רוצה פרטים על הטבות לחיילים משוחררים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הטבות לחיילים משוחררים

השתחררתם משירות פעיל בצה"ל? כבר קיבלתם הטבה משמעותית.
כאן נרכז לפניכם את מירב ההטבות להן אתם זכאים במספר תחומים חשובים, היכולים לחסוך לכם החיילים המשוחררים לא מעט זמן וכסף.

קראו את הטיפים שלנו ותרוויחו !

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הטבות לחיילים משוחררים - מה תקבלו?

על פי החוק לקליטת חיילים משוחררים, מסיימי שירות צבאי זכאים לקבלת סיוע כספי מן המדינה, שנועד לעזור להם להשתלב בחיי האזרחות. הסיוע מוגש למשתחררים מצה"ל, מן השירות הלאומי, מן השירות במשטרה ומן השירות במשמר הגבול, והוא מיועד לצרכים מוגדרים, ובהם: רכישת השכלה או הכשרה מקצועית, הקמת עסק, השגת דיור ונישואין. ישנם שלושה סוגים של סיוע כספי: מענק שחרור, סיוע נוסף ופיקדון אישי.
 
מענק שחרור
 
אם השתחררתם לאחר שלוש שנים בהם הייתם לוחמים תקבלו כ - 8,500 ש"ח, אם שירתתם כג'ובניקים תקבלו לאחר שלוש שנים כ - 6,000 ש"ח. טבלה מפורטת המותאמת לחודשי וסוגי השירות נמצאת באתר היחידה להכוונת חיילים משוחררים. מענק השחרור מחושב לפי סוג השירות ומספר חודשי השירות.
 
פיקדון אישי
 
מדובר בחיסכון הנצבר לכם במהלך השירות, והעומד לרשותכם עם שחרורכם מצה"ל. תוכלו לנצל את כספי הפיקדון לצורך לימודים, לטובת פתיחת עסק או למגורים (שכר דירה או קניית בית.) סכום הפיקדון משתנה בהתאם לאורך השירות ולאופיו. אם הייתם לוחמים תקבלו על שלוש שנים כ - 25,000 שקלים, ואם שירתתם בעורף תקבלו כ - 17,000 ש"ח.
 
סיוע כספי נוסף
 
הקרן לסיוע נוסף קיימת על מנת לעזור לכם כספית במהלך חמש שנים מרגע סיום שירותכם בחובה. לטובת הלומדים במכינות או במסלולי טכנאים או הנדסאים, מציעה הקרן מימון שכר לימוד מלא או חלקי, ובנוסף דמי מחיה חודשיים לזכאים במהלך הלימודים. סיוע כספי זה מותנה בעמידה בקריטריונים סוציו אקונומיים ואחרים, כפי שהוגדרו על ידי הקרן לקליטת חיילים משוחררים.
 
 הלוואות בתנאים נוחים
 
בוגרי צבא ומסיימי השירות הלאומי יכולים לקחת הלוואות חד פעמיות בתנאים מיוחדים. ההלוואות ניתנות לפונים ללימודים, לאלה הזקוקים לטיפול רפואי, לנישאים או לנדרשים לשלם שכירות על מגורים.
 
הטבות כספיות לחיילים בודדים:
 
מי שסיימו שירות צבאי מלא יכולים להנות ממימון מלא של קורסי השלמת בגרויות, וממלגות מחייה חודשיות. בנוסף, יוכלו לקבל מלגה בשווי 1,500 שקלים עבור תשלום על קורס הכנה למבחן הפסיכומטרי בזמן הצבא. הטבות נוספות המגיעות למשוחררים בודדים הן: פטור מדמי השתתפות במבחן פסיכומטרי (בפעם הראשונה בלבד), מלגה בשווי 1,000 שקלים עבור לינה בבית החייל. 
  
בתחום הלימודים:
 
מלגות לימוד מחולקות לחיילים משוחררים מטעם מוסדות הלימוד, על ידי קרנות ממשלתיות ובאמצעות ארגונים וולונטאריים. באמצעות המלגות השונות ניתן להגיע לכיסוי שכר הלימוד. תוכלו לקבל מידע נוסף באתרי מוסדות הלימוד ובדף המלגות לחייל המשוחרר באתר זה.
 
במקרים מסוימים ניתן לקבל הטבות בהכנה לבגרויות עבור חיילים משוחררים. סיוע זה ניתן לממש בקורסים המתקיימים במכוני ההכנה השונים. באופן דומה ניתנים מענקים או מימון חלקי לקורסים להכנה לפסיכומטרי.
 
בתחום הפרנסה:
 
חיילים משוחררים המועסקים כשכירים, זכאים להנחות במס ההכנסה. אם שירתתם לפחות שנה אחת בצה"ל, אך פחות משנתיים, תהיו פטורים מתשלום המס, במידה ואינכם משתכרים יותר מ - 5,000 ש"ח בחודש (ערך ברוטו). הפטור תקף לתקרות גבוהות יותר, ככל ששירתתם יותר שנים בצבא, כאשר יש הבדל בין נשים לגברים.
 
בעבודה מועדפת תוכלו לצבור מענק מיוחד, אך גם אם תבחרו שלא לעבוד, תהיו זכאים לדמי אבטלה בעבור 70 יום לכל היותר, הנספרים מרגע השחרור מצה"ל. אם תרצו, תוכלו לקבל מימון לקורס מקצועי ממשרד העבודה.
 
לסיכום,
 
בפני החייל המשוחרר הטבות רבות ומגוונות אותן מציעה לו המדינה. ערנות ועמידה על המגיע לכם, בהחלט תעזור לכם ליהנות מהטבות אלה. חלק מסיוע זה יכול לסייע לכם בלימודים, עליהם תמיד חלמתם. שוטטו מעט באתר והתרשמו ממבחר המסלולים, הקורסים וההשתלמויות המוצעות ועשו צעד נוסף לקראת העתיד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הטבות לחיילים משוחררים?

רוצה לדעת יותר על הטבות לחיילים משוחררים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים