רוצה פרטים על קורס טיפול במשחק?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס תרפיה במשחק Play Therapy - הכשרה למטפלים

רוצה לדעת על קורס טיפול במשחק? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס טיפול במשחק - לימודי המשך למטפלים

 

בוא נגיד ש...

 

איזו עשייה מתאימה לקידום ההתפתחות? מהן השיטות להתגברות על כאב רגשי, וכיצד ילדים פותרים קונפליקטים פנימיים תוך כדי יצירה ספונטאנית? איך משפרים את היכולת הבינאישית במסגרת כללים ברורים? מה קורה כשסביבה משעשעת הופכת למרחב של בכי וקללות, ומה זה אומר על הילד? – סוגיות אלו ואחרות נבחנות במהלך קורס טיפול במשחק, שבו רוכשים הבנה טובה יותר בתכנים הממלאים את עולמם הפנימי של ילדים.

 

למי מתאים הקורס?

 

הקורס מתאים לעוסקים בתחומים טיפוליים שונים, כעבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת, ייעוץ חינוכי, תרפיה באמנות, קרימינולוגיה, פסיכולוגיה ופסיכותרפיה. ההסמכה הרשמית ניתנת לבעלי תואר שני בלבד, אך תכניות הלימוד פתוחות גם בפני בוגרי תואר ראשון.

 

תכנית הלימודים

 

מטרת התכנית היא לתת בידי אנשי המקצוע כלים לאיתור מצוקות אצל ילדים, לאבחון הבעיה ולגיבוש תהליך תרפויטי והערכתו. הסטודנטים לומדים לעבוד ברגישות עם אוכלוסיות מרקעים תרבותיים מגוונים, לסייע במצבים פוסט טראומתיים, להיטיב את הקשר בין הורים לילדים ולהדריך אימהות ואבות.

 

התכנית אף עוסקת במשמעות המשחק בחיי אדם, בשורשיו הביולוגיים ובתפקידיו בפיתוח כישורים חברתיים ותקשורתיים, ערכים תרבותיים ויכולות רגשיות. המשתתפים מתמקדים בסגולותיו המיוחדות המאפשרות חיזוק ושכלול של כוחות הנפש החיוביים של מטופלים. הם לומדים לעבוד עם יחידים, בקבוצות, ובמסגרת משפחתית, ולהיעזר בשילוב של גישות שונות מעולם הפסיכולוגיה. בנוסף, נרכשות מיומנויות לניתוח משחק בעקבות תצפית.

 

מתכונת הלימוד

 

על פי רוב, הקורסים אורכים שנתיים, אך יש תכניות קצרות יותר במסגרת סדנאות. דרכי הלמידה: דיון במקרים מישראל ומחו"ל, משחקי תפקידים, צפייה בסרטונים, הדרכה קלינית, סטאז' מעשי והגשת תיאור מקרה.

 

נושאי לימוד

 

  • תהליכי סיום ופרידה
  • לקויות למידה
  • הקבוצה כמיקרוקוסמוס
  • שיקוף ואמפתיה
  • דינמיקה המשפחתית
  • תקשורת טיפולית
  • דיאגנוזה באמצעות משחק
  • משמעויות סמליות
  • כעסים והתפרצויות זעם אצל ילדים
  • יצירת סביבה בטוחה     
  • החלמה ושיקום בבניית מרחב מדומיין
  • ועוד
  • איתור מקרים של התעללות מינית, ניצול או הזנחה     
 

 

תנאי קבלה

 

יש מוסדות לימוד המסתפקים בביצוע ראיון אישי למועמדים. לעומתם אחרים מציבים דרישות כגון: תואר ראשון בפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית או חינוך עם ממוצע 80 לפחות, הגשת קורות חיים והמלצות, מעבר של ריאיון אישי וקבוצתי, וכן ניסיון קליני, חינוכי או שיקומי של שנתיים ומעלה.

 

תנאי הסמכה

 

העמותה הישראלית לטיפול במשחק הגדירה תנאי סף לקבלת הסמכה בתחום, והן: תואר שני באחד ממקצועות הטיפול וניסיון של שנתיים לפחות בתחום הנלמד, רישיון מוכר בחוק לעבודה קלינית, מעבר של קורס טיפול במשחק המונה 150 שעות ומותאם מבחינת תכניו לדרישות העמותה, 600 שעות התנסות מעשית עם יחיד, עם קבוצה ועם משפחה, מעבר של הדרכה מוכרת על ידי העמותה, הגשת דוחות, המלצות ועוד.

 

שכר לימוד

 

שכר הלימוד לשנתיים נע בין 9,950 ל – 15,400 שקלים.

 

מוסדות לימוד

 

  • אורנים – המכללה האקדמית לחינוך (טבעון) – מקיימת הכשרה בשיתוף עם מכון חרוב ובחסות העמותה הישראלית לטיפול במשחק. התכנית כוללת סטאז' בהיקף של 400 שעות והדרכה קלינית. המעוניינים להמשיך ללמוד באורנים לתואר שני בייעוץ חינוכי או בחינוך לתלמידים בהדרה מקבלים הכרה בנקודות זכות בהיקף של 10 עד 12 שעות.

 

  • סמינר הקיבוצים (תל אביב) – במסגרת לימודי ההמשך במחלקה לטיפול ביצירה ובהבעה מתקיים קורס בגישה היונגיאנית לטיפול באמצעות משחק בחול. הקורס כולל 16 שעות התנסות בקבוצה. מי שלא עברו בעצמם תהליך תרפויטי במשחק בחול עם מטפל מוסמך, יידרשו להשלים דרישה זו במהלך הקורס.

 

  • המכללה לחינוך דוד ילין (ירושלים) – ביחידה ללימודי תרפיות במכללה מציעים מסלול לטיפול אינטגרטיבי ופעילות יצירתית, הכולל התנסות מודרכת. הבוגרים זוכים להכרה בלימודים העיוניים מצד האגודה הצפון אמריקאית (Association for Play Therapy), וממלאים אחר חלק בלבד מן הדרישות של העמותה הישראלית.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (גבעת שמואל) – בבית הספר לעבודה סוציאלית, היחידה ללימודי המשך, מוצעת הכשרה המותאמת לסטנדרטים המוגדרים בארגון העולמי לטיפול במשחק. התכנית אף מוכרת לצורך קבלת גמול השתלמות למורים באישור המפקח האזורי.

 

  • המכללה האקדמית בית ברל (כפר סבא) - בבית הספר ללימודי תעודה של המכללה האקדמית בית ברל מתקיימת תכנית בטיפול אינטגרטיבי במשחק. מסלול זה מתאים למטפלים ולאנשי הוראה והוא נפרש על פני כ - 240 שעות.
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס טיפול במשחק?

רוצה לדעת יותר על קורס טיפול במשחק?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי טיפול במשחק
קורס טיפול במשחק לבעלי תואר שני בחינוך
טיפול במשחק באורנים - האם מקבלים תעודת מטפל מוכרת?