לימודי הנדסאי במכללה האזורית צפת

שירות אישי - צור קשר
לימודי הנדסאי במכללה האזורית צפת

לימודי הנדסאים במכללה האזורית צפת


מומחים בטכנולוגיה ובתעשייה


לימודי הנדסאים באים להכשיר אנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה, בענפים מבוקשים בתעשייה הישראלית. במכללה האזורית צפת מתקיימים מגוון מסלולים להנדסאים, שמתקיימים בפיקוח של מה"ט, המכון הממשלתי להכשרה במדע ובטכנולוגיה. התכניות מספקות לתלמידים ידע עדכני שיכול לשמש אותם בהשתלבות בחברות, בארגונים ובמפעלים מובילים.


על המכללה


המכללה האזורית צפת הוקמה לפני כ - 29 שנים והיא ממוקמת בסמוך לקמפוס המכללה האקדמית צפת. במכללה האזורית, שבאה לקדם את ההשכלה הגבוהה באזור, לומדים מאות סטודנטים במגוון מסלולי לימוד.


מסלולי לימוד להנדסאים במכללה

 

  • הנדסאי תעשייה וניהול: לימודי הנדסאי תעשייה וניהול מכשירים את התלמידים לביצוע מגוון היבטי השיווק, המכירות והפצה, הם מטפחים כישורים טכניים וכלכליים והבנה של התנהגות צרכנים ולקוחות. המסלול במכללה מתקיים בהתמחות ניהול השיווק.

 

  • הנדסאי בניין: ענף ההנדסה האזרחית עוסק בתשתיות, בתכנון מבנים ובתהליכי בנייה. זהו ענף שיש לו השפעה רבה על כלכלת המדינה ופיתוחה ויש בו ביקוש רב למנהלים, למפקחים ולאנשי מקצוע מיומנים. לימודי הנדסאי בניין מכשירים את הסטודנטים לבקרה ולביצוע של פרויקטים בבניין. הלימודים משלבים התנסות מעשית וסיורים באתרי בנייה ובמפעלים, במהלכם מכירים את מיומנויות העבודה ומיישמים את הנלמד בכיתה באופן מוחשי.

 

  • הנדסאי חשמל: לימודי הנדסאי חשמל במכללה מתקיימים במתכונת לימודי ערב להנדסאים והם נפרשים על פני כשלוש שנים. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע פרקטי ועיוני רב בתחום החשמל וגם מקבלים תעודת חשמלאי מוסמך.


מתכונת הלימוד


לימודי הנדסאים במכללה האזורית צפת מתקיימים במתכונת לימודי בוקר או ערב, לבחירת התלמידים. מסלול הבוקר מתפרש על פני כשנתיים בעוד לימודי הערב נמשכים כ - 3 שנים. הסטודנטים לוקחים חלק בהרצאות עיוניות, בתרגולים מעשיים ובסיורים לימודיים.


כמו כן, הם צריכים להכין עבודת גמר, שנכתבת בזוגות בנושא לבחירת התלמידים. העבודה מתבצעת בליווי מנחה ובה מיישמים את עקרונות הלימוד לאורך התכנית.

 

לימודי הנדסאים לחרדים

 

המכללה האזורית צפת מציעה גם תכניות לימודי הנדסאים לחרדים. תכניות הכשרת ההנדסאים תואמים בתכניהם את מסלולי הלימוד של המכללה, והם מתקיימים במתכונת שמותאמת לצורכי הציבור החרדי ובהפרדה בין נשים לגברים. ניתן ללמוד בכל מסלולי ההנדסאי של המכללה במתכונת מותאמת לחרדים.


תנאי קבלה


כדי להתקבל ללימודי ההנדסאים במכללה האזורית צפת, על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות מלאה. לחלופין, יכולים להתקבל בעלי תעודת בגרות חלקית ובה ציון עובר בבחינת הבגרות במתמטיקה ובאנגלית ברמת 3 יחידות לפחות ובמקצועות העברית בהיקף 2 יחידות לימוד. יכולים להתקבל לתכנית גם בוגרי מכינות טכנולוגיות להנדסאים או מכינות לגילאי 30+.


תעודה


תלמידים שמסיימים בהצלחה את לימודיהם זכאים לקבל תעודת הנדסאי, המוענקת מטעם המכללה האזורית צפת ומטעם מה"ט. על מנת לקבל את הדיפלומה, הם צריכים לעבור את מבחני הגמר הפנימיים, הבחינות החיצוניות ואת מבחן ההגנה על פרויקט הגמר המעשי.

 

למידע נוסף לחצו: המכללה האזורית צפת