רוצה פרטים על עבודה לחיילים משוחררים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

עבודה לחיילים משוחררים

היציאה לאזרחות יכולה לעיתים להיות קצת מבלבלת.
היית רגיל בצא לקום בבוקר בשעה מסויימת, הכל היה מסודר בשלשות, מסגרת, מטלות, חברים סביבה מוכרת ובעיקר המון פז"מ. כעת אתה יוצא לחיים האזרחיים והנה שוב אתה טירון ירוק, בעולם הגדול.

קראו את הטיפים שלנו ותרוויחו !

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


חיפוש עבודה לחיילים
 
אז עכשיו אתה אדון לעצמך, כבר לא תקבל משכורת של 700 ש"ח לחודש, אוכל ומגורים מהצבא. עכשיו הכל תלוי בך. המסלול שלך תלוי רק בך ובמה שתרצה. ישנם חיילים שהתחילו לעבוד תוך כדי סיום השירות הצבאי שלהם, ויש כאלה שייצאו לאזרחות ומיד יפצחו בטיול בעולם – ואולי גם יעבדו בארץ זרה. אחרים יפנו לעבודות מועדפות, כדי להרוויח קצת כסף אם ללימודים אקדמיים או מקצועיים ואם לצרכים אחרים, ויהיו גם שישתלבו מיד בתעסוקה במקצוע הצבאי שלהם, שאותו הם מכירים היטב (בעיקר טכנאים, מכונאים, ובעלי מקצועות שהצבא היה עבורם קרקע טובה לפרקטיקה) ובעקבות השתפשפותם הצבאית ייזכו לתנאים טובים בתחילת דרכם האזרחית.
 
אז אתה השתחררת ואתה רוצה לחפש עבודה. איך מתחילים?
 
לשכת התעסוקה: 
 
הסטיגמה של מובטל ו"חותמת" מהישראלים לא בהכרח נכון. כחייל משוחרר אתה זכאי לחתום על אבטלה בלשכת התעסוקה, לקבל שירותי ייעוץ והכוונה, ואף להירשם לקורסי הכשרה מטעם משרד העבודה. במקרה זה, הפקידים הממשלתיים יחפשו עבורך תעסוקה זמנית או קבועה, ואם חשקה נפשך להתחיל בקריירה לחיים, יפנו אותך לקורסים והכשרות מקצועיות. ניתנת עדיפות ברורה לחיילים משוחררים.
 
אינטרנט:
 
בעידן הדיגיטלי שבו שפע של מידע זמין לכל אחד, תוכל למצוא אלפי משרות במרחק קליק אחד. אתרי משרות ודרושים נמצאים ברשת ומפרסמים הצעות עבודה בתחומים שונים. הגדולים מביניהם – MSN JOBS, ALLJOBS, JOBNET ועוד רבים אחרים, יציגו בפניך מנוע חיפוש משוכלל המאפשר לך לאתר משרות מתאימות לפי אזור בארץ, גובה שכר, סוג עבודה, ועוד כהנה וכהנה פרמטרים חשובים.
 
ברבים מאתרים אלו עזרה בכתיבת קורות חיים, ופנייה למעסיק וכן טיפים לראיונות עבודה. במספר אתרים כמו למשל VIDEOJOB, תוכל לצלם את עצמך בווידאו- כל יוכל המעסיק הפוטנציאלי להתרשם ממך עוד בטרם נקבע ראיון.
 
ישנם אתרי אינטרנט המתמחים בעבודות בחו"ל לצעירים ומשוחררים, כך תוכלו לשלב חווית מגורים בחו"ל עם שכר גבוה - אתרים לדוגמא בתחום זה: MAKA.CO.IL, GLOBAL JOBS ועוד.
 
מומלץ לבדוק היטב את המעסיקים השונים, ולוודא שהתעסוקה המוצעת בחו"ל היא חוקית למהדרין. כדי לוודא זאת, יש לבדוק היטב את סוגי העבודות, האם מדובר על אחוזים, האם יש בסיס, האם יש דיור ותנאים ומה השוני בין כל מדינה ומדינה.
 
אז מצאת כמה עבודות ועכשיו ראיון עבודה. מה עושים?
 
ראיון עבודה:
 
כמעט בכל ארגון או עסק מסודר, תתבקשו עוד לפני שלב הראיון וההיכרות הראשונית, לשלוח קורות חיים. מסמך זה הוא תמצות של שנות ההשכלה שלכם הן בבית ספר והן בצבא, ושל הניסיון התעסוקתי שלכם - הן במסגרת הצבאית והן באופן עצמאי. אורך קורות החיים של אנשים המצויים בשלב שלכם בחיים הוא - עמוד אחד. אל תשכחו לציין תוכנות מחשב שאתם יודעים להשתמש בהן, שפות השגורות בפיכם, תחביבים, תכונות אופי חיוביות מובהקות ופעילויות התנדבות.
 
כשאתם מגיעים לראיון העבודה עליכם להקפיד על מספר כללים. עיקרון מנחה - התייחסותך לעצמך תקבע את התייחסותם של אחרים אליך. הגיעו לראיון נקיים, רעננים, מגולחים, לבושים באופן מכבד וממוקדים. לא תרצו לתת למראיין תחושה שהנכם מרושלים וחסרי ריכוז - שכן כך, יניחו, שגם תהיו בעבודתכם. הקפידו לשדר ביטחון בשפת הגוף שלכם, ואל תחששו להישיר מבט אל המראיין. אין לכם מה להסתיר. השיבו בנימוס ובענייניות על שאלותיו. שדרו נעימות ונינוחות בסיטואציה זו. אינכם בצבא, וחיוך הוא מצרך מבוקש בשוק העבודה האזרחי.
 
בראיון העבודה כדאי שתשאלו שאלות המביעות עניין מצידכם בנעשה בארגון, והמצביעות על אינטליגנציה. תוכלו גם לשאול על נושאים החשובים לכם בתור עובדים, כגון: תנאי העבודה, גובה השכר ומבנהו, סוגי משימות שתצטרכו למלא במסגרת התפקיד, ושאלות נוספות שיבהירו לכם את מידת ההתאמה של המשרה אליכם. בירור מעמיק ימנע מכם ומן המעסיק אי הבנות בהמשך הדרך. מומלץ גם לסכם את כל הדברים בחוזה או בכתב.
 
בעבודות מסוימות נדרשים המועמדים לעבור מבחני התאמה ומיונים במכונים שונים. מכונים אלו נועדו למיין את המתמודדים למשרות המתאימות להם ביותר, ולברור את הטובים באמת. הכנה למבחנים אלו מומלצת ולשם כך ישנם מכונים אחרים המכינים אותך לקראת מבחני המיון.
 
לסיכום, חיפוש עבודה אינו משימה קלה לאיש, במיוחד לא לחייל משוחרר שהיה במציאות שונה לגמרי עד כה. התמקדו בעצות שקראתם הרגע ונסו ליישמם. צעדו קדימה ונסו ללמוד משהו שאתם אוהבים. שוטטו באתר והתרשמו ממבחר הקורסים ולימודי התעודה המוצעים בו. אנו משוכנעים שתמצאו משהו שמתאים לכם.
 
בהצלחה בעבודתך החדשה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על עבודה לחיילים משוחררים?

רוצה לדעת יותר על עבודה לחיילים משוחררים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים