סקר הסטודנטים הרשמי, שאלנו 31,868 סטודנטים איפה הכי כדאי ללמוד:
באפשרותך לחפש לפי מקצוע לימודים כללי (משפטים או פסיכולוגיה) או לפי מוסד לימודים ספציפי (לוינסקי או פרס)
תקציר הסקר: מדעי הרוח
עודכן ב 17/06/2026

שאלנו 621 סטודנטים ובוגרים איך הלימודים במדעי הרוח וקיבלנו תשובות מעניינות!
  • המוסדות המובילים במקצוע היו: לימודי ארץ ישראל - מכללת כנרת אשר דורג במקום הראשון ומייד אחריו במקום השני תואר ראשון אמנות יצירה - אוניברסיטת חיפה ובמקום השלישי לימודי האסלאם והמזרח התיכון - האוניברסיטה העברית
  • 67% אמרו שאפשר לשלב לימודים ועבודה.
  • 55% אמרו שהלימודים במדעי הרוח מקנים כלים מעשיים לעבודה במקצוע.
  • הסטודנטים הכי חברותיים במסלול נמצאים בגליל מערבי- שימור המורשת של מבנים ואתרים.
  • המרצים שנותנים יחס אישי ברמה הגבוה ביותר נמצאים בגליל מערבי- שימור המורשת של מבנים ואתרים והמרצים שמעבירים את החומר בצורה המעניינת ביותר נמצאים בגליל מערבי- שימור המורשת של מבנים ואתרים
מה הם חשבו על הלימודים? איפה היה הכי קשה להתקבל? מאיזה מוסד היו הכי מרוצים? האם ניתן לשלב לימודים ועבודה? ואיזה טיפים יש להם לסטודנטים לעתיד? קראו את המידע המלא
איפה הכי כדאי ללמוד מדעי הרוח? 621 סטודנטים החליטו
מסלול מספר מדרגים דירוג מרצים קושי להתקבל קושי הלימודים שירותי מנהלה דירוג כללי
לימודי ארץ ישראל - מכללת כנרת 11 3.6 2.4 4.3 4.5 4.7
תואר במוסיקה - הקריה האקדמית אונו 14 3.9 2.9 4.3 4.6 4.5
אוניברסיטת תל אביב - התכנית הרב תחומית במדעי הרוח 15 3.7 2.5 3.9 4.0 4.3
העברית - לימודי מדעי הרוח 16 4.0 2.7 3.8 4.2 4.3
תואר ראשון באמנות רב תחומית - שנקר 42 4.2 3.2 4.4 4.4 4.3
לימודי מדעי הרוח - אוניברסיטת בר אילן 14 3.6 2.6 4.4 4.1 4.3
תואר במחול, תנועה וכוריאוגרפיה - אקדמיה למוסיקה ולמחול 13 4.0 3.2 4.3 3.4 4.2
מדעי הרוח - האוניברסיטה הפתוחה 36 3.8 1.7 3.8 4.1 4.2
אנגלית לתואר ראשון - חיפה 20 3.6 2.4 3.8 3.8 4.2
לימודי ישראל והמזרח התיכון - אריאל 7 3.4 2.9 3.9 4.0 4.1
תואר רב תחומי - תל חי 40 3.3 2.6 3.6 3.7 4.1
ספיר - תרבות - יצירה והפקה 16 3.3 2.3 3.9 4.1 4.1
לימודי המזרח התיכון - אוניברסיטת בן-גוריון 14 3.3 2.1 3.5 3.6 4.0

ייעוץ אישי חינם מחשבון תנאי קבלה
חוות דעת של סטודנטים על מדעי הרוח
התקבלו 621 דירוגיםבציון ממוצע: 4.2 מתוך 5

אוניברסיטת בן גוריון
15/06/2026

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

הרמה נמוכה יחסית למוסדות אחרים

על הקמפוס

אחלה אנשים קמפוס ענק בלי שאטלים

אוניברסיטת בן גוריון
15/06/2026

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

הקרבה של האוניברסיטה לדירה. הבניינים באוניברסיטה קרובים. על אף הביקורת על האגודה אני מאוד מבסוט ממנה קרא עוד...

על הקמפוס

אווירה טובה וחברתית. המרצים ברובם מאוד טובים וקשובים. הקמפוס עצמו יפה ונקי


טיפים מסטודנטים שכבר למדו
מוריה
לשים לב באילו קורסים יותר להשקיע ואילו פחות, לארגן קבצים ותיקיות, לחפש מקורות מידע על קורסים משנים קודמות
אוניברסיטת בן גוריון
מוריה
מדעי הרוח והחברה - אוניברסיטת בן-גוריון
אושרת
מי שמעוניין ללמוד יעשה זאת אבל צריך תקציב גבוה והרבה כוח רצון וסבלנות כי זה לא קל
האוניברסיטה הפתוחה
אושרת
מדעי החברה והרוח - האוניברסיטה הפתוחה
יפי
אף פעם אל תתייאשו, תתעקשו להצליח ואל תתנו לקושי להוריד אתכם
האוניברסיטה הפתוחה
יפי
מדעי הרוח והחברה - האוניברסיטה הפתוחה
עדן
למידה יומיומית, סיכום הרצאות, תשאלו על כל מה שאתם לא מבינים
מכללת אורנים
עדן
אורנים - מתמטיקה בשילוב מדעי הרוח
בתחילה לפני שהחלטתי מה ללמוד, היה נראה לי שזו החלטה עצומה. לאחר התחלת הלימודים, הכל היה נראה כל כך פשוט וגמיש, שבועיים של שינויים בקורסים שאפשר לעבור מחלקה או קורסים, אפשר בכל שלב לשנות הרשמה והמון סטודנטים עוברים ממחלקה למחלקה אפילו בסוף סמסטר או סוף שנה או אפילו לאחר שנתיים. זה לא בזבוז זמן. כל הרצאה מלמדת אותך משהו חדש ובגדול הלימודים מפתחים חשיבה שלא הייתה קודם. הרבה יותר רציונלית ויצירתית וביקורתית. זהו אורח חיים. הלימודים זה לא סתם עוד שלב, זה חלק מהחיים שלי עכשיו. כמובן שתוך כדי החיים ממשיכים ואני עובדת במשרה חלקית ויוצאת וגם מצטיינת בלימודים. והכל בסדר, זה לא שהעולם עוצר עד שמסיימים ללמוד. זה כיף, ושונה מהתיכון בצורה קיצונית. תבחרו ללמוד אך ורק מה שאתם אוהבים כי כשנכנסים לאקדמיה (לאוניברסיטה בעיקר) אתם מגלים המון המון תחומים שקשורים למה שאתם אוהבים והרבה כיוונים להמשיך בהם שלא חשבתם קודם לכן. אני לדוגמא, מאוד אוהבת אמנות. זה מה שהלכתי ללמוד ( כמובן אחרי תהליכים ארוכים...) וגיליתי את האפשרויות לתואר שני ולהמשיך לדוקטורט לחקור שזה הכי מעניין בעולם. גיליתי את עולם המוזיאונים ושימור מבנים ויצירות, גיליתי את התחום של האוצרות. לדוגמה, קיבלנו הצעה להשתתף בפרויקט שימור טירות בצרפת. שזה מדהים ומפתיע. ועוד המון דברים שונים ומוזרים שלא הייתי מעלה בדעתי קודם. הכי חשוב ליהנות. החיים הם לא חזרה גנרלית. אל תפספסו את הרגע. פריצות הדרך בדרך כלל נעשות על ידי אשפים בתחומם, כאלה שאף פעם לא ויתרו על החלום. אם אתם דואגים מבחינה כלכלית מיידית, תוכלו תמיד לעשות תעודת הוראה וכך גם לעסוק במה שאתם אוהבים וגם לתרום ולסייע לאחרים, וגם תהיה לכם הכנסה בטוחה שבעזרתה תוכלו להתפתח בתחום שבחרתם.
אוניברסיטת בן גוריון
אושרת
לימודי אמנויות - אוניברסיטת בן גוריון
לפי דעתי כדאי להגיע ללימודים לאחר תקופה של עבודה על מנת להצליח להשקיע בלימודים ולא להזדקק להכנסות נוספות (במידת האפשר כמובן), אני ממליצה מאד להגיע לשלב הסטודנטיאלי מתוך בשלות ובגרות ללמידה והתרכזות, כדי שהחוויה תהיה מעמיקה וממצה. כדאי לבחור תחום שמעניין לסטודנט לעסוק בו ולא רק כזה שיקנה מקצוע, ומאידך חשוב להרגיש שהלימודים מקנים משהו חדש לחיים, שמייחד אותם מיתר העיסוקים. עוד דבר- הייתי ממליצה כמה שניתן לקחת בתחילת התואר קורסים מגוונים, על מנת להכיר ולהיחשף למגוון תחומי עניין.
האוניברסיטה העברית בירושלים
נעמי
תואר בפילוסופיה
ראשית ממליצה למי שהתחיל ללמוד שיגיע ממקום שלם ומכך שאם הוא מתחיל ללמוד אז זה בא מתוך החלטה שזה הזמן המתאים ביותר ולא לבוא מתוך אילוץ כי אז לא נהנים מהלימודים. שנית ממליצה להשקיע בלימודים כי בסופו של דבר התוצר שתקבל בסוף השנה יהווה עבורך מפתח להתקבל לעבודות שונות..ממליצה לקחת את הדברים בפוםרוציה וגם אם לא הצלחתם במבחן או שניים זו להתייאש..תמיד אפשר לשפר ולהשתפר. וכמובן ממליצה להנות מהאוירה הסוטדניאלית זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים וחברים לחיים. בהצלחה!
אוניברסיטת בר אילן
שיר
ב.א רב תחומי
אני ממליצה להגיע ברוגע, לוקח זמן להתחבר להכיר ולהבין מה הולך סביבכם, אל תתייאשו אם על היום הראשון לא הכל ברור תזכרו שזה לוקח זמן ולא להתייבש לשאול, כולם בשוק בהתחלה. תשקיעו בלימודים תקשיבו בשיעורים ותגיעו מוכנים לשיעור ולמבחנים אחרת חבל על הכסף והזמן שאתם משקיעים במוסד הזה, השתדלו לעשות רשימות ולארגן את הזמן נכון כך יהיה לכם זמן ללימודים ולפנאי וזכרו, להיות סטודנט זה לא קל אבל זה תקופה וזה עובר הכל בראש וצריך לדעת איך לקחת את זה... בהצלחה!
אוניברסיטת חיפה
מעיין
תיאטרון
הייתי ממליצה לסטודנטים עתידיים לבדוק את התואר אליו הם רוצים להירשם לא רק בין דפי האוניברסיטה שכן יש פער רב בין מה שנכתב באתרי המוסדות הללו לבין המציאות- את עיקר המידע קיבלתי מסטונדטים בשנים שמעליי ודווקא המידע שניתן מהם היה המידע האמין ביותר שהתברר בדיעבד כנכון וקולע. בנוסף הייתי ממליצה לבחון טרם ההרשמה את המלגות המוצעות וחילופי הסטודנטים ולוודא כי התוכניות שאתם מעוניינים בהם אכן קיימות באוניברסיטה אליה אתם מגיעים.
אוניברסיטת בן גוריון
נטעלי
תואר במזרחנות
תבחרו את הנושא שאתם אוהבים ואתם באמת רואים עצמכם בו תחשבו טוב על הנושא ותהיו רציניח הלימודים חבייה מהממת ואין ספר שלו חזרתי בזמן ונתנו לי לבחור עוד פעם ללמוד הייתי למודת באותו מוסד מכללת גליל מערבי ואותו מקצוע ביעקר הייתי בוחרת תמיד ללמוד כי זאת חבייה תלוה אותנו במחשבה בעתיד . תהנו מלימודים ותעזרו לסטודנטים אפילו אפ אף אחד לא עזר לכם תתמיד תתחילו בעצמך והשינוי לטוב יגיע המון הצלחה לכפ.
המכללה האקדמית גליל מערבי
ביאן
גליל מערבי- שימור המורשת של מבנים ואתרים
לסטודנטים לתואר במזרח תיכון בכלל, ולא רק בבר אילן הייתי ממליצה להתמקד כל השנה בערבית הספרותית כי זה נושא שבנוי משכבות וחייבים ללמוד טוב את הבסיס בשנה הראשונה, וזאת מלבד שהקורסים בערבית הספרותית מהווים חלק נכבד מהתואר ומהנקודות. לסטודנטים מבר אילן הייתי ממליצה מאוד לא לקחת קורסי יהדות בלימוד עצמי מפני שהמבחנים בקורסים אלה בדרך כלל לא הוגנים (לדעתי ולדעת אנשים אחרים ששמעתי).
אוניברסיטת בר אילן
רננה
תואר במזרחנות
שהבחירה באונ' חיפה תהיה אחרי שנבדקו אופציות אחרות זה לא מתאים לכל אחד בטח שלא למי שמחפש חוויה חברתית מרשימה או חווית לימוד נוחה. זה בעיקר מיועד למי שרוצה תואר מאוניברסיטה ולא ממכללה מסיבות שונות ולאילו שלא מוצאים את התואר שהם רוצים במקומות אחרים והוא קיים רק באוניברסיטת חיפה. באופן כללי הייתי ממליצה ללמוד שם בעיקר לסטודנטים במדעי הרוח וטיפול באומנות.
אוניברסיטת חיפה
שיר
תואר בספרות
התחלתי ללמוד בסמסטר ב' בכדי להקל על עצמי את שלוש השנים הקרובות, אני אמליץ מאוד לסטודנטים מתלבטים לעשות כמוני, כי כעת אני מתחילה את שנת הלימודים עם הרבה פחות לחץ, לאחר שהשלמתי שעות רבות שיורדות מהסמסטרים העמוסים גם ככה. כמו כן למי שעתיד להתחיל לימודי שפה אני מאוד ממליצה להתחיל ללמוד את השפה, אפילו באופן הבסיסי ביותר, לפני לימודי התואר.
אוניברסיטת תל אביב
נועה
לימודי מזרח אסיה
לברר לפני תחילת הלימודים יותר על התחום שבו אתם בוחרים, מה ניתן לעשות איתו בעתיד?
לברר הכול כשאתם כבר בתוך המוסד, מחנות הצילום, ספרייה, אגודה, בית קפה וכו׳....
משום שישנם דברים שאף אחד לא מציין שהיו עוזרים מאוד בשנה ראשונה ושנייה, ובשלישית לדעת אותם זה מבאס.
וכמובן לבחור תחום שיעניין אתכם ולא רק יכניס כסף, כי 3-4 שנים בזבוז זה חבל.
אוניברסיטת חיפה
שימרית
אמנות יצירה
למעוניינים בלימודי פילוסופיה כללית, אמליץ לקרוא אודות מסלולי הלימוד השונים כיוון שלימודי קורסי ההמשך והסמינרים המתקדמים בנויים כך שהם בגדר המשך רק לשני תחומי הלימוד בהם בחרתם להעמיק מהשנה השנייה. מי שאינו יודע במה הוא מעוניין להתחיל, מומלץ לקחת כמה שיותר מבואות בשנה הראשונה כדי לפתוח את אפשרויות ההעמקה בשנים שלאחר מכן.
אוניברסיטת תל אביב
עידן
לימודי יהדות ומחשבת ישראל
אני מאמינה שהלימודים לתואר ראשון בהחלט מכניסים ערך מוסף לחיים. בכל זאת, אני דוגלת שלא חייב ללמוד בכוח ואם אין משהו שקורץ לך, לא בכוח. אני אישיתי לקחתי את הזמן והחלטתי שאני לא מתפשרת על עוד מסלול מן המניין בשביל להיות "עוד אחת" מפס הייצור של תואר ראשון. שאם כבר אני הולכת על זה- אז שיעניין אותי ולא משנה כלום.
המכללה האקדמית ספיר
נופר
ספיר - תרבות, יצירה והפקה
אני ממליץ לכל סטודנט לקחת נשימה ארוכה בשנה הראשונה ולהבין כי הוא נכנס להליך של למידה ולפיכך דרושה סבלנות רבה. יש הרבה קשיים (לי היו) בעיקר בשנה הראשונה. ההיכרות עם הסטודנטים האחרים היא ראשונית. עבור מי שהגיע מחוץ לחיפה ולא מכיר אף אחד זה לא פשוט. אח"כ מתחילים להכיר וזה ממש נחמד כי האנשים מאוד נחמדים.
אוניברסיטת חיפה
ערן
תואר בהיסטוריה
בקורס לימוד הערבית הספרותית יש לחשוב על עוד דרכים לעזרה עבור תלמידים שמתקשים בהבנת היסודות. לגבי מקומות החניה, לא יכול להיות שאני צריך להסתכן כשאני בא ב08.00 בבוקר, במעבר שני כבישים כל כך מסוכנים, ללא ראות טובה ! אם יש לי טיפ..אז הדבר הראשון שיש לעשות הוא להסדיר את הנושא הזה..פשוט סכנת חיים.
אוניברסיטת חיפה
אורפז חי
תואר במזרחנות ובפילוסופיה
אני ממליצה לדעת היטב ולהתעמק בתכנית הלימודים לפני ההרשמה לקורסים. נכון שיש תארים שאין בכלל בחירה בקורסים, אבל במדעי הרוח ממש חשוב לשים לב שלוקחים את כל החובות, שבוחרים את קורסי הבחירה המתאימים, ושלוקחים מספיק נקודות זכות לתואר. חשוב ממש לדעת את חובות הפקולטה והחוג גדי לא להידפק בשנים הבאות.
האוניברסיטה העברית בירושלים
הילה
היסטוריה ותולדות האמנות
---לכו ללמוד מה שאתם אוהבים!!!!!--- לעשות תואר במקצוע שלא מתחברים אליו זה סיוט... לפי דעתי, חייב להיות חיבור בין הסטודנט לבין מה שהוא לומד. ברור שיש קורסים שפחות מעניינים, אבל ככה זה... תמיד תשקיעו, תתאמצו, תשאפו, ואל תשכחו גם להנות ולהשתחרר מידי פעם...
שיהיה המון בהצלחה! :-)
אוניברסיטת בר אילן
תמר
תולדות האומנות