| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים - לימודי קלינאות תקשורת | 33 | 4.2 | 4.0 | 4.0 | 3.9 | 4.4 |
| אריאל - לימודי קלינאות תקשורת | 32 | 4.4 | 3.8 | 3.8 | 3.7 | 4.4 |
| לימודי קלינאות תקשורת - הקריה האקדמית אונו | 32 | 4.4 | 3.8 | 4.2 | 3.6 | 4.3 |
| קלינאות תקשורת - אוניברסיטת תל אביב | 21 | 4.5 | 3.7 | 3.8 | 2.9 | 4.1 |
| קלינאות תקשורת - אוניברסיטת חיפה | 45 | 4.1 | 3.7 | 3.8 | 2.8 | 4.0 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
את החברה
על הקמפוסקמפוס נחמד. רק פחות מרוצה ממה שאגודת הסטודנטים מציעים. אני משלמת הרבה כסף ולא רואה תמורה מהאגודה. לא ימי כיף, שום הטבות קרא עוד...
הלימודים והעבודה בתואר קלינאות תקשורת מאוד מעניינים, אבל ניתן ללמוד גם במקומות נוספים בארץ. מה שמיוחד באוניברסיטת חיפה זה הנוף המקסים, תחבורה טובה, אוכל ושתייה בזול, מעונות רבים, ולא יודעת אם זה רע או טוב אבל אוכלוסיה ערבית מאוד גדולה יחסית.
הבחירה שלי באוניברסיטת חיפה הייתה קשורה למקום בו גרתי במקור ולכך שחבר שלי גם לומד בחיפה, אבל אני ממליצה לכל אחד לבדוק גם אופציות אחרות שעשויות להתאים לו יותר, ואישית אני חושבת שבתחום הזה כל מוסד לימודי הוא טוב. כי זה פשוט תואר עם דרישות גבוהות.
דבר ראשון - אל תגשו למקצוע אם אתם לא יכולים להשקיע 80% מארבעת השנים הבאות בלימודים. תבואו עם הרבה מוטיבציה ואהבה ללימוד - יש המון ידע מעשיר בתואר הזה! לבוא עם רצון להגיש עזרה לזולת, זהו מהות המקצוע - לעזור ולטפל. באופן כללי, דורשים ציונים מאוד גבוהים בתנאי קבלה, אבל אתם צריכים לדעת שמה שהכי חשוב זו ההשקעה!סטודנטים שהגיעו עם ציונים בינוניים אבל עם המון יכולת להשקיע, מקבלים היום ציונים אפילו יותר טובים מאלה שהגיעו מלכתחילה עם ציונים גבוהים שבאו בקלות.
בהצלחה!
הדבר הכי חשוב הוא להחליט על סדר העדיפויות לפני בחירת מקום הלימודים. לכל מוסד יש יתרונות וחסרונות. מומלץ לסטודנט לברר עם מכרים מהם אותם חסרונות ויתרונות ולהחליט מהם הפרמטרים החשובים לו שעליהם הוא לא מוכן לוותר. באופן כללי, היתרון של אוניברסיטת תל אביב הוא יוקרת המוסד והתואר שאותו מקבלים, והחיסרון המשמעותי לדעתי הוא חיי החברה הלא כל כך מפותחים..
תואר מעניין מאוד ויש בהחלט נגיעה למקצוע לאורך התואר, כבר מהשנה הראשונה ישנן התנסויות ותצפיות. ישנו מסלול אודיולוגי וטיפולי, וניתן לעבוד בשניהם. אנשים איכותיים, מרצים טובים מאוד ברובם. ניתן לעבוד במקביל לתואר, במידה מסוימת, אבל מערכת השעות לא מאפשרת גמישות- המערכת מובנית מראש. לכן מעט מאוד עבודה מתאפשרת. צריך לקחת בחשבון ולהשתדל לחסוך מראש.
אני ממליצה מראש לברר מה כוללת תוכנית הלימודים. אני למשל הופתעתי מכמה קורסים שהיו כלולים בתוכנית הלימודים, ואם הייתי מבררת לפני אולי זה היה משפיע על הבחירה שלי במסלול הלימודים. בנוסף, הייתי ממליצה להתייעץ עם סטודנטים אחרים שלומדים כבר בתוכנית בה אתם מתעניינים כדי לקבל מידע ממקור ראשון, ולברר על היתרונות והחסרונות של כל מקום.
אני מציעה לסטודנטים לעתיד להשקיע לקראת הקבלה ללימודים ובאמת לנסות להילחם להתקבל למה שהם רוצים. שידברו עם אנשים שעושים את התואר שהם עושים ושבעיקר יבדקו מה אפשר לעשות איתו אחר כך ואם יש הצעות עבודה. הייתי מספרת להם שהחוג שלי מאד מעניין ומקצועי אבל בגדול אוניברסיטת חיפה לא התברכה בחיים סטודנטיאליים עשירים ואת זה יש לקחת מראש.
בזמן הלימודים להתרכז בלימוד, זה חשוב להגיע לעבודה עם כל הידע שהלימודים מקנים לך, אם לא תלמד כמו שצריך גם לא תהיה טוב בעבודה שלך, כמו כן , אם במהלך הסמסטר לומדים ברצינות, אחר כך במבחנים הולך יותר בקלות לעומת זאת אם לא לטמדים כמו שצריך בסמסטר ומזלזלים, אחר כך לא זוכרים כלום למבחנים והעבודה קשה הרבה יותר
להתייעץ לפני עם סטודנטים בזמן הלימודים. להתייעץ עם בוגרי הלימודים אשר התחילו כבר בעבודה במקצוע אותו למדו, שני אלו יעזרו מאוד להחליט מה ללמוד ולהיות בטוחים בהחלטה. בנוסף התייעצות עם סטודנטים מכינה מאוד ללימודים ומקלה על תהליך ההרשמה וההכנה ללימודים.
תעבוד לפני התואר כדי שתוכל לפחות לממן חלק מההוצאות לאוניברסיטה. אני אישית השתמשתי גם בפיקדון וזה עזר לי קצת. תשתדל לשלב חיי חברה עם התואר, גם אם אתה לומד 16 (!!) קורסים בשבוע. אבל תבין שרוב הסיכויים שלא תוכל לעבוד או אפילו להתנדב תוך כדי..בהצלחה!
חשוב לקחת בחשבון שתכנית הלימודים מאד אינטנסיבית ולכן כדאי להגיע עם סכום כסף על מנת שלא תהיו מחויבים לעבוד בזמן הלימודים. יש לבוא מוכנים לשעות למידה מרובות ונכונות להשקעה בלימודים למשך 3 וחצי שנים מאד אינטנסיביות, שבסופן מובטח סיפוק ממקצוע מדהים.
לעבוד קשה מתחילת השנה ולא להתמהמה כי הלימודים לא פשוטים.
להערך מבחינה כספית בגלל מחסור בזמן לעבוד.
התואר מעניין מאוד ויש בו עבודה כך שמשתלם.מרצים מעולים.ממליצה להגיע רק אם ממש בטןחים שרוצים להיות שם.לימודים לא קלים.להערך לכך בהתאם.
צריך לבוא מוכנים לעבוד קשה ולהקדיש את מיטב הזמן ללימודים.
צריך לבוא מאורגנים מבחינה כספית או הכנסה גמישה כי זה קשה מאד לשלב את מסלול הלימודים עם עבודה.
כדאי להיות מוכנים וערוכים להתנהלות תחת לחץ זמן כי זה עיקר הקושי בתואר זה.
1. לאגור הרבה כוחות לפני תחילת הלימודים - לצאת, לטייל, לנוח.
2. להתחיל ללמוד רק כשיש ראש לזה - לא בכוח, זה בלתי אפשרי.
3. לחסוך מספיק כסף לפני ולמצוא עבודה בה יהיו גמישים מספיק על מנת שתוכל להתאים שעות עבודה לתכנית הלימודים שלך
תנאי הקבלה לא פשוטים ויש ריאיון בנוסף לכך לפני קבלה ללימודים. חשוב לדעת שהלימודים אינטנסיביים- חמישה ימים בשבוע, כארבעים שעות שבועיות. פרט לכך הלימודים מעניינים מאוד ומהנים ובשוק העבודה המכללה נחשבת לאחד המקןמות המובילים.
שווה ללמוד באוניברסיטת תל אביב. פשוט מרצים מדהימים רמה גבוהה ספרייה איכתית ותואר יוקרתי......................................................................................................................................
מבחינה מקצועית המורים חצי חצי.. יש כאלה מקצועיים ויש כאלה שאתה לא מבין מה הם בכלל עושים באוניברסיטה.. אני מניחה שכל מחלקה וההתנהלות והמרצים שלה אבל בכל מקרה לפחות במחלקה להפרעות בתקשורת לרוב אין הקשבה והתחשבות בסטודנטים
אל תפחדו לא להבין ולא לזכור. בסוף כשמגיעים למבחן כל הקצוות מתחברים, נותנים הכל בשלושה-ארבעה ימים ועוברים את המבחן. אל תצפו לצאת מקצועיים בסוף התואר. מה שהופך אותך למקצועי זה הניסיון והלמידה שלך אחרי שכבר יש לך תואר ביד.
זהו תואר שואב, אינטנסיבי ודורש השקעה רבה מאוד. מערכת השעות נפרסת על פני כל יימות השבוע והימים ארוכים ומלאים. לכן, לא מתאפשר לעבוד במשך הלימודים כמעט בכלל דבר הדורש תכנון כלכלי טרם הלימודים אלא אם יש גב כלכלי ותומך מאוד!
כדאי להיפתח לתחומי לימוד נוספים, לשמוע עליהם ולחקור על התחומים שיותר מעניינים לפני שמקבלים החלטה משמעותית של בחירת מקצוע. כמו כן כדאי לבקר במוסד הלימודים שבו מתעתדים ללמוד על מנת להתרשם מהאווירה הכללית בו.
כדאי להתחיל לעבוד במקום מסויים לפני תחילת הלימודים. כי אז יתחשבו במקום העבודה בשעות של הלימודים (כמעט כל היום, כל השבוע..). רצוי ליצור קשר עם מחזורים קודמים כי לקבל עצות ספציפיות לגבי כל קורס.
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות