| מסלול | מספר מדרגים | דירוג מרצים | קושי להתקבל | קושי הלימודים | שירותי מנהלה | דירוג כללי |
|---|---|---|---|---|---|---|
| תל חי - לימודי עבודה סוציאלית | 66 | 3.7 | 2.9 | 3.8 | 4.3 | 4.4 |
| עמק יזרעאל - לימודי עבודה סוציאלית | 16 | 3.7 | 3.5 | 3.9 | 4.1 | 4.2 |
| ספיר - עבודה סוציאלית | 56 | 3.8 | 2.9 | 3.9 | 4.0 | 4.2 |
| עבודה סוציאלית - אוניברסיטת אריאל | 44 | 3.7 | 2.7 | 3.8 | 3.7 | 4.1 |
| אוניברסיטת תל-אביב - לימודי עבודה סוציאלית | 29 | 3.6 | 2.8 | 3.9 | 4.4 | 4.0 |
| לימודי עבודה סוציאלית - האוניברסיטה העברית | 14 | 4.1 | 3.3 | 4.1 | 4.5 | 4.0 |
| עבודה סוציאלית - אוניברסיטת בן-גוריון | 59 | 3.2 | 2.8 | 3.4 | 3.4 | 3.9 |
| עבודה סוציאלית - אוניברסיטת חיפה | 77 | 3.4 | 2.7 | 3.7 | 3.8 | 3.9 |
| עבודה סוציאלית - מכללת אשקלון | 74 | 3.3 | 2.7 | 3.7 | 3.8 | 3.9 |
| לימודי עבודה סוציאלית - אוניברסיטת בר אילן | 44 | 3.3 | 3.0 | 3.9 | 3.5 | 3.8 |
| המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים - לימודי עבודה סוציאלית | 7 | 3.7 | 2.3 | 4.1 | 4.3 | 3.7 |
| עבודה סוציאלית - מכללה אקדמית צפת | 19 | 3.2 | 2.8 | 3.8 | 3.4 | 3.6 |
| תואר בעבודה סוציאלית - רופין | 8 | 3.3 | 3.1 | 3.9 | 3.8 | 3.3 |
| ייעוץ אישי חינם | מחשבון תנאי קבלה |
בטעינה..
אוהבת את הזמינות של הסגל והאכפתיות של רובם. פחות אוהבת שלא כל המרצים מרצים טוב ושחלק מהקורסים מאבדים מהעיקר ומתעסקים מעט בטפל, לדעתי. קרא עוד...
על הקמפוסהקמפוס ממש יפה ומושקע. הוא גדול ונעים. יש הרבה כיתות והרבה מרחב ללמידה. הסגל זמין ועונה לצרכי הסטודנטים, יחד עם זאת יש המון מושגים ומיומנויות בסיסיות שלא נגענו בהם במהלך התואר לצערי. קרא עוד...
לשלב עבודה שקשורה בתואר וככה ללמוד גם מהשטח ומאנשי מקצוע. לבדוק המלצות על מרצים, לוודא שהסילבוס תואם את הציפיות שלכם.
האוניברסיטה נוחה מאוד, כולם חושבים שצריך רק לגור בשכונה ב׳ אבל גם ג׳ ממש אחלה, אז ממליצה לבדוק שם גם יותר זול שם מב׳.
לבחור רק לפני המלצות של סטודנטים מקום השכלה, מאוד חשוב מקום שהולכים לקבל ידע להשקיע את הכסף במקום שמקבלים מה שמגיע
לבוא בראש פתוח ולהיות נוכחים בכאן ועכשיו להתמסר לחוויה, ללמוד על עצמכם וליהנות ממה שיש לעיר באר שבע להציע
לבוא לבן גוריון, יש פה אווירה טובה מאוד והמרצים ממש מקצועיים.
לימודי העבודה הסוציאלית בספיר הינם לימודים אינטסיביים מאוד, אני מאוד ממליצה להגיע אליהם לאחר שסקרתם את שאר מקומות הלימוד בארץ ומתוך בחירה מראש במסלול דורש. בנוסף, בשל האינטסיביות ומערכת השעות המלאה, מרבית הסטודנטים מתקשים לשלב עבודה חדשה ולכן אני ממליצה לעבוד לפני התואר ולחסוך כסף ובמידת האפשר לבקש מהמעסיק להפחית שעות ולהשאר במקום עבודה מוכר.- מקום חדש שאינו מכיר את הסטודנט, יעדיף עובד שיכול לעבוד שעות רבות. מבחינת אופי הלימודים- אני מעדיפה לכתוב ולסכם בשיעור באופן ידני ולא במחשב- כל אחד לפי נוחויותי, חישבו מראש אם המחשב אינו גורם לכם להסחות דעת במהלך השיעור.
הצרכים השונים שלמענם אנחנו נזקקים לשירותי השכרת רכב מסחרי שונים מזה ומשפיעים על סוג המכונית הדרושה לנו. עסקים שמתמודדים עם נפח מטען גדול יעדיפו רכבים גדולים יותר שמותאמים להעמסת מטען כבד או גדול. עבור שינוע פועלים יש לבחור סוג שונה של מכונית שמתאימה יותר להסעת נוסעים. עבור סוגי מטען גדולים בנפח נדרשת מכונית שונה מאשר עבור סוגי מטען קטנים בנפח אבל עדינים ויקרים. בעלי עסקים שמתמודדים עם צרכים משתנים וגמישים יבחרו רכבים שמציעים גמישות שכזו או שיבחרו מכונית מסחרית בהתאם לפרויקט נתון.
אחת העצות הטובות שאני יכולה להעביר לסטודנטים הבאים, היא להכין את הקרקע לשנת הלימודים הרבה לפני היום הראשון ללימודים. כלומר, יש לדאוג למגורים, ניידות, מלגות ומקום עבודה במידה ואותו סטודנט מתכוון לעבוד במהלך הלימודים. חשוב להגיע בראש נקי וללא דאגות מבחוץ על מנת להשתלב בלימודים על הצד הטוב ביותר. עצה נוספת שלי היא להגיע להרצאות שונות עם ראש פתוח ולנסות להבין תפישות והשקפות עולם שונות משלך. בהצלחה!!!:)
אני מציעה לקחת דירה באחד המושבים או קיבוצים שקרובים למכללה, אחרת יהיה לך בעיה עם נסיעות, אני גם ממליצה לעשות בדק טוב לפני שחותמים על דירה בצפון, כי יש בעלי דירה בעייתיים. בנוסף בקשר ללימודים, אני ממליצה לבוא לשיעורים ולעשות את המטלות שיש במהלך הסמסטר, זה עוזר בתקופת מבחנים. כמו כן לדעת שרמת הלימודים בשנה הראשונה היא לא מצוינת, הלימודים יכולים להיות משעממים, ויש להתעזר בסבלנות לשנה השנייה.
אחת הסיבות המרכזיות שהלימודים ככ מהנים היא האווירה הטובה שיש בין הסטודנטים בכתה. אין תחרותיות בכלל, וכל אחד תורם את חלקו בכדי לספק חומר ללמידה במבחנים, להשיג תנאים טובים יותר לסטודנטים ועוד. האווירה תלויה בכל שנה בסטודנטים עצמם, וסטודנט אחד בעל מוטיבציה יכול להטות את הכף ולגבש את כולם. הייתי ממליצה בחום לקחת אחריות על הנושא ולא לוותר על אווירת לימודים מגובשת, תומכת ומפרה.
האווירה טובה ושמחה, יש חברים וחברה למי שמחפש, שמעתי גם במעונות מחברות שגרות שם. אני ממליצה לבוא דווקא למסלול הזה לאריאל כי הוא מאוד רציני ומקצועי אבל צריך לזכור שעם זאת גם מאוד דורש דרישות גבוהות הלימודים אינטנסיביים אבל בעיני מרתקים. אני בכלל לא יודעת אם אהיה עובדת סוציאלית אבל שמחה מאוד על הבחירה במקצוע כי הוא מרתק ואני מאוד נהנית ללמוד אותו.
כדאי להתחיל את האוניברסיטה עם הון עצמי קטן. אם אין תמיכה כלכלית מהבית קשה מאד לעבור את שנות הלימוד בצורה חלקה. אפשרי מאד לעבוד בזמן התואר אך הדבר גוזל משעות הלימוד וזה יכול לפגוע בציונים.
