| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| לימודי ארץ ישראל - מכללת כנרת | 11 | 3.6 | 2.4 | 4.3 | 4.5 | 4.7 |
| תואר במוסיקה - הקריה האקדמית אונו | 14 | 3.9 | 2.9 | 4.3 | 4.6 | 4.5 |
| אוניברסיטת תל אביב - התכנית הרב תחומית במדעי הרוח | 15 | 3.7 | 2.5 | 3.9 | 4.0 | 4.3 |
| העברית - לימודי מדעי הרוח | 16 | 4.0 | 2.7 | 3.8 | 4.2 | 4.3 |
| תואר ראשון באמנות רב תחומית - שנקר | 42 | 4.2 | 3.2 | 4.4 | 4.4 | 4.3 |
| לימודי מדעי הרוח - אוניברסיטת בר אילן | 14 | 3.6 | 2.6 | 4.4 | 4.1 | 4.3 |
| תואר במחול, תנועה וכוריאוגרפיה - אקדמיה למוסיקה ולמחול | 13 | 4.0 | 3.2 | 4.3 | 3.4 | 4.2 |
| מדעי הרוח - האוניברסיטה הפתוחה | 36 | 3.8 | 1.7 | 3.8 | 4.1 | 4.2 |
| אנגלית לתואר ראשון - חיפה | 20 | 3.6 | 2.4 | 3.8 | 3.8 | 4.2 |
| לימודי ישראל והמזרח התיכון - אריאל | 7 | 3.4 | 2.9 | 3.9 | 4.0 | 4.1 |
| תואר רב תחומי - תל חי | 40 | 3.3 | 2.6 | 3.6 | 3.7 | 4.1 |
| ספיר - תרבות - יצירה והפקה | 16 | 3.3 | 2.3 | 3.9 | 4.1 | 4.1 |
| לימודי המזרח התיכון - אוניברסיטת בן-גוריון | 14 | 3.3 | 2.1 | 3.5 | 3.6 | 4.0 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
הקרבה של האוניברסיטה לדירה. הבניינים באוניברסיטה קרובים. על אף הביקורת על האגודה אני מאוד מבסוט ממנה. האירועים החברתיים קרא עוד...
על הקמפוסאווירה טובה וחברתית. המרצים ברובם מאוד טובים וקשובים. הקמפוס עצמו יפה ונקי
לשים לב באילו קורסים יותר להשקיע ואילו פחות, לארגן קבצים ותיקיות, לחפש מקורות מידע על קורסים משנים קודמות
מי שמעוניין ללמוד יעשה זאת אבל צריך תקציב גבוה והרבה כוח רצון וסבלנות כי זה לא קל
אף פעם אל תתייאשו, תתעקשו להצליח ואל תתנו לקושי להוריד אתכם
למידה יומיומית, סיכום הרצאות, תשאלו על כל מה שאתם לא מבינים
בתחילה לפני שהחלטתי מה ללמוד, היה נראה לי שזו החלטה עצומה. לאחר התחלת הלימודים, הכל היה נראה כל כך פשוט וגמיש, שבועיים של שינויים בקורסים שאפשר לעבור מחלקה או קורסים, אפשר בכל שלב לשנות הרשמה והמון סטודנטים עוברים ממחלקה למחלקה אפילו בסוף סמסטר או סוף שנה או אפילו לאחר שנתיים. זה לא בזבוז זמן. כל הרצאה מלמדת אותך משהו חדש ובגדול הלימודים מפתחים חשיבה שלא הייתה קודם. הרבה יותר רציונלית ויצירתית וביקורתית. זהו אורח חיים. הלימודים זה לא סתם עוד שלב, זה חלק מהחיים שלי עכשיו. כמובן שתוך כדי החיים ממשיכים ואני עובדת במשרה חלקית ויוצאת וגם מצטיינת בלימודים. והכל בסדר, זה לא שהעולם עוצר עד שמסיימים ללמוד. זה כיף, ושונה מהתיכון בצורה קיצונית. תבחרו ללמוד אך ורק מה שאתם אוהבים כי כשנכנסים לאקדמיה (לאוניברסיטה בעיקר) אתם מגלים המון המון תחומים שקשורים למה שאתם אוהבים והרבה כיוונים להמשיך בהם שלא חשבתם קודם לכן. אני לדוגמא, מאוד אוהבת אמנות. זה מה שהלכתי ללמוד ( כמובן אחרי תהליכים ארוכים...) וגיליתי את האפשרויות לתואר שני ולהמשיך לדוקטורט לחקור שזה הכי מעניין בעולם. גיליתי את עולם המוזיאונים ושימור מבנים ויצירות, גיליתי את התחום של האוצרות. לדוגמה, קיבלנו הצעה להשתתף בפרויקט שימור טירות בצרפת. שזה מדהים ומפתיע. ועוד המון דברים שונים ומוזרים שלא הייתי מעלה בדעתי קודם. הכי חשוב ליהנות. החיים הם לא חזרה גנרלית. אל תפספסו את הרגע. פריצות הדרך בדרך כלל נעשות על ידי אשפים בתחומם, כאלה שאף פעם לא ויתרו על החלום. אם אתם דואגים מבחינה כלכלית מיידית, תוכלו תמיד לעשות תעודת הוראה וכך גם לעסוק במה שאתם אוהבים וגם לתרום ולסייע לאחרים, וגם תהיה לכם הכנסה בטוחה שבעזרתה תוכלו להתפתח בתחום שבחרתם.
לפי דעתי כדאי להגיע ללימודים לאחר תקופה של עבודה על מנת להצליח להשקיע בלימודים ולא להזדקק להכנסות נוספות (במידת האפשר כמובן), אני ממליצה מאד להגיע לשלב הסטודנטיאלי מתוך בשלות ובגרות ללמידה והתרכזות, כדי שהחוויה תהיה מעמיקה וממצה. כדאי לבחור תחום שמעניין לסטודנט לעסוק בו ולא רק כזה שיקנה מקצוע, ומאידך חשוב להרגיש שהלימודים מקנים משהו חדש לחיים, שמייחד אותם מיתר העיסוקים. עוד דבר- הייתי ממליצה כמה שניתן לקחת בתחילת התואר קורסים מגוונים, על מנת להכיר ולהיחשף למגוון תחומי עניין.
ראשית ממליצה למי שהתחיל ללמוד שיגיע ממקום שלם ומכך שאם הוא מתחיל ללמוד אז זה בא מתוך החלטה שזה הזמן המתאים ביותר ולא לבוא מתוך אילוץ כי אז לא נהנים מהלימודים. שנית ממליצה להשקיע בלימודים כי בסופו של דבר התוצר שתקבל בסוף השנה יהווה עבורך מפתח להתקבל לעבודות שונות..ממליצה לקחת את הדברים בפוםרוציה וגם אם לא הצלחתם במבחן או שניים זו להתייאש..תמיד אפשר לשפר ולהשתפר. וכמובן ממליצה להנות מהאוירה הסוטדניאלית זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים וחברים לחיים. בהצלחה!
אני ממליצה להגיע ברוגע, לוקח זמן להתחבר להכיר ולהבין מה הולך סביבכם, אל תתייאשו אם על היום הראשון לא הכל ברור תזכרו שזה לוקח זמן ולא להתייבש לשאול, כולם בשוק בהתחלה. תשקיעו בלימודים תקשיבו בשיעורים ותגיעו מוכנים לשיעור ולמבחנים אחרת חבל על הכסף והזמן שאתם משקיעים במוסד הזה, השתדלו לעשות רשימות ולארגן את הזמן נכון כך יהיה לכם זמן ללימודים ולפנאי וזכרו, להיות סטודנט זה לא קל אבל זה תקופה וזה עובר הכל בראש וצריך לדעת איך לקחת את זה... בהצלחה!
הייתי ממליצה לסטודנטים עתידיים לבדוק את התואר אליו הם רוצים להירשם לא רק בין דפי האוניברסיטה שכן יש פער רב בין מה שנכתב באתרי המוסדות הללו לבין המציאות- את עיקר המידע קיבלתי מסטונדטים בשנים שמעליי ודווקא המידע שניתן מהם היה המידע האמין ביותר שהתברר בדיעבד כנכון וקולע. בנוסף הייתי ממליצה לבחון טרם ההרשמה את המלגות המוצעות וחילופי הסטודנטים ולוודא כי התוכניות שאתם מעוניינים בהם אכן קיימות באוניברסיטה אליה אתם מגיעים.
תבחרו את הנושא שאתם אוהבים ואתם באמת רואים עצמכם בו תחשבו טוב על הנושא ותהיו רציניח הלימודים חבייה מהממת ואין ספר שלו חזרתי בזמן ונתנו לי לבחור עוד פעם ללמוד הייתי למודת באותו מוסד מכללת גליל מערבי ואותו מקצוע ביעקר הייתי בוחרת תמיד ללמוד כי זאת חבייה תלוה אותנו במחשבה בעתיד . תהנו מלימודים ותעזרו לסטודנטים אפילו אפ אף אחד לא עזר לכם תתמיד תתחילו בעצמך והשינוי לטוב יגיע המון הצלחה לכפ.
לסטודנטים לתואר במזרח תיכון בכלל, ולא רק בבר אילן הייתי ממליצה להתמקד כל השנה בערבית הספרותית כי זה נושא שבנוי משכבות וחייבים ללמוד טוב את הבסיס בשנה הראשונה, וזאת מלבד שהקורסים בערבית הספרותית מהווים חלק נכבד מהתואר ומהנקודות. לסטודנטים מבר אילן הייתי ממליצה מאוד לא לקחת קורסי יהדות בלימוד עצמי מפני שהמבחנים בקורסים אלה בדרך כלל לא הוגנים (לדעתי ולדעת אנשים אחרים ששמעתי).
שהבחירה באונ' חיפה תהיה אחרי שנבדקו אופציות אחרות זה לא מתאים לכל אחד בטח שלא למי שמחפש חוויה חברתית מרשימה או חווית לימוד נוחה. זה בעיקר מיועד למי שרוצה תואר מאוניברסיטה ולא ממכללה מסיבות שונות ולאילו שלא מוצאים את התואר שהם רוצים במקומות אחרים והוא קיים רק באוניברסיטת חיפה. באופן כללי הייתי ממליצה ללמוד שם בעיקר לסטודנטים במדעי הרוח וטיפול באומנות.
התחלתי ללמוד בסמסטר ב' בכדי להקל על עצמי את שלוש השנים הקרובות, אני אמליץ מאוד לסטודנטים מתלבטים לעשות כמוני, כי כעת אני מתחילה את שנת הלימודים עם הרבה פחות לחץ, לאחר שהשלמתי שעות רבות שיורדות מהסמסטרים העמוסים גם ככה. כמו כן למי שעתיד להתחיל לימודי שפה אני מאוד ממליצה להתחיל ללמוד את השפה, אפילו באופן הבסיסי ביותר, לפני לימודי התואר.
לברר לפני תחילת הלימודים יותר על התחום שבו אתם בוחרים, מה ניתן לעשות איתו בעתיד?
לברר הכול כשאתם כבר בתוך המוסד, מחנות הצילום, ספרייה, אגודה, בית קפה וכו׳....
משום שישנם דברים שאף אחד לא מציין שהיו עוזרים מאוד בשנה ראשונה ושנייה, ובשלישית לדעת אותם זה מבאס.
וכמובן לבחור תחום שיעניין אתכם ולא רק יכניס כסף, כי 3-4 שנים בזבוז זה חבל.
למעוניינים בלימודי פילוסופיה כללית, אמליץ לקרוא אודות מסלולי הלימוד השונים כיוון שלימודי קורסי ההמשך והסמינרים המתקדמים בנויים כך שהם בגדר המשך רק לשני תחומי הלימוד בהם בחרתם להעמיק מהשנה השנייה. מי שאינו יודע במה הוא מעוניין להתחיל, מומלץ לקחת כמה שיותר מבואות בשנה הראשונה כדי לפתוח את אפשרויות ההעמקה בשנים שלאחר מכן.
אני מאמינה שהלימודים לתואר ראשון בהחלט מכניסים ערך מוסף לחיים. בכל זאת, אני דוגלת שלא חייב ללמוד בכוח ואם אין משהו שקורץ לך, לא בכוח. אני אישיתי לקחתי את הזמן והחלטתי שאני לא מתפשרת על עוד מסלול מן המניין בשביל להיות "עוד אחת" מפס הייצור של תואר ראשון. שאם כבר אני הולכת על זה- אז שיעניין אותי ולא משנה כלום.
אני ממליץ לכל סטודנט לקחת נשימה ארוכה בשנה הראשונה ולהבין כי הוא נכנס להליך של למידה ולפיכך דרושה סבלנות רבה. יש הרבה קשיים (לי היו) בעיקר בשנה הראשונה. ההיכרות עם הסטודנטים האחרים היא ראשונית. עבור מי שהגיע מחוץ לחיפה ולא מכיר אף אחד זה לא פשוט. אח"כ מתחילים להכיר וזה ממש נחמד כי האנשים מאוד נחמדים.
בקורס לימוד הערבית הספרותית יש לחשוב על עוד דרכים לעזרה עבור תלמידים שמתקשים בהבנת היסודות. לגבי מקומות החניה, לא יכול להיות שאני צריך להסתכן כשאני בא ב08.00 בבוקר, במעבר שני כבישים כל כך מסוכנים, ללא ראות טובה ! אם יש לי טיפ..אז הדבר הראשון שיש לעשות הוא להסדיר את הנושא הזה..פשוט סכנת חיים.
אני ממליצה לדעת היטב ולהתעמק בתכנית הלימודים לפני ההרשמה לקורסים. נכון שיש תארים שאין בכלל בחירה בקורסים, אבל במדעי הרוח ממש חשוב לשים לב שלוקחים את כל החובות, שבוחרים את קורסי הבחירה המתאימים, ושלוקחים מספיק נקודות זכות לתואר. חשוב ממש לדעת את חובות הפקולטה והחוג גדי לא להידפק בשנים הבאות.
---לכו ללמוד מה שאתם אוהבים!!!!!--- לעשות תואר במקצוע שלא מתחברים אליו זה סיוט... לפי דעתי, חייב להיות חיבור בין הסטודנט לבין מה שהוא לומד. ברור שיש קורסים שפחות מעניינים, אבל ככה זה... תמיד תשקיעו, תתאמצו, תשאפו, ואל תשכחו גם להנות ולהשתחרר מידי פעם...
שיהיה המון בהצלחה! :-)
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות