רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה מרוויחים מורים בישראל?

רוצה לדעת על שכר מורה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שכר מורים/ מחנכים - כמה מרוויח מורה בישראל?


מקצועות ההוראה הם אומנם אחד מהמקצועות החשובים והמוערכים ביותר, אך כידוע אנשי חינוך והוראה רבים מוחים על תנאי ההעסקה והשכר שלהם וחשים כי הוא אינו משקף את עבודתם שיכולה להיות לעיתים קרובות קשה ומאתגרת. עם זאת, גם בין המורים ועובדי ההוראה השונים קיימים הבדלים מהותיים בכל הנוגע לשכר.

 

רוצה ללמוד חינוך עם עזרה בעלויות ובמימון הלימודים?

 

 

במסגרת הסכמי שכר חדשים שנחתמו בחודש אוגוסט 2022 בין משרד האוצר והסתדרות המורים, נקבעה עלייה בשכר המורים. במסגרת ההסכם החדש, נקבע כי שכרם של מורים מתחילים במשרה מלאה יעמוד על 9,000 שקלים לחודש (עלייה של כ – 30% בשכרם). כמו כן, הוסכם על מענק התמדה שאותו מקבלים אחרי 3 שנות הוראה, בגובה של 10,000 שקלים. נוסף על כך, על פי ההכם החדש, שכרם של מורים ותיקים יעלה ב – 1,100 שקלים. ההסכם החדש צפוי להתבצע באופן מדורג על פני השנים הקרובות.

 

**רמות שכר

 

סוג המשרה

0-5 שנות ניסיון

5-10 שנות ניסיון

מורה מחנך/ת

5,000-7,000 ₪ בחודש

7,000-10,000 ₪ בחודש

מורה בבית ספר יסודי

4,800-7,000 ₪ בחודש

7,000-10,000 ₪ בחודש

מורה חינוך מיוחד

5,000-7,000 ₪ בחודש

7,000-8,000 ₪ בחודש

מורה מקצועי/ת

5,000-7,500 ₪ בחודש

8,000-13,000 ₪ לחודש

מורה למתמטיקה

5,500-7,000 ₪ בחודש

9,000-10,000 ₪ בחודש

מורה לאנגלית

5,500-7,000 ₪ בחודש

7,000-11,000 ₪ בחודש

גננת מוסמכת

4,800-6,000 ₪ בחודש

7,000-9,000 ₪ בחודש

 

* נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

 

**חשוב להדגיש - רמות השכר המוצגות בטבלה זו הן טווח ממוצע בלבד.


בפועל, שכר מורים ואנשי הוראה משתנה בתלות בקריטריונים רבים בהם - ותק (מורים ותיקים מרוויחים יותר ממתחילים), השכלה (תואר שני מעלה את המשכורת), תפקיד, רפורמה (אופק חדש, עוז לתמורה), הסכמי שכר עם העובדים, וגורמים נוספים.


כמו כן, המשכורות תלויות באחוזי המשרה של העובדים. ישנם אנשי הוראה אשר עובדים במשרה שאינה מלאה (חלקית). היקף המשרה של מורים מתחילים במקרים רבים אינו מלא, והדבר בא לידי ביטוי גם בשכרם, שעשוי להיות נמוך מן המצוין בטבלה זו.

 

על פי הסכם השכר החדש בין משרד האוצר והסתדרות המורים, צפויה העלאה של אחוזי המשרה למורים מתחילים ל – 100% משרה, אולם עלייה זו צפויה להתרחש באופן הדרגתי ונכון לעתה לא פורטו שלבי המהלך.

 

שכר מורים ושעות עבודה

 

שכר מורה תלוי בהשכלתו (תואר ראשון, תואר שני או דוקטור) בשנות הניסיון שרכש בהוראה, בכיתות הלימוד (חינוך יסודי, על יסודי הכנה לבגרויות) וכמובן, האם המורה מלמד במסגרת חינוכית ציבורית ומקבל את המשכורת ממשרד החינוך לעומת מורה בבית ספר פרטי (אקסטרני) שמלמד במסגרת בית ספר פרטי. במקרה שכזה ההבדל יכול להיות מהותי, כאשר מורים בבית ספר פרטי יכולים להרוויח כפול ממורים בבית ספר ציבורי ממלכתי.

 

הבדל נוסף הוא האם המורה מגיש לבגרויות. הגשה לבגרויות מקנה נקודות זכות נוספות שבאות לידי ביטוי במשכורת. אנשי הוראה יכולים להרוויח גם משיעורים פרטיים, כאן הפרמטר המרכזי הוא מקצוע הלימודים. מורים פרטיים למתמטיקה מרווחים יותר לשעה ממורים פרטיים במקצועות ההומאניים כגון לימודי היסטוריה או ספרות. גם שעות העבודה משתנות בהתאם למשרה. אנשי הוראה עובדים בין 80-120 שעות במשרת הוראה מלאה ונהנים מחופשי החגים וחופשת הקיץ הארוכה.

 

עבור בעלי תפקידים נוספים במערכת, כגון יועצים, רכזים ומנהלים, רמות השכר נקבעות בהתאם לפי רמת ההשכלה, שנות הוותק והדרגה המקצועית כך למשל שכר ייעוץ חינוכי תלוי בהיקף שעות הייעוץ השבועיות ובסוג ההשכלה שברשות היועצים.

 

מורה למתמטיקה בתיכון


בבתי הספר העל יסודיים, מורים למתמטיקה מרוויחים בדרך כלל בין 9,000 - 10,000 שקלים לחודש. עובדי הוראה ותיקים במיוחד במקצוע יכולים להגיע לטווח שבין 15,000 - 20,000 שקלים לחודש בממוצע. כיום קיים מחסור משמעותי למורים במקצוע זה, בעיקר בחטיבות העליונות ולהגשה לבגרות ברמת 4 ו - 5 יחידות לימוד, במשרד החינוך מעודדים אנשי הוראה חדשה לבחור במקצוע ולהשתלב בו.

 

 רוצה לדעת יותר על לימודי חינוך?

 


ההבדל בין מורים בבתי ספר ציבוריים ופרטיים


בשנים האחרונות החל מהפך בתחום החינוך ואנו עדים לתופעה בה נפתחים יותר ויותר בתי ספר וגנים פרטיים. אם בעבר הלא רחוק, תלמידי בתי הספר הפרטיים נחשבו לילדים בעלי קשיים הזקוקים לתשומת לב אישית, כיום הורים בעלי אמצעים מעוניינים לשלוח את ילדיהם ללמוד בבתי ספר פרטיים ואקסטרניים בעלי משאבים גדולים יותר הכוללים כיתות לימוד קטנות ומאפשרים לכל תלמיד לקבל יחס אישי ולמצות את הפוטנציאל שבו.

 

גם שכר המורים משתנה בין בתי הספר הציבוריים והפרטיים כאשר לרוב, בבתי ספר פרטיים השכר ההתחלתי יהיה זהה לשכר של מורה בעל וותק של חמש שנים ומעלה במערכת החינוך הממלכתית. אולם, חשוב לציין כי עבור מורים רבים מקצוע ההוראה הוא שליחות והם מעדיפים לעבוד דווקא בבתי הספר הציבוריים, על אף ההבדלים המשמעותיים בשכר.

 

מורים פרטיים


שכר מורה פרטי מגיע בממוצע בין 12,000 - 13,000 שקלים לחודש. השכר של מורים אלה הוא לרוב שעתי, לפי שיעור. התעריפים משתנים בין המורים, ובהתאם למקצוע הנלמד, אולם בדרך כלל המחיר לשעה נע בין 100 - 250 שקלים. גובה המשכורת תלוי במידה רבה בכמות השיעורים המתקיימים מדי חודש.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד בתחום
שאלות הגולשים בנושא
מה אפשר לעשות עם תואר בחינוך מיוחד חוץ מהוראה?
פתיחת משפחתון-לימודי חינוך
אפשר להיות גננת בלי תואר בחינוך רק תעודת הוראה לגיל הרך?
לימודי חינוך - מה שואלים בראיון הקבלה?
האם בית המורה בבני ברק מוכר ללימודי חינוך?
לימודי חינוך מיוחד במסגרת חרדית
ועדת קבלה ללימודי חינוך היסודי