חוו"ד מלימודים
(1,024)עדכון אחרון: 15/02/2024
חוו"ד מגוגל
(144)עדכון אחרון: 11/06/2026
חוו"ד משוקלל
(1,168)האקדמיה בבצלאל
| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| עיצוב תעשייתי - בצלאל | 61 | 4.6 | 3.9 | 4.0 | 4.2 | 4.5 |
| לימודי תקשורת חזותית - בצלאל | 217 | 4.6 | 4.0 | 4.0 | 3.6 | 4.3 |
| תואר באמנות - בצלאל | 74 | 3.8 | 3.3 | 4.0 | 4.1 | 4.3 |
| לימודי צורפות ואופנה - בצלאל | 68 | 4.5 | 4.1 | 4.3 | 4.0 | 4.3 |
| עיצוב אורבני לתואר שני - בצלאל | 9 | 4.0 | 3.3 | 4.1 | 4.0 | 4.2 |
| לימודי עיצוב קרמי וזכוכית - בצלאל | 40 | 4.1 | 3.3 | 4.0 | 4.3 | 4.2 |
| לימודי צילום - בצלאל | 51 | 3.9 | 3.4 | 3.9 | 4.0 | 4.1 |
| עיצוב תעשייתי לתואר שני - בצלאל | 20 | 3.7 | 3.3 | 4.1 | 4.6 | 4.0 |
| תואר אמנויות המסך - בצלאל | 77 | 4.3 | 3.6 | 3.6 | 3.9 | 4.0 |
| מדיניות ותיאוריה לתואר שני - בצלאל | 6 | 4.2 | 3.0 | 4.0 | 4.8 | 4.0 |
| בצלאל - תואר ראשון | 193 | 4.4 | 3.8 | 3.7 | 3.9 | 4.0 |
| מכללת בצלאל לעיצוב- ארכיטקטורה | 190 | 4.4 | 3.8 | 3.7 | 3.4 | 3.9 |
| לימודי אומנות לתואר שני - בצלאל | 21 | 3.0 | 3.2 | 3.8 | 4.0 | 3.5 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
האווירה של העשייה והיצירתיות הסטודנטים והצוות המהממם הדרישות הגבוהות והעזרה שמקבלים באהבה
על הקמפוסאיזור גדול מלא חדרים כמו מבוך בחוץ דשא הנוף שלנו זה הרי יהודה המדהימים והאוויר של ירושלים אחח כמה כיף קרא עוד...
אני אוהבת את היחס אישי, את גישת הראש פתוח שיש למוסד.
על הקמפוסבצלאל מקוום שמקבל שוני ומעודד חשיבה יצרתית . מקום חברותי, הקמפוס נמצא במקום יפה, הנוף הוא של הרי ים המלח והכפרים הערביים שליד, זה תורם לאווירת היצרתיות. קרא עוד...
סטודנט שמעוניין ללמוד לבצלאל צריך להכין לרשותו מספר דברים טרם תחילת הלימודים.
הראשון בהם הוא תקציב, ולצערי הוא הראשון ברשימה, אבל הוא הכי דחוף. הלימודים עצמם אינם זולים, והם בהחלט לא מסתיימים בשכר הלימוד האוניברסיטאי. ההוצאות הראשוניות הם מחשב (בייחוד למחלקה בה אני לומדת, בה לאפל יש מנייה גדולה), ואולי חומרים בסיסיים כמו עפרונות רישום. אך בהמשך ישנן הוצאות אדירות על חומרי ״יצירה״ כמו צבעים וניירות לשיעורים כאלו ואחרים, וצנצנת של מטבעות באלפי שקלים, להדפסות, קרטוני ביצוע ודבק ספריי אחד לשבוע.
אחרי שיחסית עברנו את הפרט הכלכלי, יש לציין במשפט כי בשנים א׳ וב׳ אין זמן לעבוד. בכלל. אין יום פנוי, אין שעות פנויות בערב, ואין חיים באופן כללי.
אין גם שעות שינה. אז יש לנוח טרם תחילת הלימודים.
בנוסף יש להתעניין ולחקור ולשאוב מידע מכל אשר עובר לידך.
ולבסוף צריך לבוא עם הרבה רצון וחשק ותאווה לתחום הספציפי ולאומנות בכלל, כי רק משם באה היצירה עצמה.
שיהייה בהצלחה.
המסלול הינו מסלול מאוד מחייב, אורך הלימוד הוא חמש שנות לימוד ועוד שלוש שנות סטאז. על כן, מי שרוצה להיכנס למקצוע חייב להבין שהדבר הופך למרכז חייך. כדי להצליח במקצוע צריך לחיות ולאהוב את זה, נכון שקשה מאוד לדעת את זה מראש אפילו על גבול הלא אפשרי, אבל כן יש צורך להבין שזו כניסה למחויבות גדולה ולא תואר של " על הדרך..ואיזי". ישנם מקומות רבים בכל מקום בארץ המצעים תואר "דומה" שימו לב שיש רק חמישה מוסדות שמלמדים אדריכלות והשאר הן מוסדות לעיצוב פנים אשר מוסיפים את המילה ללא כל קשר ליכולות אשר ההסמכה מעניקה בסופו של דבר.
למתלבטים היכן ללמוד. לכל מקום האופי שלו, בצלאל אומנותי יותר, הטכניון קשוח ומתמטי יותר, אריאל חדשני ומתפתח, תל אביב מסגרת קשוחה אך מעבר לזאת אינני יודע עוד הרבה ועל ויצו באמת שלא יודע.
בכל מקרה המון הצלחה.
דבר ראשון ולפני הכל - הייתי מציע לסטודנט לעתיד לצבור לאגור ולחסוך כמה שיוצר כסף. לפחות במידה שתספיק כדי לשרוד את השנה הראשונה מבלי לעבוד ולהתרכז אך ורק בלימודים.
דבר שני, בחירת דירה ואזור המגורים היא סופר חשובה לתפקוד הבריא במהלך השנה. חשוב לחפש דירות בשכונות הצעירות, כאלה שיכולות לספק חוויות בילוי ויציאות - אלה מספקות ניקוי ראש ועוזרות לשמור על שפיות בתקופות של לחץ מהגשות ועבודות. כמו כן חשוב לחפש דירה מרווחת וחדר עם מספיק מקום לעבודה נוחה מהבית ולאירוח משפחה וחברים. בקיצור, יצירת גם עדן קטן ואישי באמצע העיר.
שלישי ואחרון. לקחת הכל בקלות. התחרות היא לפעמים בריאה - אבל רק כאשר היא עוזרת לך לבנות את עצמך ולא להרוס את האחר. להיות אדיב ועוזר ותומך לחברים ללימודים כי בעתיד הם אלה שירימו אותך מהקרשים כשתצטרך.
אחד הדברים החשובים ביותר שאני ממליץ לסטודנטים אשר מגיעים ללמוד במסלול שבו אני לומד הוא להגיע "מוכנים" וכשאני אומר מוכנים הכוונה שאתם ממש בשלים להתחלה של לימודים מאוד אינטנסיביים שדורשים המון אנרגיות, לוותר על הרבה עיסוקים ודברי פנאי שהתעסקתם עימם לפני הלימודים ובנוגע להתנהלות הכלכלית, לאנשים אשר מגיע משכבות אוכלוסייה שאין תמיכה כלכלית או תמיכה מלאה מההורים לחסוך כסף והרבה, הלימודים מאוד יקרים, אומנם שכר הלימוד הוא שכר אוניברסיטאי אך יש המון הוצאות נלוות כגון חומרים נסיעות העשרה לחו"ל, סמסטר קיץ ואפילו חילופים. העבודה במהלך התואר היא מאוד קשה וכמעט בלתי אפשרית לפחות עד שנה ג', אפשרית במידה ואין בעיה לפגוע מעט בתפוקה הלימודית שלכם.
ממליצה לניגשים למבחני אדריכלות לא להתחיל להסתבך עם מכינות ולירות לכל הכיוונים אלא לשפר במיוחד את תחום הרישום, דבר שלא נלמד באופן טוב בזמן הלימודים כמו גם תוכנות מחשב כמו פוטושופ וסקצאפ שיש ציפייה מהמנחים שנלמד אותה בעצמנו ולרבים אין ניסיון בתחום... השנה הראשונה מאוד מאתגרת ומרבית הסטודנטים משקיעים את כל כולם בסטודיו שהוא אכן המקצוע העיקרי אבל אני באופן אישי מרגישה שפספסתי המון תוכן חשוב בשביל להשקיע אקסטרה בסטודיו. היום במבט לאחור אני מבינה ששנה א מטרתה להתנסות ולהיחשף להמון דברים חדשים ולכן צריך בעיקר ליהנות ממנה, לנסות ולהיכשל ולהשתדל להשקיע אולי לא באותה מידה אבל גם במקצועות הנלווים שיש המון מה ללמוד מהם!
מעבר למה שכבר סיפרתי על הלימודים במחלקה לאמנות ועל הקמפוס, חשוב להגיע עם ראש פתוח ללימודים בבצלאל ועם מוכנות להשקיע את כל כולך ולשים את הלימודים במקום הראשון לשנים הללו של התואר (הוא עובר מאוד מהר). הייתי ממליצה לכל סטודנט/ית לעתיד לנסות לספוג וללמוד כמה שיותר מכל מרצה ואפילו לבקש עוד זמן וידע מעבר לשיעור אותו היא/הוא מעביר/ה, מכיוון ואלו האמנים/מעצבים המובילים בארץ ואף בעולם בתחומם ויש כל כך הרבה מה ללמוד מהם. חשוב ליצור קשרים טובים עם המרצים והסטודנטים למען עתיד העיסוק שלך בתחום אחרי הלימודים. לסיכום, כדאי לשאול הרבה שאלות, לעשות המון ניסיונות (גם כישלונות), לא לוותר בשום שלב וכמובן גם להנות על הדרך.
יש לבוא עם המון ביטחון עצמי ויותר מזה ערך עצמי. לא להילחץ מהמנחים והמשימות בסטודיו. לדעת שהמחלקה מאוד מאוד מאוד קשה ולהיערך לזה בהתאם. אם יש לכם אהבה למקצוע זה שווה את זה ולאט לאט תיצרו לעצמכם את האווירה שלכם לחיים ולימודים . כח במחלקה לא יעשו זאת עבורכם . שווה וחשוב מאוד! לבוא לתערוכות במחלקה ולהתבונן בביקורתיות ולחשוב האם זה עושה חשק. ועוד יותר חשוב לבוא לשיעורי סטודיו במהלך השנה זה ייתן לכם פרספקטיבה אמיתית איך לומדים פה . ובטוח יקל על תחילת שנה הראשונה. תתייעצו עם בוגרים ועם סטודנטים בנושאים טכניים. בלבד. כי לכל אחד יש דעה משלו על הלימודים אבל. נושאים טכניים זה יכל להועיל.
לבוא מוכנים ובידיעה שזהו מוסד הדורש הרבה זמן והשקעה.
בלימודים, חוץ ממסגרת הקורסים הרבים שיש לעבור, יש גם להשקיע שעות רבות בזמן הפנוי על ביצוע עבודות והגשות. כדאי לדעת שזו מסגרת שיכולה לתת ולהעניק אבל כדאי לדעת כיצד לספוג ולקחת בצורה הטובה ביותר את מה שיש למוסד הזה להעניק, לא לוותר ולהתעקש על מה שרוצים.
גם כמובן כדאי לדעת כיצד להתמודד עם ביקורת במוסד הזה, ולדעת שיש הרבה ביקורת וצריך לדעת איך ליישם אותה ולקחת אותה למקומות שיעזרו.
ובנוסף המליץ גם לא לקחת את האווירה התחרותית למקום קיצוני ולא לתת לזה להשפיע יותר מדיי, בסך הכל זה מוסד שפותח הרבה דלתות, קשרים ונסיון.
רצוי שתכינו את הכסף מראש. בשנה הראשונה רוב הסטודנטים לא מצליחים לשלב לימודים לצד עבודה ואלו שמתעקשים עלולים למצוא עצמם בחוץ (כל מה שכתבתי מתייחס רק למחלקה לתקשורת חזותית). בשנה השנייה גם עמוס מאוד. בשלישית וברביעית יש פחות דרישה להגיע ללימודים, אך העומס לא פוחת. והוא תלוי במידת ההשקעה של הסטודנט. דרושה השקעה עצומה, וזאת החלטה שצריך לשקול. אם רוצים לעבוד במקצוע ממש לא חייבים תואר. וניתן להרוויח הרבה כסף ללא תואר בתחום עם המיומנות שאין לאלו עם התואר. התואר הוא מאוד כללי, ואם לא באים עם ניסיון בתחום מלפני זה - יהיה קשה לסטודנט להצליח.
כדאי קודם להחליט עם עצמך מה אתה רוצה לעשות אחרי הלימודים ולא להגיע ללימודים כדי לברר את זה. זה לא מוסד מלטף והוא גם לא צריך להיות כזה. בגלל זה כדי לכל סטודנט להיכנס בראש שכנראה הוא הולך לעבוד קשה או להבין איך לפלס את דרכו פנימה והחוצה. יש לפעמים חופש מידי וצריך לדעת איך לתפוס את עצמך. כדאי להבין לאיזה מחלקה אתה באמת מתאים ולא ליפול על מחלקה שלא תענה על הצרכים שלך. כדי לא לגור בגבעה הצרפתית. כדאי לגוף במרכז העיר, רחביה או נחלאות. כדי לחשוב על תעסוקה לפני, בזמן ואחרי הלימודים כי עבודה לפעמים קשה לשלב. כדי לבוא מוכן. בהצלחה!!
המקצוע אותו אני לומד בבצלאל, הינו מקצוע מיוחד.
רוב המרצים שלנו נוהגים לומר פעמים רבות, שלא ניתן ללמד ארכיטקטורה, ויותר מכך, לא ניתן ללמוד אותה בדרכים הסטנדרטיות בהן לומדים מקצוע.
הלמידה במקצוע הזה הינה אישית והצמיחה וההתפתחות במקצוע תלויה בעשייה של הסטודנט וביכולת שלו ללמד את עצמו כל הזמן כלים חדשים ולפתח תובנות ויכולות חדשות. זהו מקצוע קשה מאוד שמצריך הרבה בגרות והרבה משמעת עצמית.
זהו גן עדן לאוהבי הדבר ולאנשים שזה באמת בדמם. מי שנמשך לזה, צריך לנסות להכניס את עצמו לעולם הנוקשה והמרתק הזה, ולגלות אם הוא אכן מתאים.
1. לחסוך הרבה כסף.
2. לחסוך הרבה כסף.
3. לא לגור במעונות- הם יקרים וניתן למצוא דירה באותו מחיר גם בעיר. מה גם שהגבעה הצרפתית שכונה שלא נעים להסתובב בה במיוחד, בטח לא כשחוזרים הביתה באמצע הלילה מהלימודים.
4. לחסוך הרבה כסף.
5. לעשות כמה שיותר סמסטר קיץ.
6. לא לקנות כלים וחומרים עד לסוף השנה הראשונה.
7. לגור בירושלים.
8.לעשות הכל הכל כדי לא לעבוד תוך כדי הלימודים ולא להיות בלחץ מזה.
9. להגיע ללמוד בבצלאל כי זה מקום מדהים ודוחף קדימה.
10. להירגע וליהנות מהלימודים. לזכור ששום בחירה היא לא פטאלית.
מוסד כמו בצלאל במסלול של תואר ראשון הוא מאוד אינטנסיבי ומאוד קשה לעבוד. בשנים הראשונות אני לא עבדתי בכלל כי לא היתה לי האפשרות. ולא הזמן. זה מאוד אינטנסיבי ללמוד 5 ימים בשבוע אבל אינני מתלוננת. צריך לדעת שבאים לבצלאל בראש פתוח. ראש פתוח לעשייה. לאינטנסיביות. לדרישות גבוהות ולתוצאות איכותיות. לפני הקבלה לבצלאל רצוי להכין תיק עבודות איכותי. מושקע המשקף את היכולות של הסטודנט ולמה בעצם כדאי לו ללמוד בבצלאל. חשוב מאוד להבין אתהראש של ראש המחלקה ושל המחלקה ככלל ולראות איך עובדים הדברים. ולהיות פתוח לשינויים.
שנה ראשונה ושנייה- אל תעבדו! זה ישחוק אותכם וחבל! בחופשות סמסטר וסופי שבוע (אחרי שנה ראשונה) ניתן למצוא עבודה ולהרוויח קצת את מה שהוצאתם בלימודים- יש הוצאות רבות! חומרים וכלי עבודה לא זולים, אך אם מתארגנים בתחילת שנה לקנייה משותפת ומבררים בשנים האחרות ממי קנו, ניתן להגיע למחירים לוחים יותר (עדיין לא זול- אז להתכונן לעניין). בשנה שלישית העסק קצת נרגע, עדיין צריך לעבוד קשה להגשות אך הן אינן קורות כול שבוע, אז יש מרווח נשימה. אבל בסך הכול תואר מגניב שיש מה לעשות איתו בהמשך!