ממליצה לכם לפני תחילת הלימודים ובמהלכם ליצור קשר עם סטודנטים ששנה מעליכם בתחום הלימודים שלכם ולקבל מהם עצות לגבי קורסים, מרצים, מבחנים וכו
העצה שלי היא לבדוק טוב טוב אם מה שאתה הולך ללמוד זה הכיוון שלך, כמובן שאי אפשר לדעת ב100 אחוז אבל בלימודים כמו עבודה סוציאלית מאוד חשוב להבין מראש את המחויבות וההשקעה בעיקר הרגשית שאתה צריך לתת מעצמך. בנוסף אני ממליצה לכולם להתעדכן בתחילת השנה בכמה שיותר פרטים על הלימודים ועל השירותים שנותנים באוניברסיטה כי זה מאוד עוזר
אין סיבה ללמוד עבודה סוציאלית באוניברסיטה - שדורשת רמה לימודית גבוהה בהרבה, ונותנת פחות בתחום ההכשרה המעשית והקשר האישי עם המרצים. עיקר הלימוד במקצוע זאת ההכשרה, וזה גם עיקר מה שמעניין את המעסיקים לעתיד, ולכן חבל לעבוד קשה בשביל לקבל ממוצע 90 (לתואר שני). זה לא שהלימודים ממש קלים באשקלון, אבל גם לא מאוד קשים...
ראשית כל סגלו לעצמכם מראש את שיטת הלימוד וההתארגנות שלכם במהלך שנת הלימודים בכדי להימנע מבלבול ובלאגן שעלולים להיווצר עקב העומס המתלווה לתכנית הלימוד. בנוסף, התייחסו ללימודים בשונה מהתיכון כחוויה נעימה הכוללת גם צדדים חיוביים של פיתוח אינטראקציות חדשות, דבר זה יקל במידה רבה על לימודיכם באוניברסיטה.
בהצלחה! :)
הייתי מציעה לסטונדטים להכין את עצמם כלכלית לפני תחילת הלימודים, גם סטודנטים שמקבלים תמיכה מההורים נידרשים להוציא המון כסף, לכן סטודנט שלא מקבל סיוע מוצא את עצמו משועבד לעבודה ולימודים, לא ניתן ברוב התארים לשלב עבודה במשרה מלאה לכן כדי להכין את עצמן מרוב ולחסוך כסף ובנוסף לחפש עבודה קלילה למהלך הלימודים
מכיוון שזו החלטה חשובה- צריך לבדוק הכל. לא רק שצריך להחליט על התחום, אלא גם חשוב לדעת מה המוסד שהכי ימצא חן בעיני הסטודנט לעתיד. באופן אישי, התלבטתי המון ונסעתי להמון מוסדות אקדמאיים (צפון, דרום, מרכז- באמת הכל) לפגישות יעוץ. התרשמתי מהאווירה, מהרמה וכך החלטתי. ממליצה לכל אחד לעשות זאת ולהחליט מהלב!:)
הייתי מציעה לצעירים למצוא עבודה טרם תחילת הלימודים, כי לאחר מכן כאשר אתה מגיע לראיון עבודה ושומעים שאתה סטודנט ישר מזעיפים פנים. להיות בטוח במקצוע, לעשות סקר שוק, לדבר עם עוסקים במקצוע.. זה לא העיקר ללמוד, להיות בטוח שזה מה שאתה אוהב. לבחור את הקמפוס שתוכנית הלימודים בו מתאימה לך
מי שמגיע ללמוד בתל חי שייקח בחשבון שכמעט בלתי אפשרי להתנהל בלי רכב, מאוד קשה למצוא עבודה מכיוון ומדובר בפריפריה. מחירי הדירות גבוהים מאוד והמשכורות נמוכות מאוד. לכן, מי שאין לו גב כלכלי מההורים יהיה לו ממש לא פשוט, במיוחד בחוג כמו עבודה סוציאלית, שם אין כמעט זמן לעבוד ולנשום
מכללת תל חי היא באמת מכללה ברמה גבוהה, בייחוד בתואר לעבודה סוציאלית. יש שם מרצים ברמה גבוהה ביותר בתחום עם ניסיון מהשטח ועם הרבה ידע להעביר לסטודנטים. אני עכשיו סיימתי שנה ראשונה ואני מעבר למרוצה. עצה שלי אל תתקבעו על אוניברסיטה כי יש מכללות לא פחות טובות בתחום. בהצלחה!
מלא/י פרטיך ונדאג לחזור אליך עם תשובות