המכללה הישראלית לסאונד יואב גרא - לימודי סאונד לבחירתך

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מוסיקה וריקודים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי סאונד - יואב גרא.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי סאונד במכללה הישראלית לסאונד – יואב גרא
 
Sounds Good
 
המכללה הישראלית לסאונד – יואב גרא, היא מוסד לימודים הממוקם בתל אביב, ופועל עוד משנת 1983. מאז ועד היום מכשירים בו בוגרים, המובילים את ענף הסאונד בארץ ואף משתלבים בעבודה בתחום המוסיקה במדינות שונות בעולם הרחב. סגל ההוראה במכללה זו מורכב ממרצים שכולם אנשי שטח בעלי ניסיון רב בעבודה עם אמנים מוכרים ובעלי שם. בבית הספר קיימים אולפנים מקצועיים המכילים את כל הציוד המשוכלל והעדכני ביותר.
 
על הלימודים
 
בתכניות הלימוד במכללה הישראלית לסאונד – יואב גרא עורכים לסטודנטים היכרות מעמיקה ומקיפה עם שלושה תחומים מקצועיים - הנדסת קול, עיצוב קול וטכנאות קול; במסגרת הלימודים במסלולים השונים מקבלים הסטודנטים את הרקע התיאורטי הנרחב של המקצוע – התפתחותו, מהותו, הענפים הכלולים בו, תפקידו של איש הסאונד, ועוד. כמו כן, הם לומדים כיצד להיות "העזר כנגדו" של האומן היוצר והמופיע, ולהשלים את המוזיקה שלו באמצעות הפקת התנאים המיטביים להשמעתה, להקלטתה ולהגברתה.
 
הלימוד מתבצע באמצעות קורסי האזנה למוזיקה, סדנאות תרגול רבות ומגוונות, הקלטות באולפנים ייעודיים ובשטח, לימוד והתנסות בתוכנות מחשב מוזיקליות ותרגול האפשרויות הטמונות בהן, וכן התנסות בשידורי רדיו ובהפקה. חשוב לדעת, כי הלימודים במכללה זו מוכרים על ידי משרד התמ"ת, וכי ניתן לשלם את שכר הלימוד באמצעות הפיקדון לחיילים משוחררים. כמו כן, בתום שנה א' ולאחר מעבר של מבחן מעשי, הסטודנטים מקבלים אפשרות לתרגל באופן חופשי באמצעות המכשור הקיים בבית הספר, בכל עת שיחפצו.
 
מסלולי הלימוד
 
הכשרת אנשי סאונד מקצועיים במכללה הישראלית לסאונד – יואב גרא מוצעת לבחירה בשני מסלולי לימוד מרכזיים:
 
  • מסלול בקרת קול P.D – מסלול הנפרש על פני שנתיים לימודים, ובסיומו מקבלים תעודת מקצוע מטעם משרד התמ"ת.

 

  • מסלול הנדסאי מה"ט – מסלול הנדסאי סאונד המאושר מטעם הגוף האחראי על ההנדסאים בארץ. משך המסלול הוא שלוש שנים, ובו מגישים התלמידים פרויקט גמר, שלעבודה עליו מוקדשת שנת הלימודים האחרונה. לצורך הקבלה למסלול זה על המועמדים להיות בעלי תעודת בגרות המכילה לפחות שלוש יחידות לימוד באנגלית ובמתמטיקה, ושתי יחידות לפחות באחד ממקצועות העברית (הבעה, חיבור, ספרות). בתום הלימודים במסלול ייגשו הבוגרים לבחינות חיצוניות מטעם מה"ט. בנוסף, במסלול זה זוכים התלמידים לאפשרות ללמוד בקורסים נוספים ללא עלות נוספת במסגרת הלימודים בבית הספר קמרה אובסקורה הנמצא בסמוך; כך למשל, יוכלו ללמוד בקורס פרימייר, בקורס פוטושופ, בקורס צילום, בקורס אנימציה, ועוד.
 