ללכת בעקבות החלומות. לא לפתח יותר מידי ציפיות לגבי מטרה כי הדברים הם תהליך תמידי, בעיקר בעולם האמנות כלומר הדברים הם במצב מטאמורפוזי גם כן אבל ברמת התוצאות הן בהתאם לדעה והשכל, גם כן אסתטיקה היא קשורה למחמד מאד סובייקטיבי, צריך לזכור בזמן הלימודים להישאר נאמן למקורות שגרמו לך להיכנס אל תוך מוסד הלימודים ובהתאם לכך לסנן את הידע שאינך עושה בו שימוש ולהשתמש בדברים שיתאמו לצרכיך, אני כותבת זאת כי יש נטייה לקבל אובר דואוז של מידע וזה עלול לבלבל מאד.
קודם כל לעשות בדיקות רקע ולברר בדיוק מה לומדים ואיך התחום שבחרת.. לבוא להתרשם להכנס לסדנאות באמצע שיעורים(זה בסדר) לשאול שאלותולהתייעץ עם המזכירות ראשי מחלקות ולבוא ליום פתוח!! אבל גם ביום לימודים רגיל..להרגיש את המקום..
לא לצפות יותר מדי ולא לפנטז על קסמים שיקרו...אתם היוצרים ואתםתעשו את הקסמים..
להשקיע בתיק עבודות ולבוא מוכניםלראיון אחרי חיש לך לפחות 2 שמות של מעצבים בתחום אחד ישראלי ואחד לא. לברר על המבחני כניסה עםמישהו שכברלומד שם.
לפני שאתם עוברים לירושלים, יש לשקול היטב כל פן בבחירה. העיר הינה עיר קשה, למגורים, תחבורה, והחיים הכללים.
מציאת עבודה הינה בלתי אפשרית בשילוב לימודים שנה א׳ וב׳, והכל יקר בטירוף.
חיי החברה יכולים להיות נחמדים אם מסתפקים בשלושת הפאבים הקבועים באיזור השוק ועוד 2 באיזור יפו מרכז.
תצפו לתת תנאי מחייה ולקור מהגיהנום בחורף.
מידי פעם לפעם יש ביקור של אובמה, מרתון, סופת שלגים, או מלחמה שמשביתים את כל החיים בבירה.
בקיצור- ח ו ו י ה ...
אל תראו את התואר הראשון שלכם כדבר שאתם חייבים לעסוק בו אחרי כן לכל חייכם, קחו את הזמן להבין מה בא לכם לעשות בחייכם, תלמדו משהו שמושך אתכם באמת וזה גם בסדר להתחרט באמצע, אבל תתחילו, אל תפחדו להתחיל מהמחשבה שאתם לא יודעים מה ללמוד ובמה אתם טובים. תאמינו בעצמכם שאתם טובים ושאין גבולות ושאין חוקים ושאין עוד אנשים שיכולים להיות יותר טובים מכם ו"מאיימים" על מקומכם בתעשייה, אתם הכי טובים ואתם מיוחדים כל אחד בדרכו יש לו מה לתרום שלאחר אין
אני ממליצה לכל תלמיד שיש לו קישורים באחד מתחומי בצלאל שינצל את זה ויירשם. לפני ההרשמה בבצלאל יכוונו אותו לכמה מחלקות תלוי במה שהוא אוהב, מכינים אותו למבחני הקבלה, עוזרים לו בהכנת תיק עבודות
עוזרים מאוד בתשלום שכר הלימודים מחלקים אותו לתשלומים נוחים תלוי במצבך הכספי
מקבלים מלגות הסכום המתקבל תלוי במצב הכלכלי בבית
מקבלים חונך לעזור בלימודים "אחד לאחד "
עוזרים ללמוד עברית אם ספת האם לא עברית
בקיצור כדאי לכם
בתור סטודנטית בשנה שלישית, העצות שאני יכולה לתת לסטודנטים שמתחילים ללמוד הן לבצע את מטלות הבית באותו יום במידה וניתן, או לפחות כמה שיותר מהר משום שיש מטלות בית מרובות וכשהן מצטברות, יכול להיווצר המון לחץ. למי שיש אפשרות לבשל בבית, אני ממליצה להביא אוכל בקופסא משום שמאוד יקר לקנות באופן יום-יומי מהקפיטריה. בשיעורים מסוימים כדאי לעשות קניות משותפות לחומרים ולהיערך מראש משום שסך החומרים יכול להצטבר לסכומים מאוד גבוהים.
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות