הנדסאי הנדסת תוכנה בבית הספר להנדסאים במכללה האזורית אשקלון

שירות אישי - צור קשר
הנדסאי הנדסת תוכנה בבית הספר להנדסאים במכללה האזורית אשקלון

הנדסאי תוכנה בבית הספר להנדסאים של המכללה האזורית אשקלון

 

שולטים בקוד

 

הנדסת תוכנה היא ענף המשלב בין תיאוריה מעולם מדעי המחשב, לבין עקרונות ושיטות עבודה מעשיים של הנדסת מערכות, ניהול פרויקטים, הנדסת מחשבים ואבטחת איכות. היא התגבשה כתחום ייחודי במהלך שנות ה - 60 של המאה הקודמת, וכיום היא מהווה את התשתית העיקרית לכל תעשיית ההיי-טק. לימודי ההנדסאי במגמה זו מכשירים את המשתתפים להתמחות בכתיבת קוד, שהיא הבסיס לכל חידוש טכנולוגי עכשווי.

 

תכנית הלימודים

 

לימודי הנדסאי בתחום התוכנה, נועדו להקנות לסטודנטים את הידע המעשי והתיאורטי הדרוש כדי להשתלב בשוק העבודה בפיתוח אפליקציות, משחקי מחשב, פלטפורמות מסחר ברשת ועוד. הם כוללים קורסי בסיס כמו מתמטיקה ואנגלית, ושיעורים ייעודיים לתלמידי המסלול, עם דגש על עבודה מעשית במעבדות מחשבים. במסגרתם, רוכשים המשתתפים כלים לפיתוח החשיבה ומיומנויות עבודה וכן צוברים ניסיון בכתיבת תוכנות בפועל.

 

מתכונת הלימוד

 

הלימודים לתואר הנדסאי תוכנה בבית הספר להנדסאים של המכללה האזורית אשקלון, מתקיימים בשני אפיקים אפשריים: מסלול ערב, המתפרש על פני שלוש שנים, או מסלול בוקר המאפשר לסיים את הלימודים בשנתיים בלבד. בסמסטר האחרון להכשרתם, נדרשים המשתתפים ליישם את החומר שלמדו במסגרת עבודת גמר, המתבצעת תוך הנחייה של אחד ממרצי המגמה.

 

נושאי הלימוד

 

  • אלגברה בוליאנית
  • ארגון מבני נתונים
  • יסודות שפת התכנות
  • ארכיטקטורה של מחשבים
  • תכנות בשפת C וב - Java
  • שפת סף
  • סטטיסטיקה
  • תקשורת נתונים
  • אלגברה לינארית
  • ועוד  

 

סגל המרצים

 

ראש תכנית ההכשרה להנדסאי תוכנה במכללה האזורית אשקלון, הוא דוקטור בעל שני תארי מוסמך; בפיזיקה יישומית ובמדעי המחשב. את עבודת הדוקטורט שלו כתב במסגרת המחלקה לסטטיסטיקה, ובמסגרתה חקר פיתוח של אלגוריתמים ללמידה חישובית. בעברו שימש כיועץ סטטיסטי לחברות שונות ותרגל סטודנטים במגוון מוסדות לימוד. כיום הוא מתמקד במחקריו בפיתוח עצי החלטה למערכות לומדות, בהגנת סייבר וברשתות סנסורים, ואף מבצע פרויקטים מיוחדים עבור משרד הביטחון.

 

תנאי קבלה

 

על מנת להתקבל ללימודים במסלול זה, על המועמדים להציג תעודת בגרות מלאה, או לפחות ציון חיובי במבחני הבגרות בשלושת המקצועות הבאים: מתמטיקה ברמה של שלוש יחידות לימוד, אנגלית ברמה של שלוש יחידות לימוד, וספרות עברית או הבעה ברמה של שתי יחידות לימוד ומעלה. מועמדים שאינם עומדים בתנאי סף אלה, יוכלו להירשם ללימודים לאחר שייקחו חלק במכינה טכנולוגית המתקיימת במכללה, ובלבד שישיגו ציון חיובי בבחינות הגמר החיצוניות. מועמדים מעל גיל 35 יכולים להתקבל על סמך 12 שנות לימוד וראיון קבלה.

 

 

תעודה

 

סטודנטים שיעמדו בכל חובות המסלול יהיו זכאים לדיפלומה של הנדסאי תוכנה מטעם המכללה, המוכרת על ידי המכון הממשלתי להכשרה במדע ובטכנולוגיה (מה"ט). תעודה זו מאפשרת לבוגרים להעמיק את הכשרתם בהמשך במסגרת תואר אקדמי בתחום מדעי המחשב או הנדסת התוכנה, במידה ויחפצו בכך בעתיד.