעות, או לחלופין, השתלמויות המיועדות לעוסקים בפועל בתחום השילוב, המעוניינים בהרחבה ובהעמקת הידע המקצועי שברשותם. להכשרתן של הסייעות ישנה חשיבות רבה להבטחת עבודה איכותית ויעילה עם התלמידים, ומכיוון שקיים מגוון רחב של מוגבלויות, יש צורך בהיכרות מתאימה עם מאפייניהן ועם הצורכים הייעודיים של התלמידים. 

 

 
למי מיועד הקורס?
 
הקורס מיועד לעוסקים בענפי החינוך והטיפול, המבקשים לקבל הכשרה פורמלית בנושא השילוב. ההכשרה מתאימה לעובדי הוראה בגנים ובבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, החשופים לתהליכי השילוב היחידני במסגרת עבודתם. כמו כן, הקורס מתאים לבעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובמקצועות מדעי החברה, ולעוסקים בתחומים הפרא רפואיים.
 
נוסף על כך, הקורס יכול להתאים למעוניינים לעבור הסבה מקצועית לתחומי החינוך, הרווחה, והשירותים החברתיים. הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, יכולים אף הם למצוא עניין בקורס זה.
 
מה לומדים?
 
המשתתפים בקורס לומדים את העקרונות המרכזיים של עבודת השילוב, נחשפים לזכויותיהם של ילדים עם מוגבלויות, ומכירים לקויות ונכויות שונות. הם מכירים מודלים מגוונים של שילוב, ולומדים לעבוד בשיתופי פעולה עם צוותי החינוך. כמו כן, הם נחשפים לבעלי המקצוע השונים בקהילה ולתפקידם, וביניהם: עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, קלינאי תקשורת, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, ועוד. הם אף מכירים ארגונים מיוחדים המסייעים לנכים, כגון מכונים להתפתחות הילד, מרכזים לתרפיה רגשית, ועוד.
 
מה משך הקורס ומתכונתו?

משך הקורס הינו כחודשיים, וכמו כן, קיימות השתלמויות והכשרות קצרות יותר, המיועדות לצוותים חינוכיים ולעוסקים בפועל בתפקיד הסייעת, אותן השתלמויות מרוכזות בדרך כלל בשלושה עד ארבעה מפגשים שבועיים. חלק מן ההכשרות נערכות במתכונת היברידית, ומשלבות למידה מרחוק.
 
הקורס כולל למידה פרונטאלית והתנסות מעשית. הסטודנטים עורכים תצפיות במסגרות חינוך רגילות המשלבות ילדים עם מוגבלות, לומדים לאסוף נתונים על הילד ולעקוב אחר התפתחותו, משתתפים בתרגילי סימולציה ובמשחקי תפקידים, נחשפים לקטעי ספרות רלוונטיים, צופים בסרטים, ודנים בקבוצות בסוגיות הנלוות לחומר העיוני ולעבודת השטח.
 
 
אילו נושאים נלמדים במהלך הקורס?
 
להלן חלק מנושאי הלימוד בקורס: 
  • רצף האוטיזם.
  • עבודה עם הורים.
  • קשיים בוויסות החושי.
  • משאבים חינוכיים בכיתה.
  • למידה, התארגנות, ועצמאות.
  • לקויות תקשורתיות וחברתיות.
  • בניית סביבות למידה מותאמות.
  • ועוד.
     
היכן לומדים?
 
  • בית ליאור - המרכז ללימוד טיפול התנהגותי ABA (חולון): במוסד זה מקיים קורס בן 32 שעות אקדמיות לשילוב בקהילה. הקורס נפרס על פני שמונה מפגשים חד שבועיים. כמו כן, מציעים במרכז זה קורסים נוספים, כגון קורס למטפלים בגישת ABA, קורס מדריכי הורים לילדים עם אוטיזם, ועוד.

  

  • אלו"ט (גבעתיים): העמותה פועלת בשיתוף עם מוסדות חינוך במטרה להכשיר מטפלים לאנשים עם אוטיזם, ומציעה קורס להכשרת סייעות שילוב, המתמקדת בהקניית כלים לשילוב תלמידים על הרצף האוטיסטי במסגרת החינוך הרגילות. היקפו של הקורס הינו 4 מפגשים. כמו כן, מציעים בעמותה הכשרות והרצאות לאנשי מקצוע, בתחומים רלוונטיים כגון תקשורת תומכת, עבודה עם הורים לילדים עם אוטיזם, ועוד.
 
  • מרכז מטר"ה (הרצליה): זהו מרכז בתחום הטיפול ההתנהגותי והרגשי, המרכז מציע קורס שילוב, מעורבות, וטיפול התנהגותי, המכשיר מטפלי ABA, וכן משלבים לבתי ספר, לגנים ולקהילה.
 
מה הן אפשרויות התעסוקה ולימודי ההמשך?
 
בתום ההכשרה בקורס שילוב יוכלו המשתתפים להשתלב בצוות טיפולי בתפקידים של שילוב התנהגותי במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. ניתן לעבוד באופן פרטני עם משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, או להשתלב בגני ילדים ובמעונות. במסגרות החינוך הרגילות ניתן להשתלב מטעם אגפי החינוך והרווחה בעיריות או מטעם משרד החינוך. 
 

 עובדים במקצוע זה, המעוניינים בפיתוח הקריירה, יכולים להמשיך להכשרות וקורסים רלוונטיים נוספים, בהם קורסים בתחום הטיפול שבהם ניתן להיחשף לגישות תרפיה רלוונטיות כגון ABA, או קורסים להתמחות באוטיזם. נוסף על כך, באפשרותם ללמוד תואר ראשון בחינוך מיוחד, וכך לקבל רישיון הוראה ותעודת הוראה ולהשתלב כמורים וכמחנכים בבתי הספר.


אילו תעודות מוענקות לבוגרי הקורס?


בתום ההכשרה מוענקת תעודה המעידה על השלמת הקורס או ההשתלמות, מטעם מוסד הלימוד. כאמור, נכון להיום, לא נדרשת תעודה כלשהי כדי להשתלב בתחום, אולם במערכת החינוך פועלים כיום להסדרתו מקצוע המשלבים, וההערכות הן כי בעתיד תידרש הסמכה או תעודה לצורך תעסוקה בתחום.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס שילוב?

רוצה לדעת יותר על קורס שילוב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס שילוב
טיפים ממומחים בנושא לימודי חינוך לתעודה
מיכל דליות
מיכל דליות, שאותה אתם כנראה מכירים כ"סופר נני", הגיעה לקריירה בהנחיית הורים אחרי עשייה ענפה בהוראה וגם היום רואה את עצמה כאשת חינוך. לדעתה, התשוקה למקצוע היא אחד הדברים שבונים "מורים לחיים":
"למורה יש השפעה אדירה. אני חושבת שמה שהופך מורה למורה בלתי נשכח, הוא העובדה שהוא מעביר את החומר בהתלהבות גם אחרי שנים במקצוע."
ומה התכונות שחשובות לדעתה לכל מורה?
"מורה צריך להיות בעל כריזמה וגם בעל תשוקה גדולה לעשות טוב. הוא גם צריך את הכלים המתאימים כדי לא להתייאש לאורך הדרך. לכן בעיני הצלחה בתחום החינו קרא עוד...
מיכל דליות
אשת חינוך והוראה
פרופ` עמוס רולידר
פרופסור עמוס רולידר חושב שלימודי מדעי ההתנהגות יכולים להיות נקודת פתיחה מצוינת לקריירה בתחום הטיפול. "בשלוש שנות לימודים מקבלים ידע מעמיק על תחומים שונים וכך אפשר לקבל החלטות ממוקדות יותר בהמשך. לימודי מדעי ההתנהגות הם הזדמנות לקבל בחירה מתוך ידע ולדעת עם מי תרצו לעבוד כמטפלים בהמשך."
"הדבר הכי חשוב למי שרוצה להיות מטפל הוא סקרנות. גם אמפתיה היא חובה. השילוב של יכולות מקצועיות ויכולות תמיכה הוא המפתח להצלחה טיפולית. אם מטפלים את יכולות התמיכה אפשר להגיע למקצוע שבו גילויים מדעיים מאפשרים לגעת הא קרא עוד...
פרופ` עמוס רולידר
פרופסור לחינוך ומומחה לניתוח התנהגות
שאלות הגולשים בנושא
קורס cbt בשילוב תואר ראשון בחינוך