חוו"ד מלימודים
(611)עדכון אחרון: 22/06/2026
חוו"ד מגוגל
(975)עדכון אחרון: 22/06/2026
חוו"ד משוקלל
(1,586)הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל
| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| טכניון - הנדסת תעשייה וניהול ומערכות מידע | 7 | 4.7 | 3.7 | 3.4 | 3.4 | 4.7 |
| מכינה - הטכניון | 13 | 4.5 | 2.9 | 4.2 | 3.8 | 4.6 |
| תואר ראשון בהנדסה אזרחית - הטכניון | 58 | 4.6 | 3.7 | 3.6 | 4.2 | 4.4 |
| טכניון - לימודי ביולוגיה | 7 | 4.3 | 1.9 | 3.6 | 3.7 | 4.4 |
| תואר ראשון בהנדסה כימית - הטכניון | 29 | 4.4 | 2.7 | 3.3 | 3.8 | 4.3 |
| תואר ראשון - הטכניון | 9 | 4.9 | 3.8 | 4.1 | 4.1 | 4.3 |
| טכניון - לימודי מתמטיקה | 7 | 4.1 | 2.6 | 3.4 | 4.1 | 4.3 |
| לימודי רפואה - הטכניון | 37 | 4.4 | 4.4 | 3.7 | 3.3 | 4.3 |
| תואר ראשון בהנדסת מכונות - הטכניון | 43 | 4.6 | 3.4 | 3.6 | 3.9 | 4.3 |
| תואר ראשון בהנדסת מחשבים - הטכניון | 12 | 4.8 | 3.3 | 3.6 | 4.0 | 4.3 |
| תואר ראשון בהנדסת חשמל - הטכניון | 49 | 4.4 | 3.0 | 3.7 | 3.7 | 4.2 |
| טכניון - מדעי המחשב | 54 | 4.6 | 2.9 | 3.6 | 3.9 | 4.2 |
| תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל- הטכניון | 12 | 4.5 | 3.0 | 3.6 | 4.4 | 4.2 |
| טכניון - לימודי מעבדה רפואית | 8 | 4.3 | 2.5 | 3.0 | 3.5 | 4.1 |
| לימודי פיזיקה בטכניון | 15 | 4.6 | 2.7 | 3.4 | 3.7 | 4.1 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
אוהבת בו - רמה מאוד גבוהה והתעמקות בחומר הנלמד. פחות אוהבת - חוסר התגמשות בתקופות לא שגרתיות (מערכות לחימה עם איראן). קרא עוד...
על הקמפוסהקמפוס שונה מהקמפוסים האחרים בטכניון - הוא נמצא מול בית חולים רמב"ם.
משקיעים ממש בסטודנטים יש פעם בשבוע שעתיים של הפסקה לכל האוניברסיטה ומחלקים בירה ואוכל בחינם עם הרצאות מעניינות ומוזיקה קרא עוד...
על הקמפוסקמפוס גדול ויש מלא מרחבי למידה מגוונים ודואגים למילואים
לא פשוט לאזן לימודים, שינה, וחיים חברתיים, במיוחד בהתחלה, אבל בסוף כולם מתגברים על זה אחרי כמה סמסטרים. חשוב לדעת איך ללמוד באופן יעיל, כי יהיו מלא פרוייקטים וקורסים שצריך להגיש באותה תקופה. חוויה מאתגרת אבל בלתי נשכחת!
1- לא להשוות את עצמך עם אחרים - כל אחד יש לו את הכוח והחלושה שלו.
2- לבחור מקצוע שאתה אוהב, לא מה שמכניס יותר כסף!
3- לימודים זה לימודים, אתה לא שם כדי ליהנות ולנוח, אלא להשקיע ולעבוד קשה.
לשבת וללמוד חברה, זה מקום שאיי אפשר לבוא לשחק, צריכים לשבת וללמוד כל כך שתצליחו במקום הזה, מאחל לכם רק הצלחה!
חשוב ממש ללכת עם מה שבאמת רוצים ולא רק אחרי הכסף.. השאלה ששאלתי את עצמי היא באיזה תחום אוכל לתת משהו הכי גדול שאני יכולה בתחום שאני מרגישה שאני יכולה להיות טובה בו..
החיים מתגלגלים אחר כך לכל מיני מקומות ו הלימודים לא נותנים לך רק תואר במקצוע שלמדת אלא מלמד הרבה על עצמך ברגעי לחץ ועל מה חשוב לך באמת בחיים.
אני ממליצה על מוסד אקדמאי רחוק מהבית- יש משהו שונה בחוויה של העצמאות שגורם לך להתפתח הרבה יותר למרות החיסרון הברור שמדובר בהוצאה גדולה יותר.. אבל יש לה פתרונות כמו תוכנית איילים ומלגות שונות אז לדעתי שווה לא להתפשר על המוסד, כי הוא נותן הרבה מעבר לשם המוסד על התואר לחיים הפרטיים
ניצול אפקטיבי של הזמן העומד לרשותנו הוא המכשול העיקרי הניצב בפני רוב הסטודנטים בפרט ורוב האנשים בכלל במרוץ החיים. ניהול זמן נכון מאפשר לנו לבצע את כל המטלות שאנחנו חייבים לבצע, ומצד שני מפנה גם זמן לעשיית הדברים שאנחנו אוהבים ורוצים לעשות. הלימודים באוניברסיטה דורשים התמודדות עם כמויות רבות של חומר קריאה, תרגול, לימוד למבחנים וכתיבת עבודות. זכרו כי הזמן הוא המשאב היקר ביותר של הסטודנט ולכן יש לייעל את תהליך הלמידה באמצעות ניצול נכון של הזמן. הצלחה בלימודים והאפשרות לשלב בין לימודים ובין תחומים אחרים כגון עבודה, חברים ומשפחה דורשת ניהול זמן יעיל.
ללמוד תחום שבאמת מענין אותך ובאמת לתת מספר שבועות או אף חודשים של מחשבה על מנת לענות על השאלה הנ"ל. לשאוף להתפתח בתחום שקורץ לך כך שבאמת תוכל לבלוט בו, מאשר לכפות על עצמך ידע שאין לך תועלת או עיניין בו.
לשאול את עצמך "האם באמת הבנתי את זה?" ולעשות את הנדרש במידה והתשובה הינה שלילית.
לעיתים קרובות נושאים מסויימים מצטיירים כלא מעניינים בגלל קושי הבנתם. התעמקות יסודית יכולה להעלות את ההבנה ולהפוך דברים קשים משעממים לכאורה למרתקים. לא פעם ולא פעמיים הפתעתי את עצמי בכמה נושא יכול להיות מרתק כאשר נותנים לו צ'אנס מעבר למה שהמוח רוצה.
[=
מוסד אקדמי ברמה גבוהה עונה על הציפיות לכל סטודנט, אל תיבהלי מהשוק של השבועות הראשונים, כמעט כולם מגיעים מהתיכון כשהם היו בין התלמידים החזקים בכיתה, ופתאום פוגשים מאות סטודנטים מצטיינים. זה נורמלי להרגיש שהחומר קשה או שהקצב מהיר.
2. אל תצברי פערים
בטכניון פער של שבוע יכול להפוך מהר מאוד לפער של חודש. אם לא הבנת נושא מסוים, כדאי לטפל בו מיד ולא לחכות לתקופת המבחנים.
3. לפתור תרגילים, לא רק לקרוא
במיוחד במתמטיקה, פיזיקה והנדסה. הרבה סטודנטים קוראים את הפתרון ומרגישים שהבינו, אבל רק כשפותרים לבד מגלים מה באמת יודעים.
הטיפ הכי חשוב שלי - זה לתפוס מישהו שלומד במוסד ולשאול כל מה שאתה צריך לדעת, טיפים "של המקום". גיליתי במרוצת הסמסטרים שחברים בסמסטרים גבוהים זה נכס - בין אם בעזרה בש.ב (שלבחורה כמוני בלי קשרים לקח שעות לעשות ש.ב לעומת אחרים עם קשרים שלקח חצי שעה), ובין אם אפילו עזרה בהתכוננות למבחנים. (יצא לי להיבחן במקצוע שאותו מרצה לא פרסם שום מבחן שלו, והמקומבנים השיגו כמה מבחנים שלו משנים קודמות, ורק לאחר הבחינה גיליתי שהמרצה נוטה למחזר מבחנים, וחצי מהשאלות היו ממוחזרות, אח, אם רק היה לי חבר שמעביר לי גם הצצה במבחנים הגנוזים.
