שיטת אלכסנדר להכשרת מורים במרכז ללימודי טכניקת אלכסנדר של אבי גרניט

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על שיטת אלכסנדר - אבי גרניט.

המידע באתר הועיל ל87% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הכשרת מורים בשיטת אלכסנדר במרכז ללימודי טכניקת אלכסנדר של אבי גרניט
 
תנועה מודעת כבסיס לשינוי עמוק
 
שיטת אלכסנדר היא טכניקה לטיפול נפשי וגופני, המסייעת גם לתהליכי הוראה ולמידה. ניתן לראות בה כלי אחד מבין הכלים הרבים והמגוונים של הרפואה המשלימה. המסלול להכשרת מורים בשיטת אלכסנדר על ידי אבי גרניט, במרכז ללימוד השיטה הממוקם בתל אביב, נערכת על פי הדרך שהתווה מייסדה עוד בשנת 1930 באנגליה. מטרת הלימודים במסלול היא להכשיר מתרגלים הבקיאים לעומק בטכניקה זו, ומיישמים אותה ואת עקרונותיה הן באופן אישי, והן בשיעורים שהם עתידים ללמד.
 
אחד הדגשים החשובים במסלול הוא ההתפתחות האישית של המורים, והעיקרון שעליו הוא בנוי הוא עקרון ההבשלה האישית; הסטודנטים מתרגלים בעצמם את השיטה לאורך זמן, ולאט לאט מתחילים להבין אותה לעומקה, ומתוך כך להתפתח באופן טבעי אל תפקיד המורה. גרניט למד אף הוא באופן זה, מאחד מתלמידיו הישירים של אלכסנדר, פטריק מקדונלד.
 
תכנית הלימודים
 
הלימודים במסלול להכשרת מורים בשיטת אלכסנדר נערכים במסגרת של סדנה התנסותית (Workshop), שבה משולבים הלימודים התיאורטיים בד בבד עם הלימוד המעשי, כאשר תכני הלימוד התיאורטיים מותאמים לשאלות שעלו במהלך התרגול המעשי. באופן זה, כל תלמיד מתקדם בהתאם לרמתו, ומקבל הדרכה וליווי אינדיווידואליים.
 
בין השאר, הסטודנטים לומדים את חמשת העקרונות של השיטה, ולומדים פרקים מכתביהם של אלכסנדר ושל תלמידיו. כמו כן, הם לומדים כיצד עובדים עם כיסא, מכירים את התנוחות ואת התנועות השונות, וכיצד משתמשים בהם במהלך היום יום ובמהלך תרגול מונחה. כמו כן, הם לומדים נושאים בסיסיים כאנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה.
 
משתתפי התכנית לומדים כיצד לנהל שיעור, איך לבסס יחסי מורה ותלמיד נכונים, כיצד לבנות מערכת יחסים שהיא גם נפשית, ואיך לקדם אווירה חוקרת, לימודית ומשתפת בכיתה. לימוד צורות לארגון החלל שבו מתרגלים, והדרכה בבניית עסק מצד השיווק והפרסום, גם הם נכללים במסגרת התכנית, כמו גם הכשרה בתכנון הרצאות מקצועיות והגשתן.
 
מתכונת הלימוד
 
משך הלימודים במסלול זה הוא שלוש שנים, והיקפם הוא 15 שעות שבועיות. הלימודים מתקיימים ארבעה ימים בשבוע – יומיים במתכונת לימודי בוקר, ויומיים בשעות אחר הצהריים והערב. בשנת הלימודים השלישית מתחילים הסטודנטים בהתמחות המעשית. במסגרת זו הם עצמם מלמדים ארבעה תלמידים שטרם התנסו קודם לכן בתרגול השיטה.
 
במהלך ההתמחות משולבים שיעורי סימולציה שבהם מציגים הסטודנטים שיעורים לדוגמא בפני צוות בית הספר. נוסף על כך, הסטודנטים נדרשים להגיש עבודה בכתב ומטלות נוספות. חלק נוסף במסלול כולל שיחות אישיות של המנחים עם התלמידים, המתקיימות פעמיים בכל שנת לימודים.
 
נושאי הלימוד
 
  • יישום המודעות תוך כדי פעילות יומיומית
  • האדם כשלמות פסיכו פיזית – מבנה וחוקים
  • הידיים כאמצעי הדרכה והנחייה
  • התאמת המסרים התיאורטיים לקהלי יעד שונים
  • דרכי אבחון להפרעות בשימוש הגוף
  • הקשר בין הפרעות פיזיות לבעיות תפקודיות שונות
  • כתביו של פרידריך מתיאס אלכסנדר     
  • בניית מערכת התנהגות חלופית באמצעות התרגול     
  • ועוד
 
פרטים נוספים
 
הקורס פתוח בפני כל מי שמעוניין להכשיר עצמו להוראת השיטה בצורה מקצועית ומוסמכת, ומתאים במיוחד למועמדים שתרגלו את השיטה במסגרת של שיעורים פרטיים בטרם המסלול המלא. בבית הספר מציינים, כי מי שמעוניין ללמוד במסגרת חלקית יוכל לעשות זאת לפי צרכיו, החל מפעם אחת בשבוע. כמו כן, מורים מוסמכים מוזמנים גם הם להשתלב בלימודי המסלול, לצורך שכלול יכולות ההוראה וההנחיה שלהם.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים בתכנית זו, המוכרת על ידי "ארגון טכניקת אלכסנדר הבינלאומי" (STAT), יוכלו הבוגרים להשתלב במרכזים ללימוד טכניקת אלכסנדר, במרכזים העוסקים בפעילות גופנית מסוגים שונים ובמכוני כושר. כמו כן, הם יוכלו להורות את השיטה באופן פרטי, ואף להשתלב בגופים ציבוריים שונים המכירים בשיטה וביעילותה. בבית הספר מציינים, כי משרד הביטחון, קופות החולים, בתי ספר למשחק וחברות הביטוח – כל אלה הם רק חלק מן הגופים המכירים בשיטה, משלבים את השיעורים בה במסגרתם, ומפנים אנשים להסתייע בה.
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
התאמה לתפקיד מרפא/ת אלטרנטיבי/ת
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)