מכללת שלם - לימודי רפואה משלימה ברוח היהדות

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על רפואה משלימה - מכללת שֶלֶם.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכללת שֶלֶם – רפואה משלימה ברוח היהדות

 

איזון והתפתחות כהלכה

 

לימודי הרפואה המשלימה במכללת שלם, מבוססים על העקרונות הטבעיים והעתיקים של הרפואה היהודית לצד גישות מודרניות ברוח המזרח. המכללה פועלת בירושלים למעלה מ - 20 שנה ומציעה מגוון רחב של קורסים ומסלולי לימוד בטיפול הוליסטי לאיזון הגוף והנפש. במוסד לימודים זה שומרים על צביון יהודי דתי, ומקפידים על הפרדה בין גברים לנשים בכיתות הלימוד ועל סגל מרצים שומרי מצוות. המכללה מפוקחת על ידי רב מומחה בפסיקה הנוגעת לרפואה משלימה. הסטודנטים נהנים מאווירה משפחתית וזוכים לייעוץ אישי לאורך כל הדרך, גם בתום ההכשרה.

 

 

על הלימודים במכללת שֶלֶם

 

תכנית הלימודים משלבת בין לימודי הרפואה המערבית ובין שיטות טיפול אשר הגיעו מהמזרח הרחוק ומקובלות כיום בכל העולם. הציר המרכזי המחבר בין הגישות השונות הוא מכלול העקרונות הרוחניים של הרפואה היהודית הקבלית. על מנת לקבל את ההסמכה, הסטודנטים נדרשים להכיר היטב את הדיסציפלינות הרפואיות השונות, תוך שימת דגש רב על מקצועות המדע המערבי. הלימודים במכללה מוכרים על ידי המשרד לקליטת עלייה ועל ידי מוסדות רפואיים בישראל ואיגודים מקצועיים.

 

סגל המרצים במכללה

 

מייסדת ומנהלת המכללה מתמחה ברפואה משלימה, ועוסקת באבחון ובמתן ייעוץ רגשי הוליסטי. למעלה מ – 30 שנה היא מדריכה ומלמדת את המקצוע. ראש המחלקה לרפואה סינית סיים את לימודיו בבית הספרICOM באנגליה, והיה תלמידו של דר' ואן ביורן המפורסם. במשך שנים רבות הכשיר קלינאים בתחום הרפואה הסינית הקלאסית, והוא ממשיך בפעילות זו בהווה.

 

בין סגל המרצים הבכיר תוכלו לפגוש: רפלקסולוגית בכירה המתמחה בטיפולי גוף; מטפל בפרחי באך ושיאצו; מומחה בהומיאופתיה, צמחי מרפא ונטורופתיה; מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים "ביקור חולים"; ועוד.

 

הקליניקה "אבני שֶלֶם"

 

הסטודנטים ובוגרי המכללה רשאים להשתלם בטיפול קליני במרפאת מומחים הפועלת בתוך הקמפוס. הקליניקה מקיימת שיתופי פעולה עם מרכזים רפואיים, כגון: בית החולים "ביקור חולים" ו - "הדסה אופטימל", ומאפשרת לבוגרים להשתלב בעבודה טיפולית מיד עם תום ההכשרה.

 

במרפאה ניתן להתמחות בטיפולי שיאצו, רפלקסולוגיה, דמיון מודרך, עיסוי הוליסטי, ייעוץ תזונתי, טיפול בצמחי מרפא ועוד. כמו כן, הציבור הרחב מוזמן לקבל טיפולים איכותיים במגוון רחב של בעיות פיזיות ונפשיות.

 

 

מסלולי הלימוד במכללה

 

  • לימודי נטורופתיהבתחום הנטורופתיה מקיימת מכללת שלם מסלול ארבע שנתי למטפל רב תחומי, המחזיק יותר מ – 4,000 שעות לימוד, ומוכר על ידי האיגודים המקצועיים בישראל ובחו"ל. מלבד זאת, ניתן להשתתף במסלול תלת שנתי לייעוץ נטורופתי או לתזונה נטורופתית, וכן במסלול דו שנתי לצמחי מרפא.

 

  • לימודי ריפוי במגע – המכללה מציעה: תכנית של שלוש שנים ברפלקסולוגיה; תכנית דו שנתית, הכוללת לימודי עיסוי הוליסטי ועיסוי רפואי; מסלול של שנתיים לטיפול שיאצו; ומסלול של יותר מ – 1,500 שעות המשלב רפלקסולוגיה, שיאצו ועיסוי עמוק.