להשקיע בלימודים להגיע להרצאות לא להתעצל. למצוא מישהו שבערך באותו סגנון חשיבה ורמת מהירות שלכם ולעבוד איתו ביחד ככה הציונים ישתפרו וגם המעמסה של הלימודים מתחלקת בצורה טובה יותר כי תמיד יש מקצוע אחד לפחות שלא מסתדר לך ולא למדת אותו כל כך טוב אבל כאשר לומדים יחד אפשר להשלים אחד לשני את הפער .
בנוסף אני ממליץ לא לוותר על השאיפה ללמוד משהו שאתה באמת מתעניין בו גם אם זה דורש ממך לשפר בגרויות או פסיכומטרי אני חושב שאחד הדברים שהכי מדרבנים אותי בלימודים הוא העובדה שאני לומד את מה שבאמת מעניין אותי
להיעזר באגודת הסטודנטים לתהליכים שונים -לדוג׳ עוזרים מאוד בכל הקשור לארנונה וכד׳, שנה ראשונה לנצל את האפשרות לקבל מעונות- רוב המעונות במצב אחזקה טוב ומאפשרים היכרות עם יותר אנשים מהמגורים מחוץ לטכניון וזולים בהרבה- החל מהשנה השנייה קשה יותר לקבל מעונות בכל מקרה לכן שווה לפחות לנסות. במידה ומקבלים בהתחלה מעונות שלא מרוצים מהם לאחר שבועיים ניתן לשלוח בקשה ולקבל העברה על בסיס מקום פנוי למעונות ׳משודרגים׳ יותר (שניתנים בדכ׳ לפי ותק. כל מי שאני מכירה שניסה - הצליח)
טיפ שאוכל לתת לסטודנטים חדשים הוא לנצל את הפעילויות הרבות שמציע הטכניון ואגודת הסטודנטים בטכניון (אס"ט) עבור בילוי ולקיחת פסק זמן מהלימודים שלא נגמרים אף-פעם. צרו לעצמכם זמן בשבוע (אפילו מעט) שאתם יכולים ללמוד בו כל נושא בעולם שמעניין אתכם ולאו דווקא שקשור לתואר שאותו אתם לומדים. תקנו קפה בבית הסטודנט ולא בקפיטריה שבבניין בו אתם לומדים, לכו 5 דקות - גם תשחררו את הגוף מישיבה ממושכת בלימודים וגם תשלמו פחות! :)
רק אם אתם אנשים שרוצים להיות אנשי מקצוע רציניים העובדים בעיקר בארגונים גדולים ואתם ברי היכולת והכישורים כדי להצליח בטכניון ולא רק לשרוד, יש לכם סיבה ואפילו כדאי מאוד שתסיימו את לימודיכם במוסד זה, אם אתם אנשים שרוצים להתפתח לבד ולהגיע מעבר לביצוע משימות שמטילים עליכם - כדאי שתשקלו קריירה אחרת , אלה אם כן יש לכם כישורים מצוינים ותוכלו לסיים את הטכניון ללא כל קושי כדי שהוא יהווה גיבוי חזק לעבודתכם העתידית .
ראשית יש להתייעץ עם סטודנטים בשנים אחרונות לגבי טיפים חשובים- כמו איזה קורסים לקחת ומתי. ניסיון הוא מאוד חשוב, אך דורש השקעה קטנה יותר בלימודים ולכן עדיף אולי להאריך מעט את התואר אך לרכוש את הניסיון הרצוי. אם אין זמן לכך אני ממליצה להמשיך לתואר שני בתחום שדרוש בשוק. ההמלצה הכי מה זה להשקיע בלימודים ככל האפשר, זה מה שמבדיל אותנו אחד מהשני, ובמידה ויש גם ניסיון וגם ציונים טובים הרי זאת הדרך להצלחה!
כדאי לברר מראש מהי רמת הקושי של התואר הספציפי אותו אתם מעוניינים ללמוד. סכם הקבלה אינו מעיד על רמת הקושי אשר משתנה מאוד ממסלול למסלול. את שני הסמסטרים הראשונים כדאי מאוד להקדיש לניסוי וטעיה בכל הנוגע לשיטות למידה, וכן למצוא את שיטת הלמידה האפקטיבית ביותר עבורכם. ככל הנראה תצטרכו לעמוד בהספקים גבוהים והכלים אותם תרכשו התקופה זו ישרתו אתכם לאורך המשך התואר והמשך החיים בכלל.
ללמוד את המקצוע שהכי אהוב עליכם, זה מאוד חשוב להיות במקום שאת חושבת שהוא מתאים לך ולאישיות שלך, זה חלק אינטגרלי מהחיים העתידיים שלך:)
תהיו מוכנים להשקיע זמן על מנת להגיע למצוינות, ולהוציא את מיטב היכולות שלכם. הלימודים תחרותיים וזה כיף להתחרות עם השאר. אך כמובן אל צשכחו את החיים האישיים שלכם, תהנו מהתקופה המענגת הזאת כי זאת באמת תקופה מיוחדת בחיים שלכם.
תנצלו מחשבה לרגע היכן ומה הייתם רוצים לעשות בעתיד. ישנם הרבה דרכים להגיע לאותו מקום, וצריך לתכנן לפחות מסלול אחד כזה כדי להגיע ליעד.
רצוי ללמוד עם התעניינות בתחום, ולנסות לקשר דברים אלו, אפילו אם נראים כלא קשורים תחילה, לסוג הפעילות\עשייה שמתקבלת מסיום התואר.
והכי חשוב, קושי הוא עניין הסתגלותי, לכן יש לבחור בדרך שבה אתם מאמינים, ולא אם היא קשה או קלה.
אם יודעים בוודאות שתחום הביו רפואה הוא התחום שבו רוצים לעסוק בעתיד, יכול להיות שעדיף לעשות תואר ראשון בהנדסת חשמל/מכונות/ביולוגיה (בהתאם לתחומי העניין) ולהמשיך תואר שני בביורפואה. עם זאת, יש לציין כי הלימודים לתואר ראשון בהנדסה ביו רפואית מאוד מעניינים, מרחיבים אופקים ופותחים אופציות לעסוק בתחומים שונים ומגוונים של התעשייה הביו רפואית.
תקחו את הלימודים כחוויה שלא תחזור על עצמה ופשוט תהנו. אל תראו בלימודים כנטל אלא כעל הזדמנות להעשיר את עצמכם בידע שימושי ואת העולם בעוד אינדיבידואל אינטילגנט (מצרך נדיר בעולמינו לצערי). תדעו שאתם בשיא שלכם מבחינת הכל: בריאות, חוכמה, מראה חיצוני, ושאתם גאווה ותרומה עצומה לקהילה שאתם נמצאים בה, אז תנו חיוך לעיר בה אתם לומדים ותרמו לקהילה.
הטכניון הוא מקום קשה ונקנה הרבה כלים של התמודדות עם לחץ. קשיים וכשלון... הוראת ההנדסה בטכניון ברמה טובה ובשילוב עם דרישות גבוהות מהסטודנטים יוצאים חבר'ה שמבינים עניין.
עם זאת, בתחומי המדעים לא הייתי ממליץ לאנשים שרוצים ללמוד להגיע לטכניון בגלל שיש הרבה השפעה של שיטת הלימוד ההנדסית על המדעית ובהרבה מקרים זה מזיק יותר מאשר מועיל.
תלמדו הרבה בתיכון תשקיעו גם בבגרות וגם בפסיכומטרי לכו אחרי החלום שלכם לעולם אל תוותרו אל תכנעו ללחצים מסביב תמיד תלכו אחרי החלומות ילדות שלכם ותנסו להגשים אותם בכל מחיר זה לא משנה אם אתם רוצים אוניברסיטה או מכללה או בית ספר מקצועי או בית ספר לחינוך כל מקצוע הוא טוב וחשוב בעיקר שנעשה הכי טוב כדי להגשים את השאיפות שלנו בחיים.
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות