| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ספיר - לימודים רב תחומיים | 53 | 3.5 | 2.5 | 4.0 | 3.8 | 4.3 |
| אשקלון - רב תחומי ומשאבי אנוש | 13 | 3.4 | 1.7 | 3.7 | 4.4 | 4.2 |
| תואר רב תחומי - תל חי | 40 | 3.3 | 2.6 | 3.6 | 3.7 | 4.1 |
| לימודי B.A כללי - אוניברסיטת בן-גוריון | 20 | 3.6 | 2.9 | 3.4 | 3.7 | 4.0 |
| אריאל - תואר רב תחומי | 21 | 3.6 | 2.8 | 4.2 | 3.8 | 4.0 |
| מכללת אשקלון - לימודי מדעי החברה | 96 | 3.5 | 2.4 | 3.8 | 3.4 | 3.9 |
| צפת - לימודים רב תחומיים | 25 | 3.1 | 1.8 | 3.7 | 3.6 | 3.9 |
| אשקלון - רב תחומי וחינוך | 33 | 3.5 | 2.4 | 3.7 | 3.3 | 3.9 |
| אשקלון - רב תחומי ומנהל עסקים | 8 | 3.4 | 2.3 | 3.5 | 3.5 | 3.8 |
| תואר רב תחומי - כנרת | 29 | 2.7 | 1.8 | 3.8 | 3.7 | 3.7 |
| מכללת אחוה - לימודי ערב רב תחומי | 13 | 3.5 | 2.8 | 3.7 | 2.8 | 3.6 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
טיפים שלי זה שיהיהו שיעורים יותר מעניינים
שיהיה קומפוס אחד יותר אוטובוסים
ראשית ממליצה למי שהתחיל ללמוד שיגיע ממקום שלם ומכך שאם הוא מתחיל ללמוד אז זה בא מתוך החלטה שזה הזמן המתאים ביותר ולא לבוא מתוך אילוץ כי אז לא נהנים מהלימודים. שנית ממליצה להשקיע בלימודים כי בסופו של דבר התוצר שתקבל בסוף השנה יהווה עבורך מפתח להתקבל לעבודות שונות..ממליצה לקחת את הדברים בפוםרוציה וגם אם לא הצלחתם במבחן או שניים זו להתייאש..תמיד אפשר לשפר ולהשתפר. וכמובן ממליצה להנות מהאוירה הסוטדניאלית זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים וחברים לחיים. בהצלחה!
לחסוך כמה שיותר כסף לפני תקופת הלימודים כי מאוד קשה בזמן הלימודים לשלב עבודה והכנסה מספקת,כיוון שהלימודים הם5-6 ימי לימוד בשבוע ולחץ מאוד גדול לאורך כל השנה של הגשות. התואר אמנם בשכר אוניברסיטאי אך קניית החומרים לעבודות ועשיית הפרוייקטים כרוכה בהוצאה כספית מאוד גדולה כחלק משגרת פיתוח העשייה והיצירה , ומחייבת!
1. תלמדו בגיל צעיר. אל תדחו למחר מה שאפשר לעשות היום...
2. אם כבר הגעתם ללמוד בגיל מאוחר - קחו את התוכנית המתוקשבת. זה מקל משמעותית על החיים.
3. תקשיבו לאחרים. לפעמים הם אומרים דברים חכמים.
4. תציבו לעצמכם רף גבוה. אל תפחדו. תתחייבו לעצמכם ולמישהו נוסף שאתם יודעים שרוצה בטובתכם. זה יעזור במוטיבציה...
קחו את הלימודים ברצינות אבל גם תזכרו לקחת הכל בקלות, לא נורא אם דברים לא מצליחים לא צריך לקחת ללב, התחברו לחבריכם בכיתת הלימודים זה מאוד עוזר תמיד צריך אחרי השיעורים לחזור על החומר ביחד זה עוזר להשתלב וכיף ללמוד ביחד מאשר לבד תמיד תזכרו לראות את המטרה הסופית וזה מה שיעזור לכם להצליח שיהיה המון בהצלחה!
הטיפ שלי תמיד להיות עם היד על הדופק, לא לדחות דברים למחר, תמיד לעשות את מה שאפשר באותו היום. לסטודנטים העובדים אתם צריכים לדעת לנצל את הזמן במלואו. ולסטודנטים ההורים שזה בכלל קשה לנשום עמוק ולעשות כל דבר בזמן שלו כי תמיד צריך לזכור שכול תקופה מייגעת מגיעה בסופו של דבר לסיומה ושיהיה רק בהצלחה.
יש הרבה בעיות במכללה אחוה אחד מהבעות האלה הן : הצעות בה קשה מואד והדרך לוקח יותר זמן ויש בעיה נוספת עם השכרה של הלימודים משום שהיה גבוה יותר מדי ויש עוג בעיה על אגודת אחוה לסיף עד מקצעים למסלול הבדוי לכן קל הקשות האלה עליהם למצואת פתרן להם בגלל שהם בעיות בדרך העתיד של הסטודנטים .
הכי חשוב להשקיע להשקיע ולהשקיע. כשאתה מגיע חשובה החברה אל חשוב לזכור שבאתם להוציא תעודה בצורה הטובה ביותר. לדעתי סטודנטים שבאים רק כדי לעבור אינם ממצים את הלימודים ובאו אש לסמן וי. עשיתי תואר. זו לא המטרה. המטרה לחמוד לביכים ולהעשיר את הידע שלך לפני הוי על תואר ראשון
רצוי לעבוד לחסוך לפני שמגיעים ללמודים שהם ארוכים ,לנסות להסתדר עם המעסיק למשרה חלקית ולא להתנדנד במקומות עבודה כי זה מאוד שוחק העניין הכלכלי ולחיות על משרה חלקית שבקושי מספיקה למשהו..ותלכו ללמוד כי זה מעשיר את הידע הרבה ונתקלים באנשים חדשים, ובעיקר מהווה אתגר למרות הכל.
אני גיליתי שלהקליט הרצאות בנייד משדרג את הלימוד. לא תמיד אני עומדת בקצב ומספיקה לסכם את כל שנאמר. מעבר לכך, לאחר זמן השיעור נשכח וזו דרך מצויינת לחזור על החומר. לנהל יומן וסדר יום- ממש לקבוע יעדים- באיזה יום חוזרים על החומר בבית, איך לחלק את הלמידה כך שהלימוד יהיה מועיל
התואר עצמו מאוד מעניין אך הוא לא נותן הסמכה או התמקצעות ספציפית, לשם כך על הסטודנט לעשות תואר שני או לימודי תעודה. טיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת זה לבוא לימים פתוחים ולמרכז מידע והרשמה! לחקור כל פיסת מידע אודות אותה מחלקה או הלימודים שמעניינים אותם כדי שלא יהיו מופתעים..
אני מציעה בתוכנית מסוימת לסטודנטים לשנה א, אולי בליווי סטודנט בשנים מתקדמות בתואר כדי ללווה את הסטודנט בשנה א וידריך אותו בכל העניינים הקשורים לבניית מערכת קריאת מאמרים בקשות לשיעורי עזר, ובכך הסטודנט ידע מה הוא יוכל לקבל הטבות והקלות במסלול הלימודים שלו.
לסטודנטים לעתיד אמליץ להגיע תחילה לייעוץ במכון, הגורמים המייעצים מכווינים מאוד, אם במכינות/לימודי חוץ/ השלמת בגרויות לשם קבלה למכון ואם בלימודים אקדמאים.
בהמשך ובתור סטודנטים הייתי ממליצה לגשת למחלקת הכוון תעסוקתי המסייעת לסטודנטים במציאת עבודה בתחום.
לתכנן את הזמן בצורה נכונה. להיות קשובים למה יעזור להם הכי הרבה ללמוד - למשל יש כאלה שצריכים יותר לתרגל ויש כאלה פחות לקבוע סדר עדיפויות לסכם מאמרים בזמן! ולא לדחות לרגע האחרון חודש לפני תקופת המבחנים לסדר לו"ז של למידה. להיות בכל השיעורים ולא לזלזל.
לפני שנרשמים כדאי לבדוק לעוצק את הנושא שבחרתם, לקרוא את השנתון הנוכחי, לראות שהקורסים מעניינים, לשבת עם מזכירות ומרכזי החוגים כדי לראות איך אפשר לשלב בין הלימודים לעבודה, גם אם אינכם עובדים זה חשוב כי זה עלול להשתנות במהלך 3 השנים של התואר. בהצלחה!
מי שמגיע לטכניון צריך להבין שהוא פה כדי ללמוד. והרבה. כולם פה לומדים המון ואם אתה לא תלמד כמו האחרים אין לך סיכוי להצליח. אם סטודנט בא באוירה של ללמוד שלושה ימים לפני מבחן וזהו - אין לו סיכוי. אז רק אם יש כוח ממש להשקיע מומלץ בחום לבוא לטכניון.
אני ממליצה ללכת ללמוד באוניברסיטה הפתוחה רק לאנשי קרירה שאת רוב זמנם מבלים בעבודה אינטנסיבית, הלימודים בפתוחה מאוד קשים הן מבחינת רמת הלימודים והן מבחינת החןפש שניתן לסטודנטים יש לקחת זאת בחשבון.
תואר של שלוש או ארבע שנים עשוי להימשך גם שבע!
באו ללמוד בצפת המיוחדת והיפה ,מגון רחב של אפשרויות ,גם למגזר הדתי ,תארים עם מלגות גבוהות ועזרה במציאת עבודה לאחר מכן כמו עבודה סוציאלית למשל , ממליצה בחום גם על החוג שלי מיסטיקה ורוחניות ,שווה לשמוע לפניי שמחליטים על דרך חדשה של כמה שנים .
שיהיו יותר אופציות לקבלת מלגות לאנשים שההורים שלהם או משפחתם לא יכולים לממן אותם, כשלומדים אפשר לעבוד רק חצי משרה וזה לא מכסה את המינוס, ולא תמיד אפשר לעבוד,
ללמוד ולהתנדב בקהילה ולכם צריך יותר מלגות ללא התנדבות כדי שעדיין יוכלו לעבוד.
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות