לימודי הפרעות בתקשורת במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)

שירות אישי - צור קשר
לימודי הפרעות בתקשורת במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)

תואר הפרעות בתקשורת במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)

 

המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה) מפעיל מזה שנים רבות מגוון מסלולי לימוד במקצועות נדרשים בשוק, המשלבים הקניית ידע אקדמי עם רכישת כלים מעשיים והתנסות בסביבת העיסוק האמיתית. תלמידי התכנית נהנים מקמפוס מטופח, סביבה לימודית נעימה, יחס אישי ומבחר מלגות-לימוד.
 

החוג להפרעות בתקשורת

 

החוג להפרעות בתקשורת (קלינאות תקשורת) במרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה) הוקם מתוך הביקוש הגובר לקלינאי תקשורת מקצועיים ומיומנים בישראל, שיכולים לשפר את חייהם של ילדים ומבוגרים כאחד. במהלך הלימודים לתואר ראשון בהפרעות בתקשורת, הסטודנטים רוכשים ידע אקדמי ומיומנויות אבחון, טיפול ושיקום אשר יאפשרו להם להשתלב בתחום הקליני ובתחום המחקרי, ולהשתלב בעבודה בתחום באופן מיטבי.

 

התכנים העיוניים הנלמדים מתמקדים בהכשרת הסטודנטים באיתור ומניעה של ליקויי שפה, למידה, שמיעה, דיבור ובליעה בקרב ילדים ומבוגרים. לצד הלימודים העיוניים, הסטודנטים עוברים הכשרה קלינית במעבדות חדישות, המאובזרות בציוד המתקדם והעדכני ביותר.

 

כמו כן, פועלות במתחם החוג מגוון קליניקות, המאפשרות לסטודנטים להתלוות לצוות של קלינאיות תקשורת מוסמכות ולהתנסות בשטח.

 

לבוגרי החוג יוענק תואר ראשון (B.A) בהפרעות בתקשורת.

 

היקף הלימודים

 

שלוש שנים וחצי (שבעה סמסטרים).
35 ש"ש.
סה"כ נקודות-זכות: 177

 

תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים מורכבת מלימודים עיוניים לצד התנסות קלינית בעבודה במעבדות המצוידות בטכנולוגיות עדכניות. הסטודנטים מקיפים במהלך לימודיהם הן סוגיות באודיולוגיה (חקר השמיעה), והן נושאים מרכזיים בתחומי תקשורת, שפה, דיבור ובליעה. מלבד זאת, התכנים הנלמדים מקיפים תחומי ידע מגוונים נוספים: מדעי הבריאות ומדעי החיים, מדעי החברה וההתנהגות, ועוד.

 

במהלך ההתנסות הקלינית, שמתחילה החל מהשנה הראשונה לתואר, הסטודנטים מטפלים בילדים ובמבוגרים. ההתנסות נמשכת לאורך כל הלימודים לתואר, ומתקיימת בקליניקות שונות, וביניהן קליניקה בה מתמחים בשפה ובדיבור, מכון השמיעה, וכן במרכז אדלר לאפזיה, פגיעה מוחית שתוצאותיה הן פגיעה בשפה ובדיבור. כמו כן, הם יכולים להתמחות במבחר מרפאות חוץ, בתי חולים ומסגרות רפואיות מגוונות.

  

תנאי קבלה

 

1. זימון לוועדת קבלה, על סמך הציון בפסיכומטרי:

  • מועמד בעל ציון פסיכומטרי 620 ומעלה במרכיב הכללי הרב תחומי, העומד במרכיב האנגלית 100 ומעלה (ובעל ציון 130 ומעלה במבחן יעל למועמדים ששפת אימם אינה עברית) יזומן לוועדת קבלה.

 

2.זימון לוועדת קבלה על סמך ציון מתאם:

  • מועמד בעל ציון פסיכומטרי 600 לפחות, במרכיב הכללי הרב תחומי, וציון מתאם של 630 לפחות העומד במרכיב האנגלית 100 ומעלה (ובעל ציון 130 ומעלה במבחן יעל, למועמדים ששפת אימם אינה עברית), יזומן לוועדת קבלה.
  • לא ניתן לחשב ציון מתאם לתואר אם ציון המבחן הפסיכומטרי נמוך מ-600.

 

  • ציון מתאם 720 ומעלה - מזכה במלגת הצטיינות.
  • בגרות / מכינה
  • תעודת בגרות מלאה עם ציון חיובי באנגלית ברמה של לפחות 4 יח"ל.
  • ציון גבוה במקצוע מדעי ברמה מוגברת מקנה יתרון.

 

  • למועמדים ששפת אמם אינה עברית
  • חייבים לעבור מבחן מיון בעברית (מבחן יע"ל) בציון מעל 130.

 

3.בעלי תואר אקדמי

  • בעלי תואר אקדמי ממוסד מוכר, בממוצע ציונים סופי 90 לפחות, יכולים להגיש מועמדותם, והיא תישקל על סמך בדיקת רלוונטיות תחום הלימודים ורמת ההישגים בלימודי התואר הראשון.


אפשרויות תעסוקה

 

ההשכלה הרב תחומית שאותה רוכשים במכללה, וצבירת הניסיון המעשי במהלך ההכשרה הקלינית, יכולות לפתוח לבוגרים דלתות רבות בתעשייה.


בוגרי התואר להפרעות בתקשורת משתלבים במסגרות תעסוקתיות שונות, בהן קליניקות פרטיות או ציבוריות, בתי חולים, קופות חולים, מרכזי שיקום, מוסדות חינוך רגיל וחינוך מיוחד או עמותות למען בעלי-מוגבלויות כדוגמת אקי"ם ואלי"ן.


לחילופין, יכולים קלינאי התקשורת לעסוק במחקר, הוראה והדרכה בתחומים שונים השייכים להפרעות בתקשורת, בהם ליקויי למידה, ליקויי שמיעה וליקויי דיבור.

 

שכר הלימוד

 

שכר הלימוד שווה-ערך לשכר לימוד לתואר ראשון באוניברסיטאות, על פי התעריף הנקבע על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.

 

סגל אקדמי

 

בקרב סגל ההוראה נמנים אנשי מקצוע מובילים בתחומם, בעלי ניסיון אקדמי ענף וכן היכרות מעמיקה עם אופי העבודה בשטח, שמעניקים לסטודנטים יחס אישי והדרכה במהלך לימודיהם.


בין היתר, מרצים בקורסים השונים קלינאי תקשורת מובילים, חוקרים ואקדמאים המתמחים באודיולוגיה, שפה, דיבור, ועוד.

 

הערות

 

* קבלת מועמדים לחוג תלויה במספר הנרשמים.

* ציון המתאם המינימלי לקבלה ייקבע על-סמך נתוני המועמדים לשנה קודמת.
 

עוד מסלולי לימוד - המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)
חוות דעת של סטודנטים על המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים - לימודי קלינאות תקשורת
התקבלו 33 דירוגיםבציון ממוצע: 4.4 מתוך 5
יארא

יארא

01/11/2017
5/ 4

המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את היחס שנותנים לכל סטודנט ואיך הם דואגים ועונים לבקשות של הסטודנטים

על הקמפוס

הקמפוס קטן וצריך לשדרג את הספריה והקפטריה ונראה לי שצריך עוד קפטיריה שתהיה יותר טובה

טיפים

אי אפשר לעבוד בהרבה משרות וללמוד קלינאות תקשורת כי הלימודים דורשים מלא זמן ויש הרבה מה לעשות

יהודית

03/12/2017
5/ 4

המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

החומר מאורגן בצורה רהוטה המרצים נחמידים ואדיבים יש אווירה נעימה מתאימה לחרדים

על הקמפוס

קמפוס שטראוס שומר על הטוהר שבתואר בצורה אקדמית ומכבדת ביותר את הסטודנטים מהציבור החרי

טיפים

יש להגיע עם הרבה כוח רצון נכונות להשקעה ולהתמדה לא להתייאש מהעומס הרב בסופו של דבר יגעת וימצאת תאמי קרא עוד...

צוריה

20/11/2017
5/ 4

המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה)

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את החום האנושי. וגשים אנשים שונים מרקעים שונים וכולם נחמדים ונעימים לכולם.

על הקמפוס

הקמפוס ממוקם במרכז העיר ירושלים, מרחק הליכה מרחוב יפו ומהמעונות החדשים של עיריית ירושלים.

טיפים

כדאי לעבור על החומר בסוף כל היום, החומר מורכב ונבנה על בסיס ידע מקורסים שונים.


לכל חוות הדעת