רוצה פרטים על לימודי אקטואריה לתואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

אקטואריה לתואר שני - להצטרף לאיגוד בעלי המקצוע

רוצה לדעת על לימודי אקטואריה לתואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני באקטואריה
 
לחשב את העתיד
 
בשנת 1662 ניסה מלך אנגליה צ'ארלס השני לחזות ללא הצלחה את התפרצויות מחלת הדבר בלונדון. באותם ימים הבחין סוחר סקרן, בשם ג'ון גראונט, כי קיים דפוס חוזר בקבוצות שונות של אנשים, שבזכותו ניתן לחזות את תוחלת החיים שלהם. גראונט פיתח שיטות סטטיסטיות שהיוו את האומדן הראשון של אוכלוסיית לונדון, ובעקבות מחקרו התפתח ענף חיוני ביותר, ענף האקטואריה, המסייע לאנשים לתכנן בתבונה וביעילות את ניהול התקציב האישי שלהם לקראת העתיד.
 
 
מדע האקטואריה עוסק בבעיות ספציפיות של ענפי הביטוח השונים, מוסדות הבנקים, חברות להשקעות וקרנות הפנסיה, ומשתמש בכלים סטטיסטיים וכלכליים לפתרונן. תפקיד האקטואר הוא להעריך סיכונים וסיכויים פיננסיים של תכניות הביטוח השונות וקרנות הפנסיה בתנאים של חוסר ודאות, כגון: אבדן כושר עבודה, מחלות, מוות של מפרנס נוסף במשפחה, ועוד. מעבר לחישובים הכלכליים תפקידו של האקטואר הוא גם לתת שירות הסברה ללקוחות, להצביע על האפשרויות הקיימות בביטוחי בריאות ובפנסיה, ולמצוא ביחד עם הלקוחות את הנתיב האופטימאלי לחיים בטוחים.
 
אקטואריה ניתן ללמוד במסגרת תואר ראשון בביטוח, אך רק תואר שני רלוונטי או לימודי תעודה מוכרים על ידי האגודה מאפשרים כניסה לאגודת האקטוארים בישראל, בתור עמית מתמחה. חשוב מאוד לדעת, כי רק עמית מתמחה יכול להירשם לבחינת האגודה, ולאחר שעבר את הבחינה הוא יכול להתקבל כחבר קבוע באגודה, על מנת לקבל הסמכה של אקטואר מן המניין.
 
מהם תנאי הקבלה?
 
המועמדים לתואר השני נדרשים להיות בעלי תואר ראשון במקצועות רלוונטיים כגון: סטטיסטיקה, מתמטיקה ומקצועות משיקים. בנוסף, הם אמורים להחזיק בממוצע של 80 ומעלה, ולעבור ראיון אישי או קבוצתי לבדיקת התאמה. מי שאינם בוגרי תואר ראשון בסטטיסטיקה נדרשים לעבור שנת הכנה. בשנת ההכנה נלמדים קורסי השלמה לפי דרישת מוסד הלימוד. חשוב לציין כי תנאי הקבלה משתנים מעת לעת.
 
מה לומדים?
 
תואר שני באקטואריה מקנה ידע מעמיק בסטטיסטיקה והסתברות, בכלכלה פיננסית ובמודלים מתמטיים במימון וחשבונאות. הסטודנטים נחשפים לתאוריות שונות העוסקות בסיכוני חיים, מכירים את הגורמים המשפיעים על התמותה, מנתחים חוזי ביטוח, לומדים שיטות סטטיסטיות בביטוח ואת תורת ההחלטות בענף הביטוח.
 
בנוסף, הם מכירים מודלים של סיכון ושיטות מעשיות לדירוג פרמיות. במהלך הלימודים דנים בסוגיות המימון בשוק ההון וניירות הערך, מכירים גישות מגוונות להערכת סיכוני השקעה, ומחשבים רווחים והפסדים כתוצאה מתמותה של מנפיקים ובעלי פוליסה.
 
 
כמה זמן לומדים?
 
קיימים שני מסלולים אפשריים - מסלול ללא תזה הנמשך שנתיים אקדמיות, ומסלול עם תזה הנמשך שלוש שנים. מלבד הרצאות פרונטאליות, קיימים תרגולים רבים ליישומי המחשב המיוחדים לתחום האקטואריה.
 
נושאי לימוד
 
  • תורת הקרדביליות
  • תאוריית הרס
  • סטטיסטיקה בייזיאנית
  • הערכת חבויות
  • תמחור והערכת נכסים
  • ביטוחי נכות וסעד
  • יישומי חישובים מימוניים
  • התפלגויות הפסד
  • פונקציית תמותה "סלקט"
  • דמי פדיון וסילוקים     
  • ביטוחים וקצבאות עבור שני מבוטחים     
  • ועוד
 
היכן לומדים?
 
  • אוניברסיטת חיפה: באוניברסיטת חיפה קיים מסלול לתואר שני באקטואריה, המתואם עם אגודת האקטוארים בישראל ועם המכון הבריטי לאקטואריה. מדובר על מסלול בחירה במסגרת תואר שני בסטטיסטיקה. בתום הלימודים יוכלו הבוגרים להתקבל לבחינת הכניסה של האגודה בישראל, ולהצטרף אליה כחברים מלאים בתנאי מעבר הבחינה. כחלק מן התואר השני בסטטיסטיקה מציעים באוניברסיטת חיפה תכניות נוספות ובהן לוגיסטיקה, לימודי איכות ומסלול בינלאומי.
 
שכר ואפשרויות תעסוקה
 
בסיום לימודי אקטואריה לתואר שני, ולאחר הרישום באגודת האקטוארים, יכולים הבוגרים להשתלב בחברות ביטוח בקביעת תעריפים ועתודות ביטוח, לעסוק בתכנון תנאי פנסיה ובקביעת עלויות בקרנות הפנסיה השונות, ולנתח ולחזות מצבים כלכליים בבנקים, בחברות פיננסיות ובמגזר הפרטי. העקבות משברים כלכליים בעולם עולה הצורך במומחים בתחום ניהול הסיכונים הפיננסיים וכך עולה הדרישה לאנשי המקצוע ושירותיהם נדרשים במגוון ארגונים מקומיים וגלובליים.
 
כראוי לאדם העוסק בחישוב העתיד הכלכלי, כך גם מקצוע האקטואריה משתלם עם הניסיון והזמן. עוזרי אקטוארים ואקטוארים בתחילת דרכם מרוויחים בסביבות 10,000 ₪ בחודש, אקטואר בעל ותק של שלוש שנים יכול להרוויח בסביבות 12,000 - 15,000 ₪ בחודש, ואקטואר ראשי בעל ותק של 15 שנה ומעלה יכול להרוויח בסביבות הטווח 18,000 - 25,000 ₪ בחודש.
 
 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי אקטואריה לתואר שני?

רוצה לדעת יותר על לימודי אקטואריה לתואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי אקטואריה לתואר שני
שאלות הגולשים בנושא
לימודי תואר שני אקטואריה סטטיסטיקה
תואר שני באקטואריה - רישיון לאקטואר פיננסי