רוצה פרטים על ללמוד פסיכולוגיה ברומניה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פסיכולוגיה ברומניה

רוצה לדעת על ללמוד פסיכולוגיה ברומניה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פסיכולוגיה ברומניה


ללמוד ברמה בין לאומית


רומניה מציעה כחמישים אוניברסיטאות ציבוריות ועשרים מוסדות פרטיים. הממשלה במדינה מקנה חשיבות רבה למערכת ההשכלה הגבוהה, ולכן מנהיגה זה מספר שנים רפורמה יסודית להעלאת רמת החינוך. התארים במדינה עומדים בסטנדרט האירופאי להשכלה גבוהה, ומוכרים בעולם כולו. מרבית התכניות נלמדות בשפה הרומנית, אך חלק מהמוסדות מקיימים תארים באנגלית כדי למשוך אליהם סטודנטים זרים.

 

 

המקצועות הפופולריים בקרב ישראלים הלומדים ברומניה הם רפואה ווטרינריה, אך בשנים האחרונות זוכה לפופולריות גם תחום לימודי הפסיכולוגיה. לאחר מלחמת העולם השנייה, לימודי תחום זה נחשבו במשך מספר עשורים ללא רלבנטיים על ידי השלטונות ברומניה, ומוסדות רבים חדלו ללמדם. בסוף שנות השמונים חזרו אוניברסיטאות רבות לקיים לימודים בפקולטות לפסיכולוגיה, והענף כולו זוכה לתחייה מחודשת במדינה.


באופן כללי, דרישות הקבלה למוסדות אינן גבוהות, ובדרך כלל נדרשת תעודת בגרות מלאה בלבד. עם זאת, נערכים ראיונות קבלה ובחינות פנימיות, ונדרשת שליטה מלאה בשפה הרומנית.


עלות המחייה ברומניה זולה הרבה יותר מאשר בשאר מדינות מערב אירופה. מרבית הישראלים שבוחרים בלימודים ברומניה, מתגוררים בבירה, בוקרשט, שרמת איכות החיים בה גבוהה, והיא מציעה מוקדי בילוי ופנאי רבים לצעירים. ויזת הסטודנט מאפשרת עבודה במהלך הלימודים, וכן מקנה אופציה זו גם לבני הזוג של הסטודנטים. הוויזה מתעדכנת מעצמה לאורך תקופת הלימוד, ואין צורך לחדשה משנה לשנה.

 

מוסדות לימוד אפשריים


קיימים מספר מוסדות ברומניה המציעים לימודים אלו לתואר ראשון:


אוניברסיטת בוקרשט (Bucharest University): אוניברסיטה ציבורית זו, הממוקמת בעיר הבירה, מדורגת במקום הראשון ברמת המחקר מבין האוניברסיטאות ברומניה. הלימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה מתפרשים על פני שלוש שנים ומחולקים לשישה סמסטרים. הם נוגעים במגוון נושאים, כמו למשל נוירופסיכולוגיה, וכן תחומים שונים של פסיכולוגיה חברתית, התפתחותית, ייעוץ ופסיכותרפיה. בשנה האחרונה בוחרים הסטודנטים מתוך מגוון קורסים מעמיקים בפסיכולוגיה פורנזית, צבאית, כלכלית, פסיכואנליזה ועוד. ניתן לשלב את הלימודים עם קורסים מהיחידה לחינוך מיוחד.


שכר הלימוד במוסד עומד על כ - 250 דולרים לחודש. קיימות גם תכניות המשך לתואר שני וללימודי דוקטורט בתחום. בנוסף, האוניברסיטה מקשרת בין הבוגרים למגוון מוסדות שירותי בריאות הנפש וארגוני סיוע כדי לסייע להם להשתלב תעסוקתית במדינה.

 

 

אוניברסיטת אלכסנדרו יואן קוזה (Alexandru Ioan Cuza University): ממוקמת בעיר יאשי, והיא המוסד האקדמי הוותיק ברומניה. הלימודים לתואר ראשון בפקולטה לפסיכולוגיה ומדעי החינוך מתפרשים על פני שלוש שנים ומתחלקים לשישה סמסטרים. האוניברסיטה מתמחה בפסיכולוגיה בתחומי החינוך, בהתמחות ילדים, וכן פסיכו-פדגוגיה. הסטודנטים לוקחים חלק במחקרים בין לאומיים ובכתיבה לכתב העת של הפקולטה.


שכר הלימוד עומד על כ - 350 דולרים לחודש לסטודנטים שאינם בעלי אזרחות רומנית. ניתן להגיש בקשה למלגה, אך יש להפנות את הפנייה ישירות למשרד החינוך. המוסד מחייב את כל הסטודנטים הזרים בשנה של לימודי מכינה לשליטה בשפה הרומנית. ניתן להמשיך את הלימודים לתואר שני ולהתמחות בטיפול זוגי, או בייעוץ חינוכי.


אוניברסיטת באביש בולאי (Babes Bolyai University): האוניברסיטה הציבורית הגדולה ברומניה, הממוקמת בעיר קלוז' נפוקה, מציעה תואר ראשון בפסיכולוגיה המתקיים בשפה הרומנית, וכן תכנית מקוונת ללימודי התחום. קורסים מסוימים נלמדים גם בשפה האנגלית. הלימודים מתפרשים על פני שלוש שנים, ומקיפים מגוון סוגיות בפסיכולוגיה של המבוגר, הילד והמתבגר. בשנים המאוחרות יותר, נלמדים שיעורים וסמינרים בנושאים כמו פסיכולוגיה במערכת החינוך הרגיל והמיוחד, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה של הספורט, תרפיה קלינית ועוד. קיימת גם תכנית לימודים לתואר שני.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ללמוד פסיכולוגיה ברומניה?

רוצה לדעת יותר על ללמוד פסיכולוגיה ברומניה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
המרת ציוני בגרות לGPA לקבלה ללימודים בארהב
עבודה בפיזיותרפיה בחו"ל וקבלה לתואר שני
תואר בהתכתבות
מגורים ולימודים בחו"ל - ממש מבולבל
השלמת בגרויות בחו"ל - האם ניתן?
מדעי המחשב באירופה - איטליה או ספרד
רופא שיניים ישראלי בארה"ב - התמחות בארץ או בחול?