רוצה פרטים על מנהל עסקים - עבודה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מה עושים עם תואר במנהל עסקים?

רוצה לדעת על מנהל עסקים - עבודה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מה אפשר לעשות עם תואר במנהל עסקים?
 
מנהל עסקים הוא אחד מענפי הלימוד הפופולריים ביותר, אך כידוע חוגים פופולריים גם מוציאים כמויות אדירות של בוגרים בכל שנה, ולעתים הביקוש לעיסוק במקצוע עולה על היצע המשרות במשק. ערכנו בדיקה לגבי ערכו של התואר הראשון בתחום זה בשוק התעסוקה הישראלי כיום (שנת 2013).
 
אלו משרות יכולות להתאים לבוגרי התואר, לאלו עבודות הם מתקבלים?
 
במגזר הציבורי ובענף הפיננסים במגזר העסקי מחפשים אחר מועמדים שיש להם לפחות תואר ראשון במנהל עסקים, כאשר דרישה נוספת היא ניסיון מעשי. עם שני קריטריונים אלה תוכלו, למשל, להתמודד על משרה ניהולית בתחום הגבייה ברשות מקרקעי ישראל או להצטרף לעתודה ניהולית בבנקים. בניגוד לכך, תופתעו להיווכח שישנן משרות ניהול שאינן דורשות תואר ראשון כלל וכלל,  או שרואות בו יתרון בלבד. לדוגמא, בחברות הייטק תוכלו להשתלב כמנהלי קשרי לקוחות. במלונות יש לכם אפשרות להתמודד אפילו על משרות מנכ"ל, ובמקרה הזה תואר אקדמי מהווה יתרון. ואם חשבתם לנהל רשת חנויות, לא תזדקקו לתואר.
 
הקושי הראשוני שבו ייתקלו בוגרים רבים עם סיום לימודיהם הוא במציאת מקום עבודה כשאין להם ניסיון תעסוקתי בתחום (או כשיש להם ניסיון מועט). כמו כן, משרות רבות מצריכות מסלולי הכשרה נוספים. בנוסף, רוב המשרות הדורשות תואר עוסקות בנושאים כהלוואות, משכנתאות, ביטוחים וכדומה. לפיכך, עליכם לשאול את עצמכם – האם תחומים אלה מעניינים אתכם בכלל, והאם תרצו לעסוק בהם?
 
אז האם כדאי ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים?
 
מעסיקים לעתים מביעים גישה סקפטית כלפי בוגרי מנהל עסקים לעומת בוגרי לימודי כלכלה, וזאת למרות הידע הייחודי שנרכש במהלך התואר. ואף על פי כן, רוב הבוגרים סבורים, כי תואר זה הוא משמעותי, אף כי אינו מבטיח מציאת עבודה או הכנסה התואמת את ציפיות הבוגר. בהקשר זה חשוב לזכור, כי התואר מספק אוריינטציה ראשונית גם לאלו שעוד אינם לגמרי "סגורים" על כיוונם המקצועי. היתרון בכך הוא שהדלת נותרת פתוחה עבור הבוגרים להשתלבות במגוון רחב של משרות, החל משיווק ועד להייטק, במגזר העסקי ובמגזר הציבורי.
 
בסקר שנערך בעיתון "The Marker" נמצא, כי כ - 50% השתלבו בעבודה במהלך התואר, כ - 20% עשו זאת תקופה קצרה אחרי, ועוד כ - 15% - תוך חצי שנה מסיום הלימודים. כמו כן, נאמר שם כי ההשתלבות בתפקידים ניהוליים אינה מיידית אלא אם מועמד הוא בעל ניסיון רלוונטי. עובדות אלו רומזות אולי על חשיבות ההשתלבות בתעסוקה עוד בזמן הלימודים או סמוך ככל הניתן לסיום התואר.
 
 
האם כדאי ללכת על מסלול לימודים ממוקד, או שעדיף לשלב גם מקצוע נוסף?
 
מומלץ לשלב את הלימודים עם תואר נוסף המעניק לבוגר השכלה רחבה שתהפוך אותו לאטרקטיבי יותר בעיני מעסיקים פוטנציאליים. מסלולי ללימודי כלכלה ומנהל עסקים הוא כמובן השילוב הקלאסי בו בוחרים רבים, אך גם מסלולים אחרים יוכלו לזכות אתכם בידע שיתברר כשימושי בהמשך. זכרו כי גם מוסד הלימודים בו תבחרו ישפיע על האופן בו יביטו עליכם בהגשת מועמדות לעבודה.
 
לא מצאתם מיד עבודה כמנהלים? – אל תרוצו לתואר שני!
 
מוטב לא למהר לתואר שני, לפני שרוכשים ניסיון תעסוקתי מוצק. הלימודים אמנם יכולים להיות מרתקים, אך השתקעות מוגזמת בעולם האקדמי יכולה להוביל לניתוק מן המציאות בשטח ולקבלת החלטות בעייתית במהלך הקריירה. הנחה זו, כמובן, אינה תקפה במקרים בהם עבודה בעלת ערך עתידי נעשית במקביל ללימודים, ומאפשרת למחזיק בה ראייה ביקורתית על שני העולמות – המקצועי והאקדמי, בהם הוא נוטל חלק.
 
עד כמה חשוב הניסיון?
 
הניסיון יכול להכריע את הכף, כשניסיון עשיר ומשמעותי מעניק למועמד למשרה יתרון מהותי כאדם שכבר "השתפשף" בשוק העבודה. אין לזלזל בניסיון הנצבר במהלך תקופת הלימודים. כסטודנטים אנו פחות בררנים לגבי משרות, ודבר זה עשוי דווקא להתברר כיתרון, אם נקדיש את תקופת הלימודים ל"עבודה שחורה" ובסיסית, שתכין את הקרקע להמשך. בעלי מחשבה לטווח רחוק עוד יותר ינסו להתמחות במהלך לימודיהם באותו תחום בו הם עובדים, וכך לסיים את התואר הראשון כשהם כבר "שוחים" בשטח העיסוק המעניין אותם.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על מנהל עסקים - עבודה?

רוצה לדעת יותר על מנהל עסקים - עבודה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מנהל עסקים - עבודה
שאלות הגולשים בנושא
ראיון קבוצתי במנהל עסקים לתואר שני
מכללה אוניברסיטאית למנהל עסקים לתואר שני
התבלטות - האם כדאי ללמוד מנהל עסקים לתואר ראשון?
מנהל עסקים לתואר שני - מסלול משולב
מנהל עסקים לתואר שני ללא מבחן GMAT
מנהל עסקים לתואר שני - דרישות קבלה
מנהל עסקים לתואר שני - מכללה מומלצת