 

  • לימודי גרפולוגיה – תכנית של שלוש שנים, המועברת על ידי מומחה ארצי בתחום, המחזיק בתואר מתקדם בפסיכולוגיה. לבוגרים ניתנת אפשרות להוסיף וללמוד קורס בניתוח ציורי ילדים.

 

  • לימודי רפואה סינית – מסלול תלת שנתי הכולל הכשרה מעשית בטיפולי מגע בקליניקה, בתנאי ליווי ופיקוח מקצועי. הלימודים כוללים את שיטות הטווינה, הצ'י קונג, הדיקור, צמחי המרפא הסיניים והתזונה הסינית. הסטודנטים לומדים דרכים לאתר ולאבחן בעיות, לטפל בלקוחות ולשמר מצב בריאותי תקין.

 

  • לימודי הומיאופתיההתכנית בהומיאופתיה במכללת שלם אורכת שלוש שנים, והיא כוללת הכנה למבחני האגודה הבינלאומית להומיאופתיה לצורך הסמכה המוכרת בכל העולם. המשתתפים לומדים עקרונות מרכזיים בשיטה, רוכשים בקיאות במקצועות המדע והרפואה המערבית, ומעמיקים ברפואת ילדים, ברפואת נשים ובנוירולוגיה.

 

קורסים קצרים

 

מכללת שלם מציעה גם מגוון של קורסים קצרים בתחום הרפואה המשלימה, המקיפים בסביבות 100 עד 200 שעות. בין אלה ניתן למנות את הבאים:

 

  • אירידיולוגיה
  • הילינג
  • דמיון מודרך
  • קינזיולוגיה
  • ארומתרפיה
  • פרחי באך
  • תרפיה בטבע
  • ליווי התפתחותי
  • ועוד
  • פסיכותרפיה הוליסטית     
 

 

תנאי קבלה

 

המועמדים נדרשים להיות בעלי 12 שנות לימוד, ורשאים להשתמש בשירותי הייעוץ והכוונה שמעניקה המכללה, לצורך בחירת מסלול לימודים בהתאם לפוטנציאל האישי.

 

בוגרים מספרים

 

רוב בוגרי המכללה מתארים אווירה משפחתית חמה. חלקם אפילו מגדירים את המכללה כבית השני שלהם. הם מספרים על מרצים אכפתיים שנותנים את הנשמה, ועל מנהלת המוסד שתמיד שמחה לייעץ, לפרגן ולענות על שאלות, גם שנים רבות לאחר תום הלימודים.

 

בוגרת מן המסלולים ללימודי רפלקסולוגיה ולצמחי מרפא מספרת שהחלה להתעניין בתחום כתחביב, אך להפתעתה הרבה השתלבה בעבודה בקופות החולים מיד כאשר סיימה את הלימודים, וכיום היא בעלת קליניקה פרטית הקולטת לקוחות רבים.

 

עוד בוגרת מן המגמה לדולה רפואית מספרת, כי קיבלה פרספקטיבה טובה על ידי מומחים לילודה הפועלים בשיטות שונות, וזכתה להתפתחות מקצועית ולסיוע בשיבוץ לעבודה מטעם המכללה.

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
חוות דעת של סטודנטים על רפואה משלימה - מכללת שֶלֶם
התקבלו 5 דירוגיםבציון ממוצע: 4.2 מתוך 5
13/05/2020
5/ 1

רפואה משלימה - מכללת שֶלֶם

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

ביטלתי הרשמה. לא החזירו עד היום את הכסף. חצי שנה לאחר ההרשמה.

03/09/2019
5/ 5

רפואה משלימה - מכללת שֶלֶם

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

יחס אישי ומלוה

על הקמפוס

יחס אישי מכל מרצה ומרצה ומההנהלה

טיפים

תרשמו בשביל שיהיה לכם פרנסה ולימודים כפיים

26/08/2019
5/ 5

רפואה משלימה - מכללת שֶלֶם

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מקום מדהים, אנשים מופלאים ועם רצון שתצליחי כסטודנטית. כל הזמן משקיעים ונותנים. גם ברמה האקדמית וגם ב קרא עוד...

על הקמפוס

נוח מאוד, זה בתחנה המרכזית


לכל חוות הדעת