נושאי הלימוד
 
במהלך שנת הלימודים הראשונה נלמדים נושאים תיאורטיים המלווים בסדנאות מעשיות. ביניהם נמצאים גם הנושאים הבאים:
 
  • כלים אקוסטיים
  • סמפלרים
  • מכשירי עיבוד צליל
  • אקוסטיקה
  • יסודות ומושגים בחשמל
  • מבוא למוזיקה
  • הקלטה ואמצעי הקלטה
  • שולחנות בקרה
  • הגברה - מגברים, רמקולים ומיקרופונים
  • ועוד

 

במהלך שנת הלימודים השנייה בכל מסלול, מתמחים התלמידים במגוון רחב של נושאים הנלמדים לעומק – תיאורטית ומעשית. בין הנושאים שבהם מתמחים התלמידים בשנה זו, נכללים הנושאים הבאים:
 
  • אחזקת אולפנים
  • עיצוב סאונד
  • מוזיקה אלקטרונית
  • כבלים ומחברים
  • סאונד לווידאו ולקולנוע
  • הפקה מוזיקלית
  • שידור ברדיו ובטלוויזיה
  • ועוד
 
מתכונת הלימודים
 
שנה א' נפרשת על פני תשעה חודשים, והלימודים בה נערכים פעמיים עד ארבע פעמים בכל שבוע – החל משעות הצהריים. בנוסף, מתקיימים לעתים לימודים בשעות הערב. בשנה ב' לומדים הסטודנטים במשך 11 חודשים, כאשר מספר ימי הלימוד הוא שלושה עד חמישה – ואף הם נערכים במתכונת המותאמת לתלמידים עובדים. בשנה זו מתבצעים גם תרגולים אישיים הנערכים על פני כל שעות היום.
 
פרטים נוספים
 
במכללה הישראלית לסאונד – יואב גרא מבטיחים לסייע לתלמידים שהחסירו שיעורים מסיבות כלשהן, כמו גם לתלמידים המתקשים במקצועות מסוימים וזקוקים לתגבור. בבית הספר אף מציעים שיעורי השלמה והעשרה במגוון רחב של היבטים הקשורים למקצוע, וביניהם גם האזנה מודרכת למוזיקה עם אנשים מקצוענים בתחומם. ההשתתפות בשיעורים אלה נתונה לבחירת התלמיד ואיננה חובה.
 
ומה אחר כך?
 
בתום הלימודים במסלולים השונים במכללה הישראלית לסאונד – יואב גרא, יוצאים הבוגרים כאשר בידם תעודות מוכרות, וכן ניסיון מעשי רב ותיק עבודות המייצג אותם בשוק העבודה הפתוח. כך, בוגרי המכללה יוכלו להשתלב בקלות בהפקות מוזיקליות בכל ההיקפים ומכל הסוגים – החל מהקלטות אולפן, דרך הפקה מוזיקלית והקלטות חיות, ביצוע סאונד בהופעות ענק ובאירועי שמחות, ועוד. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
חוות דעת של סטודנטים על לימודי סאונד - יואב גרא
התקבלו 2 דירוגיםבציון ממוצע: 5.0 מתוך 5
22/09/2014
5/ 5

לימודי סאונד - יואב גרא

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהב את האווירה הפתוחה,ואת סגל המורים המעולה,חסר קפטריה,אבל בסדר,לא הכול מושלם

על הקמפוס

בית ספר שפשוט מתאים לכולם, ממוקם על לה גרדייה (במסגר) למי שבא מחוץ לעיר כמוני זה נוח.. חוץ מהחנייה קרא עוד...

טיפים

לחיות,וללמוד.. לא בישראל..(; קשה לשלב בניהם,עד מאוד

25/08/2014
5/ 5

לימודי סאונד - יואב גרא

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני נורא אוהב את האווירה במקום ואת המקצועיות של סגל ההדרכה בבית הספר לסאונד

על הקמפוס

הקמפוס הוא בניין קמרה אובסקורה שזהו בית ספר לאומנות. בית הספר לסאונד ממוקם בקומת המרתף בבניין זה. בי קרא עוד...

טיפים

להירשם מוקדם על מנת לחסוך כ10 או 15 אחוזים משכר הלימודים לשנתיים הראשונות. לאהוב את התחום והמקצוע


לכל חוות הדעת