רוצה פרטים על קורס לטיפול בטראומה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי טיפול בטראומה - הכשרה למטפלים

רוצה לדעת על קורס לטיפול בטראומה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס טיפול בטראומה

 

מקרים קיצוניים

 

"מאז אותו אירוע חיי אינם חיים" - אם תחשבו על זה, המציאות האובייקטיבית של רוב האנשים המזדהים עם אמירה זו, לא השתנה כלל וכלל. ועדיין, משהו בדרך שבה אנשים אלה חווים את המציאות השתנה באופן מהותי. יש כאלה המתמודדים עם אירועים קיצוניים טוב יותר מאחרים, כשהשינוי בחוויה הפנימית מוליד אצלם דווקא תחושת ייעוד חדשה. אחרים, לעומת זאת, סובלים ממצוקה אישית, מדיכאון וחרדה, מנדודי שינה, מהתקפי זעם וכדומה. הטיפול בטראומה מוגש לאותם הזקוקים לסיוע, באמצעות פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים ורופאים, אשר עברו הכשרה מקצועית מיוחדת בטכניקות מתאימות להגשת עזרה. מסלולי הכשרה קיימים באוניברסיטאות, במרכזים רפואיים, במכונים מקצועיים טיפוליים ובעמותות רלוונטיות.

 

תכניות הלימודים

 

קורס טיפול בטראומה מוצע בשוק הלימודים בשתי צורות עיקריות; קיימות סדנאות קצרות ומרוכזות, המציגות בדרך כלל, טכניקה או גישה אחת, כמו למשל - עיבוד קוגניטיבי, טיפול נרטיבי, דמיון מודרך ושיטת NLP. לעומתן קיימים מסלולי לימוד מקיפים של שנה או שנתיים אקדמיות, המקנים הסמכה או תעודת התמחות רשמית. במסלולים המקיפים המשתתפים רוכשים ידע והבנה בתיאוריות ובגישות מגוונות, ובכלים להתמודדות עם אירועים ומצבים שונים. בנוסף, במסגרת זו עוברים גם התמחות בעבודה קלינית בליווי ובהנחיה אישית מטעם גורם מקצועי מוסמך ומנוסה.

 

משך הלימודים

 

הסדנאות והקורסים הקצרים כוללים בין חמישה מפגשים (מרוכזים או פזורים על פני חודש וחצי) ובין 14 מפגשים (סמסטר). מסלולי ההכשרה המקיפים אורכים בין שנה אחת לשנתיים אקדמיות.

 

קהל יעד ותנאי קבלה

 

הקורס מיועד, על פי רוב, לבעלי תואר ראשון בתחומים רלוונטיים, כמו לימודי פסיכולוגיה, רפואה, עבודה סוציאלית או חינוך, המעוניינים לרכוש כלים יישומיים והבנה מקיפה בתהליכי ההתמודדות לאחר מקרים קשים כפגיעה מינית, תאונת דרכים, ניתוחים וסיבוכים רפואיים, פיגוע טרור, מוות במשפחה ועוד. בחלק ממוסדות הלימוד נדרש גם תואר שני וניסיון קליני מוכח.

 

 

שכר לימוד

 

שכר הלימוד בקורס טיפול בטראומה משתנה בין מוסדות הלימוד ובהתאם להיקף ההכשרה. בתכנית דו שנתית, למשל, העלות נעה סביב 17,000 שקלים. קורס קצר וממוקד יכול לעלות כ - 1,500 שקלים.

 

מוסדות לימוד

 

ניתן למצוא קורסים בתחום זה במגוון אזורים בארץ, מה שמאפשר למשתתפים ללמוד בסמוך למקום המגורים. ניתן למצוא קורס טיפול בטראומה בירושלים, קורסים באזור תל אביב והמרכז, קורסים בצפון ועוד.

 

 

  • אוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עמותת נט"ל - מאפשרת להשתתף בתכנית חד שנתית של לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה נפשית. התכנית מתקיימת במתכונת ערב חד שבועית במהלך שני סמסטרים.

 

  • אוניברסיטת חיפה, מרכז שילוב - שם מציעים סדנה בת 40 שעות אקדמיות, המתפרשת על פני ארבעה ימים, ומקנה טכניקות לריפוי עמוק ולשחרור הגוף בעקבות חוויות מורכבות. ההכשרה מתבצעת בשפה האנגלית עם תרגום סימולטני לעברית.

 

 

  • המכללה האקדמית אשקלון, היחידה ללימודי חוץ - מאפשרת להשתתף בקורס להקניית מיומנויות לטיפול בהפרעות דחק פוסט טראומטיות, לפי גישת הערוצים של פיטר לוין, המבוססת על התערבויות סומאטיות.

 

  • המרכז הרפואי הדסה עין כרם - מציע תכנית הכשרה דו שנתית, המורכבת מלימוד תיאורטי בנושא טיפול קוגניטיבי התנהגותי ומהתנסות קלינית בליווי אישי. כמו כן, ניתן להשתתף בקורס ממוקד בטיפול פוסט טראומה בעזרת עיבוד קוגניטיבי.

 

  • מכון שינוי (הרצליה) - ניתן להשתתף בקורס לטיפול התנהגותי קוגניטיבי ממוקד בשיטת TF - CBT המיועד לעזור לבני נוער ולמשפחותיהם להתמודד עם פגיעות מיניות ומקרים קשים נוספים. הקורס בן 74 שעות אקדמיות, המתפרשות על פני 14 מפגשים.

 

  • מכון ברקאי (תל אביב) - מאפשר להשתתף בקורס בן חמישה מפגשים, הכולל 28 שעות אקדמיות. הקורס מבוסס על גישה נרטיבית לסיוע לילדים ולמבוגרים, כשהמטרה היא להשיב את תחושת השליטה במהלך התפקוד היומיומי.

 

  • המרכז הישראלי לטיפול בפסיכוטראומה (ירושלים) - ההכשרה מעניקה למשתתפיה כלים יישומים והבנה מקיפה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי לשחרור תגובות לחץ ושחיקה לאחר אירוע טראומטי.

 

  • איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל (ירושלים) - מציע מגוון קורסים, וביניהם: קורס ביבליותרפיה, קורס יצירת גבולות בטיפול והתבוננות מורכבת בתסמינים. הקורסים כוללים בין שבעה לעשרה מפגשים.
     
שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס לטיפול בטראומה?

רוצה לדעת יותר על קורס לטיפול בטראומה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור